@Fashion-Seller jeg kunne personligt ikke være mere enig. Tror fremtiden byder på mere og mere Lokalisme som jo som du siger går ud på at producere lokalt.
Denne tendens får meget snart hjælp af nye teknologier, som Martin T også har fortalt om, nemlig 3D printere og lignende teknologier, der gør selv højteknologisk produktion til at betale sig fra.
Varerne produceres og forbruges lokalt ikke kun af økonomiske hensyn men i høj grad også af miljø mæssige hensyn. At fremstillingen så sker på licens eller joint ventures med større varemærker må fremtiden vise.
Bæredygtig socialt, økonomisk og miljømæssig produktion.
Til de interesserede vil jeg gerne henvise til den anerkendte økonom David Korten der snakker om levende økonomier.
Han er ikke venstreorienteret, faktisk i mange år Republikaner og arbejdede for verdensbanken. Han har en del kritikpunkter imod kapitalismen som den er/var (og set i lyset af subprime krisen er de fleste jo klar over at der kan være indbyggede problemer i verdensøkonomien som den er) Han er ligeledes meget imod monopoler men det tror jeg nu de fleste iværksættere er..
http://www.davidkorten.org/
Nå det var bare et indspark.. :) God søndag