Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes i om dette? Slår hundehvalp ihjel for penge

Side 3 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Ruben Rasmussen:

Det må betegnes som værende rigtig upassende - syg verden vi lever i! Håber det er et scam...

Hvorfor egentlig det?

I glemmer vist at vi i DK slagter 128 milioer kyllinger hvor hovedparten lever liver under kummerlige forhold. Dertil kommer ca. 7 millioner svin hvor en betragtelig del af dyrerne har skader som liggesår, knoglebrud og bylder når de indleveres til slagning ... Det kan man sgu kalde upassende ?? Men hvad gør vi ikke for at Hr. og Fru. Danmark kan få billigt kød

I det perspektiv er der vel ligegyldigt om nogen slår en hundevalp ihjel eller ej.

Ravn

"I det perspektiv er der vel ligegyldigt om nogen slår en hundevalp ihjel eller ej."

Du er sgu da for dum og uintelligent at høre på. At andre dyr lider nød, gør det sgu da ikke mere humant og acceptabelt at dræbe en hundehvalp. Hvad er det dog for en åndsforladt logik? Faktum er desuden, at hvis der er noget om sagen, så sender det nogle helt forfærdeligt syge signaler til unge om, at dyreliv ikke er mere værd.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:56

Ravn:

Ok så ifølge din analogi må dyrlæger der dagligt afliver sunde og raske hundevalpe også være lystmordere? Det handler vis mere om at det er et lille sødt dyr folk kan lide, var det en rotte havde ingen sagt nogen som helst !!  Vi danskere er nogle hyklere!

Ravn

Nej, det er ikke okay, og tro mig, dét synes dyrlægerne heller ikke, men de har ikke noget valg, da det ikke er dem, der bestemmer. Hvis du havde sat dig mere ind i sagen, så aflives der her i Danmark op til 13.000 - 15.000 sunde og raske hunde hvert år udelukkende fordi, at deres ejere ikke gider / kan have dem mere, eller som følge af adfærdsproblemer, fordi mange hundeejere ikke har sat sig tilstrækkeligt ind i hundepsykologi.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:02
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

jv45:

tænkstort:

Vægter vi dyr højere end mennesker?

Jeg synes det kunne være interessant at høre en objektiv og rationel argumentation fra dig om hvorfor at mennesket (et dyr, og som er udviklet igennem evolution) skal vægtes højere end et "dyr"? - Skrevet i parentes fordi det er en relativ definition.

Jeg er sikker på at du ved, at ingen nogensinde kan komme med en objektiv udtalelse/argumentation.

Men jeg vil da gerne give min subjektive holdning på, hvorfor jeg mener at mennesker skal vægtes højere end dyr. Jeg er selv et menneske. Det er nok ikke et rationelt svar, men det rager mig. :)

Kommer snart...

Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 18:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tænkstort:

jv45:

tænkstort:

Vægter vi dyr højere end mennesker?

Jeg synes det kunne være interessant at høre en objektiv og rationel argumentation fra dig om hvorfor at mennesket (et dyr, og som er udviklet igennem evolution som betyder at mennesket selv har været en del af den kæde af "dyr" du omtaler? - Skrevet i anførselstegn fordi det er en relativ definition.

Jeg er sikker på at du ved, at ingen nogensinde kan komme med en objektiv udtalelse/argumentation.

Men jeg vil da gerne give min subjektive holdning på, hvorfor jeg mener at mennesker skal vægtes højere end dyr. Jeg er selv et menneske. Det er nok ikke et rationelt svar, men det rager mig. :)

Vi må da håbe at andre mere veludviklede væsner ikke har samme tankegang som dig, hvis det nogensinde skulle ske at de kom en tur forbi jorden. 

Så hvis evolution skulle gå hen og skabe en stærkere og mere intelligent art end mennesket, skal det så betyde at de ingen ansvar skal tage for svagere livsforme som ex. kunne gå hen at blive "mennesket"?

Når alt kommer til alt så har ingen livsform mere værdi end andet, vi har faktisk ingen værdi overhovedet. Liv (bevidsthed) på jorden lever kun et brøkdel af et par sekunder når man holder det mod universet alder herefter for at blive destrueret til atomer og glemt. Vi er bare en statistisk sandsynlighed, som giver os mulighed for at eksistere i et lille tidsrum, men som ingen relevans eller betydning har i det store billede.

