Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De nye beskeder fra Google om unaturlige links

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

c.k.f:
Jeg syntes efterhånden det er ret klart hvilke typer af linkbuilding det er som bliver straffet, og derfor kan man også med en masse pille arbejde rette til, og nu ligger jeg nummer 2 på både lån uden sikkerhed og privatlån. Så kan du jo selv afgøre om det er resultater nok til at understøtte mine postulater Wink

-og jeg ligger nr 1 på SEO optimering

Der er mange mange ting, som ikke er afklaret.

Brands ranker f.eks VOLDSOMT, det har der ikke været forklaret meget omkring.

Et andet eksempel kunne være Pandaens straf for overoptimering - hvor går grænsen lige der? Hvilke faktorer rates der ud fra? er det interne links, alt tags på billeder, for mange keywords i H2 osv.
Det er der ingen der ved  endnu.

Derfor bør man også være ekstra varsom med rådgivning og indenfor Panda og Penguin - nuvel alle kan læse et par artikler og gætte sig til resten og kalde sig seo ekspert - Det må blive deres hovedpine.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50

Jonas Jørgensen:

c.k.f:
Jeg syntes efterhånden det er ret klart hvilke typer af linkbuilding det er som bliver straffet, og derfor kan man også med en masse pille arbejde rette til, og nu ligger jeg nummer 2 på både lån uden sikkerhed og privatlån. Så kan du jo selv afgøre om det er resultater nok til at understøtte mine postulater Wink

-og jeg ligger nr 1 på SEO optimering

Der er mange mange ting, som ikke er afklaret.

Brands ranker f.eks VOLDSOMT, det har der ikke været forklaret meget omkring.

Et andet eksempel kunne være Pandaens straf for overoptimering - hvor går grænsen lige der? Hvilke faktorer rates der ud fra? er det interne links, alt tags på billeder, for mange keywords i H2 osv.
Det er der ingen der ved  endnu.

Derfor bør man også være ekstra varsom med rådgivning og indenfor Panda og Penguin - nuvel alle kan læse et par artikler og gætte sig til resten og kalde sig seo ekspert - Det må blive deres hovedpine.

Selvfølgelig er der ingen der ved præcis hvor grænsen går, men det er der aldrig nogen som har vidst tidligere heller ! Det handler om at føle sig frem og finde grænsen, og sådan har det altid været. Det er der ikke blevet ændret på med de 2 updates.

Jeg er dog enig i at man skal passe på med at rådgive, og er glad for at jeg ikke gør det, eller er i den branche. Holder mig til min egen side.

Det som jeg sagde var at jeg mener dem som ER seo experter med firma osv. De burde have viden nok til at gøre det,og jeg ville være bekymret over at benytte et seo firma som ikke kan dette. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:10

c.k.f:

Jeg må indrømme at jeg syntes der er nok viden omkring penguin update, til at danne sig et godt billed af hvordan denne update virker, og hvad den påvirker. Det er viden leveret af google selv, og af steder som seomoz, searchengineland, destilled osv osv.

Jeg er meget enig med dig. Der var en artikel i Comon eller Computerworld en måned før Penguin kom ud, der omhandlede at nu ville der komme en ny opdatering, som gik efter linkspam og onsite overoptimering. 

Jeg synes egentlig, det er ret tydeligt, at det præcist er de to ting, der er sket og det undrer mig, at SEO konsulenterne bliver ved med at spørge, hvad der er sket. 

Det virkelige spørgsmål er: hvordan kommer et site videre, når det først er blevet ramt? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46

Jonas Jacobsen:

Det virkelige spørgsmål er: hvordan kommer et site videre, når det først er blevet ramt? 

De sites jeg har set som er blevet ramt, og har rettet til, de er kommet tilbage til deres gamle placeringer efter 2 ugers tid. Det har hovedsageligt væres sidebar links (blog roll) med exact match ankertekst der er blevet ramt. Her var det nok bare at tilføje domæne til den allerede eksisterende ankertekst, eller forlænge ankerteksten til en sætning. Har også set en del blive ramt at automatiserede interne links på samme måde som amino gør når man skriver et ord der er i deres wiki database. Den sidste ting jeg har set meget er folk der har linket meget fra sider hvor google kan se det er samme ejer, og her har man simpelthen måtte slette links.

