Undskyld den lidt grove tone, men nu er det ved at vaere nok. Personligt er jeg fuldstaendig afklaret med MLM og jeg er aldrig blevet lokket med noget af deres pis om guld og groenne skove, blot man rekrutterer sine venner og sin familie. Jeg har dog gennem meget research sat mig ind i hvordan de virker, jeg har laest mange traade om det her paa amino og paa andre forums for at finde ud af hvad det gaar ud paa. MEN Det bringer mit fucking pis i kog naar de lokker mine familiemedlemmer til propagandamoeder der naermest faar Joseph Goebbels til at ligne en foerstedags marketingselv. Nu har jeg maatte bruge dage paa at overbevise min mor og soester om hvad MLM er og jeg kan fucking ikke vinde diskussionen fordi disse moeder og praesentationer lover saa meget? Jeg ved at de ikke er verdens mest intelligente, men det irriterer mig graenseloest at de firmaer udnytter folks desperation. Har faaet overtalt min mor til at lade vaere - det var om nogle hellige plastre der aabenbart kunne kurere gigt, kraeft, alzheimers og hvad ved jeg uden at skrive nogen som helst ingredienser paa pakkerne, paa nettet eller nogen steder. Mange klager over ingen effekt og faar at vide at man bare goer det forkert...ok lol. Min soester kom til et ACN moede og jeg fik naturligvis en sms om ikke jeg ville signe op til dette fantastiske tilbud om at saelge simkort eller hvad fanden det nu var. Jeg kan ikke overtale hende, hun er hooked. Hook, line and sinker. Nu tilbyder jeg hende at betale hende 3700 for at lade vaere med at engagere sig, men det virker sikkert ikke. Beklager tonen, men jeg er virkelig pissed off over de firmaer og deres plattenslageri. Dem der gaar videre med at forsoege at hverve venner og familie til ACN burde bures inde, det er simpelthen saa usmageligt. |
Hvis vi ser bort fra den søde toner om hvorvidt din familie er super-uintelligente, så synes jeg måske din vrede er lidt malplaceret...
Der er da folk der har tjent penge på det. Det er jo ikke 100% dum forretningsmodel, og mens du tjener "småpenge" på dit erhverv, sidder der nok en forretningsmand i Kina og tænker at du pisse dum fordi du spilder din tid på ting som giver dig under 1000kr i timen.
Så ingen du begynder at kaste rundt med ord som dum og beskyldninger på at firmaer udnytter folks desperation, skal du nok tage et kig på dig selv. Ingen af os er fuldendte og vi alle lever efter forskellige standarder. Vi skal dog alle have mad på bordet, og måden hvorpå vi gør det er sikkert anderledes.