Mikkel, |
Side til faacebbook
http://www.facebook.com/#!/pages/create.php?ref_id=231063463587614
back: http://bachsblomsterremedier.dk/index.php?id=265
god fornøjelse
Mikkel, |
Side til faacebbook http://www.facebook.com/#!/pages/create.php?ref_id=231063463587614 back: http://bachsblomsterremedier.dk/index.php?id=265 god fornøjelse
|
og får du en ordre, så er du 100% på og klar til næste opringning :-) |
Hej Charlotte og i andre Amino'er Jeg har faktisk en rigitg god og succesfuld historie jeg gerne vil dele med jeg (Jeg synes i hvertfald selv det har været en succes ind til nu) I sommeren 2011 blev jeg færdigudlært multimediedesigner, og var som mange af mine andre medstuderende klar til at springe ud som hhv. webdesignere/webudviklere og projektledere. Jeg valgte at fokusere på en fremtid som web/grafisk designer, med mål om på sigt at starte op lokalt her i Aalborg som selvstændig. Jeg skal dog i første omgang igennem et ekstremt stort jobsøgningsperiode i håbet om at få et fuldtidsarbejde først (Har endnu ikke været heldig med at finde fuldtidsjobbet endnu) Har været igennem diverse virkosmhedspraktikperioder, samtidig med at jeg også har fået erfaring freelance. Se siden jeg blev færdigudlært i 2011 har jeg ikke været heldig med at få et fuldtidsarbejde. Det har dog ikke forhindret mig i at knokle på freelance. Det har nu gjort at jeg indtil videre har fået 2 kunder, og 2 er muligvis på hvoraf den ene er 70% sikker, og sidder inde med et temmelig stort projekt. Jeg har altid troet og har altid håbet på det nok skulle vende på et eller andet tidspunkt. Det handler i virkeligheden om at have troen, motivation og ikke mindst lysten til at lave og bevise noget - både overfor en selv, men også for potentielle kunder. At sidde med (4) kunder pt fra starten af juni har kun gavnet motivationen og lysten til at arbejde hårdere og hurtigere Jeg synes selv at det har været 2 success måneder, og håber kun det må fortsætte, trods der er finanskrise og for det meste kun negativ omtale af denne. Glemte lige at nævne, at de kunder der er kommet, er kommet af sig selv (har fundet mig på nettet) - DVS Ingen markedsføring + At den ene er fra Sverige, den anden fra København og en herfra Nordjylland.. Det er sq lidt sejt alligevel |
Og netop dine styrker skal du holde fast i. Og at du stopper kontakten til familien, er netop et rigtigt stærkt træk. Det er på ingen måder nemt. Og kan gætte mig til at der er en hel del, der skal ryttes op i. Med hensyn til mobningen, er det jo ofte dem som mobber, som har det hårdt på den ene eller anden måde. Det er synd for dem, og en skam at det skal gå ud over andre. Som sagt god ide med samarbejder. Der findes også en masse netværksgrupper. Prøv at kontakte din lokale erhvervsforening
Hvad med at tage kontakt til div. boligselskaber. De har jo brug for rengøring ved fra flytning og sikkert også trappevask. |
Super god historie Nils. Dejligt at læse. Det er vigtigt at man laver et godt job. Mund til mund metoden er den bedste. Laver man lort i det. så siger man det lige ud til kunden istedet for at lade som om. Det gør at kunderne ved hvor de har dig, og de ved at tingene kommer iorden igen.
