Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark har kun 1 problem

Side 6 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

kigger:
jo mange tak det er så rigtig nok. at de lukker kontoen men man kan vle gøre det med mange forskellige ting. men tænkte mere inde fra download verden tag et kig på torrent hvis vi i danmark kan skabe noget ligende tror jeg det villle være gode penge i det både til den ænkelte samt statskassen fek jeg prøver at gøre som torrent bare ifølge dansk logivning self har selv lavet omkring 170 lyder filer nu som du frisk kan bruge til hvad som helst uden vi to skal sidde og bruge tid på at lave en kontrakt eller have advokat inde over

Der er diverse download sider som betaler x$ per tusinde downloads. Du kan lave en ebog eller andet online produkt, og tilbyde folk gratis. Så håb på at de sender linket til downloaden videre til deres venner osv. Det vil ikke give særlig mange penge, men alt har vel ret? 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:44

det er rigitg nok det er små penge men kan alligevel blive til en del hvis. det kommer op og køre tror jeg

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:38

Thomas Sørensen:

Her er mine bud på, hvordan Danmark kan blive rigere:

1. Vi skal outsource meget mere til lavtlønsområder. Lønomkostningerne er som følger: Danmark er faktor 120, Østeuropa faktor 60 og Pakistan faktor 35. Kvalifikationerne er de samme. Lad være med at tro, at det kun er lavpraktisk arbejde, der kan outsources. Kina har som eksempel lige nu 5 millioner designstuderende på landets universiteter. Vi lever i en globaliseret verden - hvis du ikke outsourcer, så gør din svenske kollega og så løber han fra dig. 

Siden hvornår øger man indtægterne i et land ved at sende arbejde ud af landet? Dit forslag vil gøre DK endnu fattigere...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:41

NY:

Fashion-Seller:
og landbruget skal styrkes en smule mere på bekostning af billige importprodukter fra andre lande!

Mener du at vi producere mindre end vi selv bruger, og at det er derfor vi importere billige landbrugsprodukter?

Nope DK skal producere flere kvalitets produkter til eksport, så de kan erstatte billige import produkter i andre lande. Sorry for fejlformuleringen :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:54

Fashion-Seller:
DK skal producere flere kvalitets produkter til eksport, så de kan erstatte billige import produkter i andre lande

Altså kvalitet over kvantitet? :) 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Århus C
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 85
Fra  Badgeland ApS / Stickerland ApS Skrevet kl. 14:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Fashion-Seller jeg kunne personligt ikke være mere enig. Tror fremtiden byder på mere og mere Lokalisme som jo som du siger går ud på at producere lokalt.

Denne tendens får meget snart hjælp af nye teknologier, som Martin T også har fortalt om, nemlig 3D printere og lignende teknologier, der gør selv højteknologisk produktion til at betale sig fra.

Varerne produceres og forbruges lokalt ikke kun af økonomiske hensyn men i høj grad også af miljø mæssige hensyn. At fremstillingen så sker på licens eller joint ventures med større varemærker må fremtiden vise.

Bæredygtig socialt, økonomisk og miljømæssig produktion.

Til de interesserede vil jeg gerne henvise til den anerkendte økonom David Korten der snakker om levende økonomier. 

Han er ikke venstreorienteret, faktisk i mange år Republikaner og arbejdede for verdensbanken. Han har en del kritikpunkter imod kapitalismen som den er/var (og set i lyset af subprime krisen er de fleste jo klar over at der kan være indbyggede problemer i verdensøkonomien som den er) Han er ligeledes meget imod monopoler men det tror jeg nu de fleste iværksættere er.. 

http://www.davidkorten.org/

Nå det var bare et indspark.. :) God søndag

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kigger:
lad os sige du spørg mig om jeg ikke vil gå ind og trykke på et link eller to jo det tager maks 5 sek af min tid hvor du måske tjener 1 krone eller mere.

Ok, du vil lave en klub, hvor medlemmerne skal lave clickfraud og snyde annoncørerne.

kigger:
men hoved sagen er at pengene ikke skal komme fra danmark men fra de andre lande så kan du selv bestemme landet

Men du vil kun snyde de udenlandske annoncører og derved redde Danmark økonomi.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:14

ikke snyde på den måde som sagt gøre det med mange andre ting men noget i den stil. men mere hen mod torrent som de køre det men bare svært i danmark tror jeg og snyd kommer man skam ikke langt med desværre

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:14

alt af alt arbejd ud af i stedet for ind af hvis det giver mening

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:22

Fashion-Seller:

Siden hvornår øger man indtægterne i et land ved at sende arbejde ud af landet? Dit forslag vil gøre DK endnu fattigere...

Protektionisme har sjældent ført til noget godt. Alle lukkede regimer er gået nedenom og hjem eller tilhører de fattigste lande i verden. Du kan ikke lukke øjnene for resten af verden. Om du vil det eller ej, så er der en indisk programmør, der vil arbejde til 25 kr. i timen og en en vietnamesisk syerske, der vil arbejde til 4 kr. i timen. 

I 70'erne og 80'erne outsourcede den danske tekstilbranche til lavtlønsområder og mange troede, at nu gik der kun arbejdspladser tabt. Det som i virkeligheden skete var, at disse virksomheder fik en konkurrencemæssig fordel på verdensmarkedet, som betød at danske tekstilvirksomheder begyndte at sælge til flere lande. Arbejdsstyrken i Danmark indenfor tekstil er den samme som før outsourcingen. I dag er det bare danske designere, kvalitetssikringsfolk, marketing- og salgsfolk. Derudover giver det overskud på betalingsbalancen, fordi vi har kunne exportere tekstil. 

Det eneste du vil opnå ved at bibevare alt i Danmark er, at vi langsomt dør. Vores kage bliver mindre og mindre år for år. 

Ved at benytte sig af strategisk outsourcing, hvor det giver mening, så kan vi genoprette lidt af vores fortjeneste og dermed i det lange løb sikre arbejdspladser i Danmark. 

Side 6 ud af 8 (71 indlæg)