Værdi er subjektiv og hvad vi bestemmer os for at tillægger det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57

Ravn:

Ok så ifølge din analogi må dyrlæger der dagligt afliver sunde og raske hundevalpe også være lystmordere? Det handler vis mere om at det er et lille sødt dyr folk kan lide, var det en rotte havde ingen sagt nogen som helst !!  Vi danskere er nogle hyklere!

Ravn

Jeg må sige ærligt, at du kæmper for at være anderledes og lykkes - men det er rent vrøvl. Der er kæmpeforskel på en dyrlæge der afliver et sigt dyr, og så at aflive et helt rask dyr - ikke for at spise kødet, men for ren underholdning for åben skærm. Hvis ikke du kan indse det, så er der helt ærligt noget galt med dig.

Jeg fatter dit punkt med at landbruget heller ikke altid topper i dyrvelfærd, men at sidestille det - eller dyrlæger med det at - i et reality show ville bede folk slå et ungt raskt dyr ihjel, helt uden andet formål end underholdning at afprøvning af grænser, det er rent ud skørt.

Mennesker der ikke kan se det, mangler helt enkelt empati.

jeg tror ikke engang det ville være succes at vise halalslagtning i primetime i TV - og de der ikke brød sig om det var ikke spor hyklere, men helt enkelt mennesker med en almindelig ulyst til at se døden. Vist er den en realitet på slagterierne, men når du en gang bliver mentalt voksen, hvis det sker, vil du også forstå, at der noget der hedder empati - som sagtens kan være ulogisk i visse sammenhæng, men som heldigvis er en væsentlig del af de fleste udviklede mennesker

sorry

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01

Faktum er desuden, at hvis der er noget om sagen, så sender det nogle helt forfærdeligt syge signaler til unge om, at dyreliv ikke er mere værd.

Sådan en tråd skiller fårene fra bukken i den grad. Ravn som forsvarer et lystmord på TV, og gudskelov de fleste i tråden, fornuftige som forstår hvilken signalværdi det ville ha haft - og forstår at skille ting lidt ad.

lad os bevare bare en anelse fornuft herinde - tak for indlægget TT - og det heldigvis store flertal - alt andet havde ikke været til at holde ud, og fjernet min tro på Aminos iværksættereSmile

Tilmeldt 26. Jan 12
Skrevet kl. 19:07

Ravn:

Ravn

Jeg må sige ærligt, at du kæmper for at være anderledes og lykkes - men det er rent vrøvl. Der er kæmpeforskel på en dyrlæge der afliver et sigt dyr, og så at aflive et helt rask dyr - ikke for at spise kødet, men for ren underholdning for åben skærm. Hvis ikke du kan indse det, så er der helt ærligt noget galt med dig.

Jeg er helt enig i dine punkter Cookie, der er dog en ting jeg må understrege som er lidt af en fejl i den logik du fremstiller. 
Når vi nu spiser kød, kan det vel også blive klassificeret som "underholdning" i form af en madoplevelse. Det er på ingen måder brug for kød, det tager 4. kg vegetation (spiseligt) at fremavle 1. kg kød., Samt en masse fourening i form af CO2, jorden samt vores drikkevand. Plus de helbredsmæsige problemer der følger med. 
Dvs. det på ingen måde rationelt eller effektivt at have kød som madform, og enda slet ikke når vi har en halv verden der sulter. Opsumering: Vi bytter 4kg mad til 1kg.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:18

Fedt PR stunt... TV3 kan bare den slags! 

Og her er så et link til en anden morgenavis, som bringer en lidt anden historie. Så kan man selv vælge, hvilken avis/ugeblad man vil stole på. LINK

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27

jv45:

Jeg er helt enig i dine punkter Cookie, der er dog en ting jeg må understrege som er lidt af en fejl i din logik du prøver at fremstille. 
Når vi nu spiser kød, kan det vel også blive klassificeret som "underholdning" i form af en madoplevelse. Det er på ingen måder brug for kød, det tager 4. kg vegetation (spiseligt) at fremavle 1. kg kød., Samt en masse fourening i form af CO2, jorden samt drikkevand. Plus de helbredsmæsige problemer der følger med. 
Dvs. det på ingen måde rationelt eller effektivt at have kød som madform, og enda slet ikke når vi har en halv verden der sulter. Opsumering: Vi bytter 4kg mad til 1kg.