Der er selvfølgelig meget mere i disse updates. Det jeg nævner er bare dem jeg har set mest af, og hoved pointen er at hvis du retter til så kommer du tilbage efter et par uger når google lige har fundet dine rettelser.

Du kan selvfølgelig også være uheldig at rende ind i en længere straf, men det er ikke hvad jeg har set mest af.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jørgensen:
Jeg vil medgive dig, at de overordnede retningslinjer er udstukket fra Google.

Problemet er bare, at rankings i SERP ikke afspejler det google udmelder.

Damn! Jonas: Du har lige sammenfattet de sidste tre måneders Penguin-halløj i to linjer, og du har gjort det utroligt præcist! Bulls Eye!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@CFK

Det er ganske imponerende du kan udtale dig så sikkert, når stort set ingen andre kan, men nu du ligesom har knækket koden har jeg et spørgsmål som jeg meget gerne vil have svar på.

Mit spørgsmål går på hvem der bliver ramt og hvorfor. Først og fremmest er vi enige om der er nogle kendetegn ved sider som er ramt, bl.a. det her med anktertekster og blogroll-links/footerlinks med optimerede aktertekster.

Mit spørgsmål går dog på hvorfor sider med disse kendetegn, som er langt mere "optimerede" ikke bliver ramt?

Det er jo nemt at se ligheder mellem sider der er ramt, men jeg vil rigtigt gerne høre din viden om hvorfor sider der procentvis har langt flere blogrolllinks og unaturlig linkprofil IKKE bliver ramt?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Thomas Frost:

@CFK

Det er ganske imponerende du kan udtale dig så sikkert, når stort set ingen andre kan, men nu du ligesom har knækket koden har jeg et spørgsmål som jeg meget gerne vil have svar på.

Jeg udtaler mig ikke sikkert. Jeg udtaler mig bare om mine personlige erfaringer og deler dem, og har aldrig sagt jeg ved ting som andre ikke gør, eller at jeg har knækket koden.

Man burde vel kunne udtale sig om sine personlige erfaringer uden at få en nedladende kommentar retur.

Vil gå ud og nyde weekenden nu, så kan i diskuterer videre om tingene uden mig.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:33

c.k.f:

Thomas Frost:

@CFK

Jeg udtaler mig ikke sikkert. Jeg udtaler mig bare om mine personlige erfaringer og deler dem, og har aldrig sagt jeg ved ting som andre ikke gør, eller at jeg har knækket koden.

Man burde vel kunne udtale sig om sine personlige erfaringer uden at få en nedladende kommentar retur.

Vil gå ud og nyde weekenden nu, så kan i diskuterer videre om tingene uden mig.

Hej CFK

Det var ikke for at virke nedladende men du skrev følgende:

"Jeg må indrømme at jeg syntes der er nok viden omkring penguin update, til at danne sig et godt billed af hvordan denne update virker, og hvad den påvirker."

Det er bare lige præcis omkring det du skriver jeg personligt mangler viden, ligesom de fleste andre som arbejder med SEO. Jeg synes lige præcis ikke der er særlig meget info. Der er masser af gætterier og sammenligninger omkring fælles faktorer.

Der er info om hvad sites der er ramt har til fælles, men det hænger bare ikke rigtigt sammen, når sites tilsvarende eller værre ikke straffes overhovedet.

Hvis ikke du kan svare på mit spørgsmål, ligger der vel lige præcis ikke nok viden på nettet omkring penguin (?), da mit spørgsmål er helt central for hvordan den virker. Hvis ikke du kan svare på mit spørgsmål ved du lige præcis ikke noget om hvordan den virker. Ikke at jeg bebrejder dig eller prøver at virke nedladende, jeg er i samme båd som du.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 01:06

Jeg har skamlinket til en artikel igennem det sidste år med samme ankertekst . Det troede jeg at jeg skulle jo :-)
Den artikel har altid haft omkring 100 - 300 hits dagligt det sidste år, næsten altid fra google.
Det har den ikke mere...så det lyder fornuftigt at man ikke skal skamlinke....

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)