Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes i om dette? Slår hundehvalp ihjel for penge

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:

tænkstort:
Men jeg vil da gerne give min subjektive holdning på, hvorfor jeg mener at mennesker skal vægtes højere end dyr. Jeg er selv et menneske. Det er nok ikke et rationelt svar, men det rager mig. :)

Dyrene var ikke flinke mod menneskerne i Abernes Planet. Det er dem eller os!   ~8-|

Lol. Den får du sgu' 5 stjerner for. :)

Kommer snart...

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:02
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 8 person

tænkstort:

Jesper:

tænkstort:
Men jeg vil da gerne give min subjektive holdning på, hvorfor jeg mener at mennesker skal vægtes højere end dyr. Jeg er selv et menneske. Det er nok ikke et rationelt svar, men det rager mig. :)

Dyrene var ikke flinke mod menneskerne i Abernes Planet. Det er dem eller os!   ~8-|

I er begge to dybt sørgelige. Virkelig uhyggeligt, at man kan være så blottet for empati overfor andre levende væsner. I er ikke værdige til at blive respekteret af nogen som helst på et menneskeligt plan. Føj for helvede!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

tænkstort:

Jesper:

tænkstort:

I er begge to dybt sørgelige. Virkelig uhyggeligt, at man kan være så blottet for empati overfor andre levende væsner. I er ikke værdige til at blive respekteret af nogen som helst på et menneskeligt plan. Føj for helvede!

Du skulle nok have læst de forudgående indlæg jeg har skrevet før du postede den indlæg TT. Så tror jeg du havde fået en anden opfattelse. Nogle gange skal man lige trække vejret dybt og lige sætte sig ind i tingene før man skriver noget man kan fortryde. Det kan jeg varmt anbefale dig TT.

Men bare rolig jeg tager det ikke personligt.

I må hygge jer her på tråden.

Kommer snart...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Ravn:
I det perspektiv er der vel ligegyldigt om nogen slår en hundevalp ihjel eller ej.

Undskyld, jeg er lidt ked af, at Ravn fik så hård en lussing grundet sin skarpe holdning. For tror ikke, det er ment, som det står! 

Jeg betegner mig selv for en helt normal und mand, der er særdeles glad for dyr - og har i øvrigt en hund. Som jeg snart behandler bedre end et barn:)

Men manden har altså lidt ret! Stillet i et samlet regnestykke er det fuldstændig ligegyldig med en enkelt hundevalp. MEGET BRUTALT SAGT!!!

Dårlig dyrvelfærd blandt landbrugsdyr er noget man lukker øjnene for i samfundet - fordi der er nødvendigt. Jeg er stor kapitalist og dette er direkte dobbeltmoralsk sagt, jeg ved det, men har det fandme ikke godt med at landbrugsdyr er blevet en direkte industri, hvor det kun går op i penge og intet andet. At en gris kan gå og direkte rådne op i levende live, bliver der aldrig stillet spørgsmålstegn ved. Fordi det er en nødvendighed - og en eksportvare!

Men lige så snart en hundehvalp er i knibe, så er verden i oprører, fordi det er meningsløst drab på et kæledyr!!! 

Jeg mener ligeledes at det store overforbrug, der sker i landbruget er meningsløst drab! Men det lukker folk øjnene for! Selvom et dyr er et PRODUKTIONSDYR så er det stadig et DYR!

Jeg er ikke vegetar - men køber alt mit kød og landbrugsprodukter hos små frilandslandmænd, der har styr på dyrevelfærdet! Jeg betaler 50 -60 % mere for mine vare - men dyrerne har haft et værdigt og godt liv. Den sidste gris, der ligger i min fryser, har jeg selv klappet, da den gik med trynen i jorden:)

Og i øvrigt - en gris er virkelig også sød som lille!:)

//Jesper

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

tænkstort:

Jesper:

tænkstort:

Jeg synes Flipper er flink nok, men Lassie, Bedstemor And og dyrene i Hakkebakke Skoven er slet ikke ligeså flinke som dig, Thomas.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Total usmageligt,.....men vi lever i en syg verden.....se på det ægtepar som afgik ved døden.....deres hus blev plyndret.....hvad er det for en sags mennesker.......ikke til at rumme i mit hoved....simpelhen syg det der..

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

TT Tekstforfatter:

tænkstort:

Jesper:

tænkstort:

Jeg synes Flipper er flink nok, men Lassie, Bedstemor And og dyrene i Hakkebakke Skoven er slet ikke ligeså flinke som dig, Thomas.

De er til gengæld langt mere intelligente end dig. I rest my case!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:54

Werner:

Total usmageligt,.....men vi lever i en syg verden.....se på det ægtepar som afgik ved døden.....deres hus blev plyndret.....hvad er det for en sags mennesker.......ikke til at rumme i mit hoved....simpelhen syg det der..

Er det værre end at plyndre nogle, som faktisk tager skade af det?

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:47

Jeg håber, det er et reklame stunt og ikke at det er rigtigt. Men vi lever "desværre" i en verden hvor grænser hele tiden skal afprøves og flyttes. De vil nok sige, det er et psykisk eksperiment, for at se hvor langt "almindelige" mennesker vil gå.

Men jeg kan se i hele tråden, bliver der diskuteret etik og moral og det er jo utroligt svært at diskutere, for vi kommer alle fra forskellige kår og har forskellige historier med os.

Det er lidt det samme som at diskutere smag, det er jo også umuligt at diskutere det.

Men jeg har taget stilling til sådanne ting og det er bl.a. jeg kunne for det første aldrig finde på at udstille mig selv i sådan et show. Jeg kunne aldrig dræbe for sjov, det er lige meget hvad det er. Jeg ville aldrig vælge penge fram for, at en familie kunne have det godt. men det er mine valg og andre ville måske ikke vælge sådan og det må man respektere og tage den derfra.

Sund fornuft er ikke en allemands eje i dag desværre.

Vh Jimmi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00

Jamen det er jo helt fornuftigt Jimmy - og mon ikke det også vil gavne dig som iværsætter i forhold til de mange der vil mene det bare skal måles op mod spisning af kød eller andet rent vrøvl.

JO - du tager moralsk stilling og det gør jeg også gennem tråden - selvsagt er lystmord ikke noget man kan skabe TV på - og det vidste TV3 givet også - og om det overhovedet var dem der skabte rygtet ved jeg ikke.

Tilbage står - at de der REALITY show TV som visse stationer står for, nok vil udvikle sig mere om mere extremt indtil stemningen svinger. For mig - USH - forsvind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)