Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde der ikke betaler?

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:
Truslen om konkurs både for selskaber eller personlig konkurs får de fleste til at betale

En personlig konkurs kan efter min viden kun erklæres af fogedretten og vare som regel kun i 6 mdr, før man kikker til sagen igen....

David Brodin Larsen:
det er ikke et krav at der skal være dom for en fordring for at den kan danne grundlag for en konkurs.. Konkursbegæringen koster 750 i retsafgift,

Den har jeg også lidt svært ved at tro på, som du skriver det kan man uden videre erklærer kunder konkurs, jeg vil mene der skal være grundlag for dette før det kan ske? Jeg kan naturligvis tage fejl det lyder bare ikke helt korrekt ;)

//

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 06:34

David Brodin Larsen:
Truslen om registrering kan få nogen til at betale, men er de registrede i forvejen har det ingen betydning for dem

Selvfølgelig har det en betydning, det er forholdsvis 3 eller 5 år man kommer i eks RKI og det er da belastende for en svindler da det sætter en kæp i hjulet for han kan låne andre steder, så at sige dte ikke har en betydning er jeg ikke helt enig i.

David Brodin Larsen:
desuden kan debitor altid blokerer for registreringen med mindre der er et fundament (dvs. en dom eller en underskrevet ordning)

Skal dette forstås således at hvis A skylder B penge, så kan B ikke registrer A hvis denne ikke har fået en dom for det udestående? Jeg troede faktisk det var nok at bevise forholdet på papir for at kunne registrere?

/allan

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 08:30

DesignYOU:

David Brodin Larsen:
Truslen om registrering kan få nogen til at betale, men er de registrede i forvejen har det ingen betydning for dem

Selvfølgelig har det en betydning, det er forholdsvis 3 eller 5 år man kommer i eks RKI og det er da belastende for en svindler da det sætter en kæp i hjulet for han kan låne andre steder, så at sige dte ikke har en betydning er jeg ikke helt enig i

Jeg tror man mener, at hvis de jo allerede er registret i RKI, betyder endnu en registrering ikke det store, så er personen jo bare registeret under flere forhold.

DesignYOU:
Skal dette forstås således at hvis A skylder B penge, så kan B ikke registrer A hvis denne ikke har fået en dom for det udestående? Jeg troede faktisk det var nok at bevise forholdet på papir for at kunne registrere?

Det er korrekt ja, det skal enten foreligge en dom afsigelse, eller en underskrevet skyldner erklæring, før man kan blive registreret i det åbne register.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:48

Koludabyg:

David har altså en pointe. Måske ikke, hvis de kun har en enkelt registrering, men vi har også sager liggende, hvor advokaten siger, at en registrering mere eller mindre ikke har nogen praktisk betydning. Så dem får vi sandsynligvis aldrig betaling fra.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:55

Koludabyg:
Jeg tror man mener, at hvis de jo allerede er registret i RKI, betyder endnu en registrering ikke det store, så er personen jo bare registeret under flere forhold.

Det er også sådan jeg forstår det, men det jeg så mener er hvis man sætter en kunde i som allerede er i for eks. 3 andre forhold disse vil blive slettet xx dato ved at lave en ny registrering forlænger man jo dette tidsforløb ;)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:01

Ja, det er korrekt den så løber længere, men hvis personen alligevel ikke ændre sin holdning om at betale regningen, så betyder denne registrering nok ikke så meget for personen, der vil altid være virksomheder, som ikke betaler for at kunne tjekke personer og virksomheder i Experian / RKI.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:20

Hej igen til jer alle der er med i denen tråd

Jeg har her til morgen bedt min advokat og at gå i gang med retslig inkasso og givet hende besked om at gå HELE vejen for at få mine penge hjem.

Kunden var ikke reg, i skyldner register før han blev det af min advokat efter den 3 rykker.

Så nu går jeg og er spændt på hvor lang tid sådan en sag her tager. Et er sikkert med den usle holdning han har til at betale for vel udført arbejde, så skal han ikke slippe godt fra det.