|
Præcis Det er dejligt med ros fra kunder, og specielt når man levere større opgavere som nu (har jeg en på 13,5 timers arbejde) bliver kunden ved med at rose mit arbejde, og har kun enkelte små-rettelser til designet hist og her - Så det er bare lækkert |
Jeg vil gerne fortælle om dengang jeg gav op. For 21 år siden købte jeg min købmandsforretning på Boulevarden i Aalborg. De første par år gik det op og ned, mest ned. Jeg var ny og der var en masse erfaringer jeg skulle gøre mig. Det var en spændende tid, selv om det mest gik ned af bakke. Efter 7 år begyndte det at gå godt. Det gik faktisk rigtig godt. Jeg var blevet en bedre købmand og jeg havde lært af mine erfaringer. Tiderne var også gode. Butikken havde en god placering - lå på byens bedste strøg. Masser af folk kom forbi. Alt i alt gik det bare godt. Jeg begyndte at kede mig lidt. Jeg kunne gå på arbejde og tjene penge uden egentlig at yde en indsats. Kunderne kom alligevel ind i butikken. Jeg behøvede ikke at tænke. Butikken var optimalt udnyttet. Varesortimentet perfekt tilpasset. Det blev lige pludseligt for nemt. Jeg ville gerne sælge min butik og prøve noget andet. Jeg trængte til udfordring. Da der ikke lige var en køber til butikken, begyndte jeg at tænke i andre baner. Hvis jeg ikke kunne finde udfordring i det job jeg havde, måtte jeg få det på en anden måde. Jeg ville købe en butik mere. Jeg havde tidligere haft kig på en butik der lå i samme by, men et stykke fra mig. Den lå i en sidegade til en sidegade. Slet ikke nogen god beliggenhed, men det var en god butik. Den havde en rigtig god omsætning, men jeg kunne se flere muligheder i den der ikke var udnyttet. På det tidspunkt var prisen for høj til mig, så han solgte til en anden. Så gik der 13 måneder og så var den til salg igen. Jeg tog ud for at kigge på den. Butikken var nu misligeholdt. Rodet, beskidt og med masser af varer med overskreden salgsdato. Det kriblede i mig for at få fat i den. Det var jo så åbenlyst at det kunne jeg gøre bedre. Regnskabet så til gengæld også helt anderledes ud. Omætningen var faldet drastisk. Kunderne var væk. Men det afskrækkede mig ikke. Vi fandt en pris og jeg købte butikken. På det tidspunkt havde jeg en medarbejder ansat på Boulevarden som havde været hos mig i 5 år. Han var hammer dygtig. Han skulle styre butik nr. 1 mens jeg udfoldede alle mine talenter i butik nr. 2. Jeg gik i gang med butikken. Ud med alle de gamle varer, nyt gulv, maling og totalrengøring overalt. Det blev en rigtig flot og indbydende butik. Men det gik ikke rigtig godt. Kunderne kom ikke væltende tilbage. De havde fundet andre indkøbsmuligheder. Og de kunder der kom i butikken var sure og negative. De havde dårlige erfaringer med den tidligere købmand og forventede det samme fra mig. Jeg knoklede og knoklede. Arbejdede næsten i døgndrift. Butikken var der ikke noget i vejen med, heller ikke priserne. Varerne var friske og indbydende. Jeg smilede og snakkede med kunderne. Ingenting hjalp. Kunderne var væk. Salget gik ikke op. Udover det var der en masse bøvl med kreditorer til den tidligere købmand. Han var åbenbart stukket af og ingen havde fået penge. Vi fik mærkelige telefonopkald fra mærkelige mennesker med trusler om både det ene og det andet. For at gøre en lang historie knap så lang. Efter 26 måneder var jeg slidt op. Jeg havde arbejdet 18 timer om dagen i over 2 år. Mit liv bestod af arbejde, spise, sove. Mit sociale liv var ikke-eksisterende. Kort sagt så var jeg færdig. Fysisk og mentalt. Butikken var begyndt at gå en anelse bedre, men det var knap målbart. Og jeg vidste med mig selv, at jeg ikke kunne fortsætte. Jeg lagde en plan. Gik i banken og forklarede min bankmand at der var 3 muligheder.
MEN der var en god omsætning i vareudbringning. Hvis jeg nu tog det salg med ind til min butik på Boulevarden, ville jeg forøge min omsætning der med 1 mill. kroner. Og det uden at gøre noget ekstra. Kunderne ville ikke mærke forskel, da det alligevel var den samme chauffør der kørte for begge butikker. På den måde havde jeg en mulighed for at kunne betale min gæld tilbage. Hvis jeg solgte forretningen ville jeg blive nødt til at sælge udbringningen med. Heldigvis har jeg altid haft en god rådgiver og han var ikke i tvivl. Så vi valgte løsning nr. 3. Jeg vidste at det var det rigtige valg. Men jeg havde det så dårligt. Aldrig har jeg følt mig som så stor en fiasko og aldrig har jeg følt så meget at jeg gav op. Det var et kæmpe nederlag. Jeg var så sikker på at jeg kunne få den butik til at køre godt. Jeg vidste jo hvad jeg kunne og hvad jeg stod for. Der gik rigtig lang tid inden jeg fik det godt med beslutningen. Jeg kom derfra med en gæld på kr. 900.000. Min bankrådgiver lavede et lån til mig med en forholdsvis lav ydelse over 11 år. For som han sagde, så skulle det også være sådan at min hverdag fremover kunne hænge sammen. Men jeg skulle bare af med det lån. Jeg afdragede alt det jeg kunne. Hvis jeg havde noget i overskud satte jeg det ind på lånet. Efter knap 5 år var jeg gældfri. Nå, men det jeg ville sige med den her lange historie er, at det kan godt være at det er nødvendigt at give op en gang imellem for at kunne komme videre. Et nederlag er en erfaring du kan bruge senere. Jeg har lært meget af mit nederlag. Og jeg er glad for den ene butik jeg har i dag. Mange hilsner Anette |
Viljen til at ville skaber evnen til at kunne
Hvor er du sej Anette! Tak for din historie |
Prøv at se denne: - jeg så linket herinde for en tid side, og tænker tit på budskabet i videoen. Måske giver det dig en ide /Marianne |