En personlig konkurs kan efter min viden kun erklæres af fogedretten og vare som regel kun i 6 mdr, før man kikker til sagen igen....
Den har jeg også lidt svært ved at tro på, som du skriver det kan man uden videre erklærer kunder konkurs, jeg vil mene der skal være grundlag for dette før det kan ske? Jeg kan naturligvis tage fejl det lyder bare ikke helt korrekt ;) // |
David Brodin Larsen:Truslen om registrering kan få nogen til at betale, men er de registrede i forvejen har det ingen betydning for dem
Selvfølgelig har det en betydning, det er forholdsvis 3 eller 5 år man kommer i eks RKI og det er da belastende for en svindler da det sætter en kæp i hjulet for han kan låne andre steder, så at sige dte ikke har en betydning er jeg ikke helt enig i.
David Brodin Larsen:desuden kan debitor altid blokerer for registreringen med mindre der er et fundament (dvs. en dom eller en underskrevet ordning)
Skal dette forstås således at hvis A skylder B penge, så kan B ikke registrer A hvis denne ikke har fået en dom for det udestående? Jeg troede faktisk det var nok at bevise forholdet på papir for at kunne registrere?
/allan