Jeg vil nu godt fastholde - Jeg er enig i, at kødspisning ikke er absolut nødvendigt, og at et godt måltid kan være underholdende, men det er jo ikke det samme som at slagtningen af koen er en del af underholdningsindustrien. Her i det fiktive eksempel med nogen der skulle aflive en hundejhvalp var det ren underholdning intet andet.

Jep - dyrehold skaber forurening - jep hvis alle var rene vegetarer ville det hjælpe på fødevaresituationen hvis det blev udnyttet korrekt - men nej - det er ikke underholdning men business med dyrehold, og nok ikke så let at ændre på. Jeg mener ikke rigtigt de to sager har sammenhæng.

Lad os være enige om, at hvis det havde været sandt, at deltagerne i et reality TV program skulle dræbe en rask hundehvalp for at få point til næste runde, så var der nogen syge mennesker bag ideen.

Så kunne en anden tråd i cafe og "hygge" sagtens behandle spørgsmål om burhøns, slagtninger - er man hykler hvis man spiser kød, men ikke bryder sig om at se koen blive trukket frem og slagtet - eller blot menneske på godt og undt? - eller - ja - det store kødforbrug i verden.

vh

Tilmeldt 26. Jan 12
Skrevet kl. 19:30

Cookie:

jv45:

Jeg er helt enig i dine punkter Cookie, der er dog en ting jeg må understrege som er lidt af en fejl i din logik du prøver at fremstille. 
Når vi nu spiser kød, kan det vel også blive klassificeret som "underholdning" i form af en madoplevelse. Det er på ingen måder brug for kød, det tager 4. kg vegetation (spiseligt) at fremavle 1. kg kød., Samt en masse fourening i form af CO2, jorden samt drikkevand. Plus de helbredsmæsige problemer der følger med. 

Jeg vil nu godt fastholde - Jeg er enig i, at kødspisning ikke er absolut nødvendigt, og at et godt måltid kan være underholdende, men det er jo ikke det samme som at slagtningen af koen er en del af underholdningsindustrien. Her i det fiktive eksempel med nogen der skulle aflive en hundejhvalp var det ren underholdning intet andet.

Jep - dyrehold skaber forurening - jep hvis alle var rene vegetarer ville det hjælpe på fødevaresituationen hvis det blev udnyttet korrekt - men nej - det er ikke underholdning men business med dyrehold, og nok ikke så let at ændre på. Jeg mener ikke rigtigt de to sager har sammenhæng.

Lad os være enige om, at hvis det havde været sandt, at deltagerne i et reality TV program skulle dræbe en rask hundehvalp for at få point til næste runde, så var der nogen syge mennesker bag ideen.

Så kunne en anden tråd i cafe og "hygge" sagtens behandle spørgsmål om burhøns, slagtninger - er man hykler hvis man spiser kød, men ikke bryder sig om at se koen blive trukket frem og slagtet - eller blot menneske på godt og undt? - eller - ja - det store kødforbrug i verden.

vh

Jeg er enig i det hele, vil bare frem til at kødspisning er for underholdningens skyld i form af en madoplevelse. 

Men egenlig foregår denne underholdning du omtaler egentligt overalt i Danmark. Fiskeri og jagt, det ren og skær underholdningen ved at dræbe. Jeg er dog enig i "Ravns" punkt om at der er lidt hykleri blandt befolkningen når det kommer til dette, om det er acceptablet kommer an på hvilke dyreart det er. Havde det været en rotte som "Ravn" nævner så havde der nok ikke været det store problem i dette. 

"Lad os være enige om, at hvis det havde været sandt, at deltagerne i et reality TV program skulle dræbe en rask hundehvalp for at få point til næste runde, så var der nogen syge mennesker bag ideen." 

Personligt ja. Men jeg kan ikke dømme personen bag ideen. Det kommer helt an på opvækst og hvordan han/hun er blevet påvirket til at se på dyr, det enkelte menneske er bare en reflektion af dens omgivelser, empati kan overskygges af uvidenhed. 

Side 3 ud af 7 (63 indlæg)