Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en Trussel?

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Skovsende:

Nu har jeg kikket på siden, og jeg ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, så har du varerne i hænderne:

Så kontakt mig i dag og fortæl mig hvad du kunne tænke dig. Så sørger jeg for at finde den absolut bedste pris, og sende din pakke hurtigt afsted til dig - Hvor end du i verden er.

Dvs. du sender varen til modtageren i udlandet. Så er der krav til hvordan du opbevarer fødevarer, håndterer det etc. Dvs. du vil kunne få ørerne i maskinen.

Det er ikke korrekt, men tak fordi at du gør mig opmærksom på, at der her kan forelægge en misforståelse :)

1 - Jeg modtager en mail fra en Dansker.

2 - Jeg finder det bedste tilbud på varerne der er forespurgt. Det gør jeg i tilbudsaviser og på nettet.

3 - Jeg begynder nu at finde reglerne der gælder, for det respektive land. (MÅ jeg sende Rugbrød til Australien? - Nej, bagværk ja.. Men ikke korn og kerner.)

4 - Jeg skriver den angivne pris. Altså, hvad kan jeg få varene til her og nu. Og gør ham opmærksom på OM jeg overhoved kan og må sende til ham. Må jeg ikke sende én af hans ønsker, må jeg måske sende de andre.

5 - Dankeren accepterer prisen jeg giver "grønt lys".

6 - Jeg tager ud og handler. Det hele kommer jeg i emballage, og så sender jeg det afsted.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Rikke, vi var flere der påpeget det i den anden tråd. Reglerne gælder også for dig, selvom det er et hobby- fritidsprojekt. 

Faktisk så synes jeg din konkurrent har været flink ved at skrive til dig først. Alternativet var en anmeldelse og en bøde (Som jeg også skrev ikke var helt lille)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:36

RemouladeRikke:
6 - Jeg tager ud og handler. Det hele kommer jeg i emballage, og så sender jeg det afsted.

Det er her at det går galt!

Reglerne gælder STADIG for dig, selvom det er emballegeret.

Du skal f.eks. stadig have styr på tilbagetrækninger, opbevaring samt transport af fødevarene. 

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 17:36

Hej Rikke- kiggede paa din hjemmeside, og paa din ide i helhed. Jeg synes at det er en kanon ide du har faaet. Personligt er jeg bosat i udlandet, og ja.... jeg savner dansk mad- og det er svaert at faa fingerne i- saa ideen er ganske glimrende.

For at give mit svar paa dit spoergsmaal......

Hvis der kraeves tilladelser for at drive en virksomhed som din- og jeg kan forstille mig at foedevarer er noget der vil kraeve det, yup... saa er det helt klart noget der kan true eksistensen af din virksomhed. Hvad der beskrives som "konkurent" har taget sig tid og brugt penge paa at indhendte de fornoedende tilladelser foer de startede deres virksomhed, saa jeg kan godt forstaa deres reaktion.

Jeg kender ikke til reglerne inden for din branche, men maaske kan du soege dispensation til at drive din virksomhed mens du indhenter tilladelserne.... buttom line er dog at du skal starte en dialog med Foedevarestyrelsen lige her og nu. Hvis din hjemmeside stadig er oppe i morgen klokken 16:00 saa er mit gaet at Torsdag morgen vil der ligge en anmeldelse af din virksomhed hos foedevarestyrelsen........ men hvis du inden da, har kontaketet dem og faaet en dispensation til at drive din virksomhed mens de fornoedende tilladelser bliver indhentet, saa er der ikke saa meget en konkurent kan goere.

Din situation kan ses fra 2 sider.... den foerste vaerende sympati..... den lille ivaerksaetter bliver tvunget til at lukke ned af en stoerre konkurent- man ser det hver dag.
Den anden vaerende rationel, og logisk sigende...... hun har ikke gjort sit hjemmearbejde god nok..... ingen tilladelser..... ingen kage.

Personligt er jeg et sted midt i mellem. Jeg synes det ville vaere en stor skam hvis du blev noed til at lukke ned, men paa den anden side, som en anden person siger..... man kan ikke saelge alkohol uden beviling heller.

Hvis jeg var dig, ville jeg bruge resten af dagen paa at finde ud af hvilke tilladelser jeg har brug for, og starte med at ansoege om dem. Hvis du ikke kan faa dispensation, saa put et banner op paa din hjemmeside at der er "ferie lukket" :-) og start op paa fulde omdrejninger naar papirarbejdet er i orden. Alle dine konkurenter bruger tid og penge paa at indhente tilladelser- hvorfor skulle du ikke goere det samme?

Go vind

Adam

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 17:37

Men ikke desto mindre, så har jeg ikke gjort noget forkert endnu. Har jo ikke sendt noget... 

Det hele er stadig i opstartsfasen. Og som JEG har gentaget mange gange, så HAR jeg rigtig meget at lære.

