Hej Rikke- kiggede paa din hjemmeside, og paa din ide i helhed. Jeg synes at det er en kanon ide du har faaet. Personligt er jeg bosat i udlandet, og ja.... jeg savner dansk mad- og det er svaert at faa fingerne i- saa ideen er ganske glimrende.
For at give mit svar paa dit spoergsmaal......
Hvis der kraeves tilladelser for at drive en virksomhed som din- og jeg kan forstille mig at foedevarer er noget der vil kraeve det, yup... saa er det helt klart noget der kan true eksistensen af din virksomhed. Hvad der beskrives som "konkurent" har taget sig tid og brugt penge paa at indhendte de fornoedende tilladelser foer de startede deres virksomhed, saa jeg kan godt forstaa deres reaktion.
Jeg kender ikke til reglerne inden for din branche, men maaske kan du soege dispensation til at drive din virksomhed mens du indhenter tilladelserne.... buttom line er dog at du skal starte en dialog med Foedevarestyrelsen lige her og nu. Hvis din hjemmeside stadig er oppe i morgen klokken 16:00 saa er mit gaet at Torsdag morgen vil der ligge en anmeldelse af din virksomhed hos foedevarestyrelsen........ men hvis du inden da, har kontaketet dem og faaet en dispensation til at drive din virksomhed mens de fornoedende tilladelser bliver indhentet, saa er der ikke saa meget en konkurent kan goere.
Din situation kan ses fra 2 sider.... den foerste vaerende sympati..... den lille ivaerksaetter bliver tvunget til at lukke ned af en stoerre konkurent- man ser det hver dag.
Den anden vaerende rationel, og logisk sigende...... hun har ikke gjort sit hjemmearbejde god nok..... ingen tilladelser..... ingen kage.
Personligt er jeg et sted midt i mellem. Jeg synes det ville vaere en stor skam hvis du blev noed til at lukke ned, men paa den anden side, som en anden person siger..... man kan ikke saelge alkohol uden beviling heller.
Hvis jeg var dig, ville jeg bruge resten af dagen paa at finde ud af hvilke tilladelser jeg har brug for, og starte med at ansoege om dem. Hvis du ikke kan faa dispensation, saa put et banner op paa din hjemmeside at der er "ferie lukket" :-) og start op paa fulde omdrejninger naar papirarbejdet er i orden. Alle dine konkurenter bruger tid og penge paa at indhente tilladelser- hvorfor skulle du ikke goere det samme?
Go vind
Adam