Lidt økonomisk info: Min advokat har bedt om et depositum på 5.000 kroner for at føre sagen frem til domsafsigelse i fogedretten, hun har tydeligt gjort opmærksom på en konkursbegæring er meget dyr at få igennem, men jeg har sagt til hende det skal hun ikke tænke over, men kun fokusere på at få mit tilgodehavende hjem, jeg går HELE vejen med denne sag, af to grunde, princippet med at alle skal betale og at han KAN betale man bare ikke VIL.

Venligst

René Buch

Venligst

René Buch

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:33

Koludabyg:

Dvs. en hver kan begære en konkurs eller ?

For har sku lidt svært ved at tro at man sådan uden videre kan begære en kunde konkurs, for en regning kunden ikke vil betale.

En hver der har retslig interesse der i, kan begære konkursen..

Dommeren i skifteretten tager stilling til om kravet er tilstrækkelig dokumenteret..  så en omtvistet fordring kan godt danne grundlag for en konkurs.  Omvendt hvis skyldner kan bevise at han kan betale men bare ikke vil, så er konkursbetingelserne ikke opfyldt.

Derudover er der også en erstatningsbestemmelse i konkursloven om at den der begære en konkurs på et urigtigt grundlag bliver erstatningsansvarlig.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Må indrømme at jeg synes det er en kende for langt ude at snakke om at indgive konkursbegæring for (undskyld udtrykket) sølle 3K. Det virker som en noget kortsigtet løsning i min optik. Nu er det jo sådan at forretningsdrivende snakker sammen og egentlig tror jeg at man skal passe på med ikke at skade sig selv for meget. Jeg kender ikke dine kunder men vil de turde entrere med dig når de ved at aftalen lyder på "3 rykkere og konkursbegæring" hvis de pludselig kommer i uforudsete finansieller problemer?

Så mit råd vil være at du skal se at få blodtrykket ned desuagtet at debitor opførerer sig perfidt! Tag det til efterretning og lad være med at spilde mere krudt på ham. Alternativt så gå efter et udlæg i bilen/huset. Det er billigere end en konkursbegæringsløsning og risikoen for selvdestruktion er nok væsentligt mindre, trods alt. For debitor vil det heller ikke være behageligt at få gjort udlæg i huset/bilen så mon ikke det kan få ham til lommerne (-:

/Banditten

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 17:06

DesignYOU:

En personlig konkurs kan efter min viden kun erklæres af fogedretten og vare som regel kun i 6 mdr, før man kikker til sagen igen....

Nej konkurs er noget der foregår i skifteretten..   Det du forveksler det med er almdendelige fogedforretninger, fredningsreglen i forbindelse med insolevenserklæring.

Banditten:
 Må indrømme at jeg synes det er en kende for langt ude at snakke om at indgive konkursbegæring for (undskyld udtrykket) sølle 3K
  Helt enig..  men jeg har prøvet at skrive en nogenlunde udtømmnde om de ting der var oppe tråden..

Hr. Buch:
Lidt økonomisk info: Min advokat har bedt om et depositum på 5.000 kroner for at føre sagen frem til domsafsigelse i fogedretten 
Det synes jeg er lige rigeligt... retsafgiften for et betalingspåkrav incl. fogedret er kr. 700 og det tager advokatens sekretær 15 min at udfylde..  Jeg ville have bedt om 2575 svarende til en time incl moms og retsafgiften.

Hr. Buch:
  Jeg har her til morgen bedt min advokat og at gå i gang med retslig inkasso og givet hende besked om at gå HELE vejen for at få mine penge hjem.

Kunden var ikke reg, i skyldner register før han blev det af min advokat efter den 3 rykker.

Så nu går jeg og er spændt på hvor lang tid sådan en sag her tager. Et er sikkert med den usle holdning han har til at betale for vel udført arbejde, så skal han ikke slippe godt fra det.

Fornuftigt, det var som sagt det jeg anbefalede men hvis det skal hele vejen igennem systemet så tager nok 6 til 12 måneder.. 

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)