Men hvis jeg havde ventet med at offentliggøre projektet, før alt var 100 % på plads - Så havde jeg aldrig lært alt det jeg har lært nu. Viden ,jeg har fået af den feedback jeg har fået. :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Du spørger Rikke - men du lytter ikke :)

Nu er det sagt ganske mange gange - ring dog og få orden i de forhold.

Anmelselser inden for denne branche er ikke så ualmindelige.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 17:37

RemouladeRikke:

Og der håndterer du varerne - som kræver godkendelse. Håndtering af fødevare. Du har omsætning og vareforbrug, at din omsætning er det samme som dit vareforbrug, og derfor ikke har overskud, ændrer ikke ved det faktum at du driver virksomhed, og skal overholde reglerne.

Jeg ved godt jeg er bussemand nu - jeg synes bare det er synd hvis man som initiativrig ender med at være bagud på point, fordi man har fået en bøde, sagsanlæg etc.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 17:42

Hvis du ikke selv laver tingene burde du ikke skulle have tilladelser fra fødevare styrelsen. Eller jo, hvis du opbevare tingene skal det sted godkendes.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 17:46

Adam:

Hej Rikke- kiggede paa din hjemmeside, og paa din ide i helhed. Jeg synes at det er en kanon ide du har faaet. Personligt er jeg bosat i udlandet, og ja.... jeg savner dansk mad- og det er svaert at faa fingerne i- saa ideen er ganske glimrende.

For at give mit svar paa dit spoergsmaal......

Hvis der kraeves tilladelser for at drive en virksomhed som din- og jeg kan forstille mig at foedevarer er noget der vil kraeve det, yup... saa er det helt klart noget der kan true eksistensen af din virksomhed. Hvad der beskrives som "konkurent" har taget sig tid og brugt penge paa at indhendte de fornoedende tilladelser foer de startede deres virksomhed, saa jeg kan godt forstaa deres reaktion.

Jeg kender ikke til reglerne inden for din branche, men maaske kan du soege dispensation til at drive din virksomhed mens du indhenter tilladelserne.... buttom line er dog at du skal starte en dialog med Foedevarestyrelsen lige her og nu. Hvis din hjemmeside stadig er oppe i morgen klokken 16:00 saa er mit gaet at Torsdag morgen vil der ligge en anmeldelse af din virksomhed hos foedevarestyrelsen........ men hvis du inden da, har kontaketet dem og faaet en dispensation til at drive din virksomhed mens de fornoedende tilladelser bliver indhentet, saa er der ikke saa meget en konkurent kan goere.

Din situation kan ses fra 2 sider.... den foerste vaerende sympati..... den lille ivaerksaetter bliver tvunget til at lukke ned af en stoerre konkurent- man ser det hver dag.
Den anden vaerende rationel, og logisk sigende...... hun har ikke gjort sit hjemmearbejde god nok..... ingen tilladelser..... ingen kage.

Personligt er jeg et sted midt i mellem. Jeg synes det ville vaere en stor skam hvis du blev noed til at lukke ned, men paa den anden side, som en anden person siger..... man kan ikke saelge alkohol uden beviling heller.

Hvis jeg var dig, ville jeg bruge resten af dagen paa at finde ud af hvilke tilladelser jeg har brug for, og starte med at ansoege om dem. Hvis du ikke kan faa dispensation, saa put et banner op paa din hjemmeside at der er "ferie lukket" :-) og start op paa fulde omdrejninger naar papirarbejdet er i orden. Alle dine konkurenter bruger tid og penge paa at indhente tilladelser- hvorfor skulle du ikke goere det samme?

Go vind

Adam

Hej ADAM.

HOld op for et endnu et godt og brugbart svar. Du har jo helt ret. Selvfølgelig er det ærgerligt og unfair overfor min konkurrent, at de har knoklet for noget, som jeg ikke skal. Jeg ønsker naturligvis KUN at følge love og reglerne.

Med det sagt, så var jeg som "uerfaren" jo nød til at kaste mig på hoved ud i det.

Som det tydeligt kan ses i denne tråd, så ANEDE jeg jo ikke, at jeg overhoved skulle bruge de tilladelser, som hobby projektør og ikke som registreret virksomhedsregler (Moms, løn osv)

Det har jeg først lært efter jeg har lavet release. Og hvor er jeg glad for det. - Som sagt ønsker jeg hverken at træde nogen over fødderne eller bryde reglerne. Og jeg ønsker da SLET IKKE en bøde, eller en syg kunde :)

Jeg vil bare gerne hjælpe - Men det glatte ansigt, kommer man jo ikke så langt på. Intentioner og regler stemmer sjældent overens i et bureaukratisk samfund, hvor alle skal skaffes over en kam :)

Men så sagde du jo lige at jeg skulle sætte et "lukket" banner på, og vende retur for endnu fuldere smadder, når alt er på plads :) 

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 17:47

Jeg gør det first thing in the morning :)

Og DU KAN TRO at jeg lytter ;)

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)