Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en Trussel?

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke disse regler kunne omgås lovligt ved at du lavede din virksomhed som fragt virksomhed, i stedet for en salgs virksomhed. Jeg mener, hvis det også kræver samme godkendelse skulle både post danmark og samtlige fragtfirmaer være pålagt at blive registreret hos fødevarestyrelse, hvis jeg sender en pose lakridser til min bedstemor via dem.

Jeg er er respekt for at holde regler, men jeg er også sikker på der findes en lovlig vej til at komme udenom netop denne situation.

Og har langt mere respekt for det, end den virksomhed der har sendt dig den mail.

Jeg syntes du skal ringe til fødevarestyrelsen og tage en snak om hvilke regler der gælder for fragt af fødevare som er forseglet og ikke kan blive kontamineret. Brug dåsemad som eksempel.

Hør dem også hvilke regler der findes hvis du benytter et fragt firma som rent faktisk allerede HAR en godkendelse fra fødevarestyrelse. Det kan være du ikke behøver den hvis dem der står for selve transporten allerede er godkendt, og dem du køber hos også er godkendt.

Det kunne godt være at denne kombination af godkendt sælger og godkendt fragtfirma åbnede et lovligt smuthul for dig.

Det kan ud over det være at der er stor forskel på hvilke regler er gælder for forskelilge vare. Er sikker på at reglerne ikke er de samme for hakket oksekød og lakridser.

Tilmeldt 27. Jun 12
Skrevet kl. 12:28

Opfølgning

Det kan jo heller ikke være rigtigt at hvis jeg ansætter en personlig assistent som har eget cvr nummer til at købe ind for mig i det lokale supermarked, at denne person så skal godkendes til transport af fødevare fordi personen laver transport fra supermarked til min lejlighed. 

Der må ligge nogen seperate regler for netop denne type af service, og hvis du som tidligere nævnt benytter et fragtfirma der allerede har den godkendelse, så er jeg sikker på du kan slippe igennem.

Måske hvis du klasificerer dit produkt som en serviceydelse, og ikke som et salg af fødevare. Sådan at din fortjeneste ikke er et beløb pålagt varen, men et seprerat beløb der betales for din service.

Du leverer en serviceydelse, og varen fragtes derefter at et godkendt fragtfirma.

Ved det ikke. brainstormer bare.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 12:34
et tip:

Mon ikke disse regler kunne omgås lovligt ved at du lavede din virksomhed som fragt virksomhed, i stedet for en salgs virksomhed. Jeg mener, hvis det også kræver samme godkendelse skulle både post danmark og samtlige fragtfirmaer være pålagt at blive registreret hos fødevarestyrelse, hvis jeg sender en pose lakridser til min bedstemor via dem.

Jeg er er respekt for at holde regler, men jeg er også sikker på der findes en lovlig vej til at komme udenom netop denne situation.

Og har langt mere respekt for det, end den virksomhed der har sendt dig den mail.

Jeg syntes du skal ringe til fødevarestyrelsen og tage en snak om hvilke regler der gælder for fragt af fødevare som er forseglet og ikke kan blive kontamineret. Brug dåsemad som eksempel.

Hør dem også hvilke regler der findes hvis du benytter et fragt firma som rent faktisk allerede HAR en godkendelse fra fødevarestyrelse. Det kan være du ikke behøver den hvis dem der står for selve transporten allerede er godkendt, og dem du køber hos også er godkendt.

Det kunne godt være at denne kombination af godkendt sælger og godkendt fragtfirma åbnede et lovligt smuthul for dig.

Det kan ud over det være at der er stor forskel på hvilke regler er gælder for forskelilge vare. Er sikker på at reglerne ikke er de samme for hakket oksekød og lakridser.

Jeg gentager mig selv, skåret ud i pap:
Hvis man modtager penge fra en kunde og kunden får fødevarer i bytte, så har man handlet med fødevarer. PUNKTUM!

Din sammenligning med PostDanmark er rent til grin! Uanset om hun kalder sig fragtfirma eller blomsterdekoratør, så handler hun med fødevarer og skal godkendes.

Og ja, der er forskel på om man sælger kød eller slik - der er forskellige krav og forskellige typer af registreringer - fælles er dog at man SKAL registreres.

Fragtfirmaer kan forresten også tvinges til at blive registreret - men det er en anden diskution.

Men hold nu op! Der er INGEN vej udenom!

Tilmeldt 27. Jun 12
Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Har du meget stor efaring med transport af fødevare ???

Jeg tvivler.

Ja det er muligt at MAN SKAL have en godkendelse fra fødevarestyrelse hvis man tager penge for fødevare. Men hvis det hun modtager penge for IKKE er varen, men for en seperat serviceydelse der ikke har noget med mad at gøre. Så er jeg sikker på der gælder andre regler, eller at man som minimum kan finde et smuthul hvis hun benytter denne model samtidig med at hun bruger et godkendt transport firma.

Uanset hvad så skal hun undersøge det, og ikke bare tage dit ord for gode vare.

Ronnie man skal aldrig sige aldrig, og slet ikke når man ikke er ekspert, hvilket du på ingen måde er.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 12:45
et tip:

Opfølgning

Det kan jo heller ikke være rigtigt at hvis jeg ansætter en personlig assistent som har eget cvr nummer til at købe ind for mig i det lokale supermarked, at denne person så skal godkendes til transport af fødevare fordi personen laver transport fra supermarked til min lejlighed. 

Der må ligge nogen seperate regler for netop denne type af service, og hvis du som tidligere nævnt benytter et fragtfirma der allerede har den godkendelse, så er jeg sikker på du kan slippe igennem.

Måske hvis du klasificerer dit produkt som en serviceydelse, og ikke som et salg af fødevare. Sådan at din fortjeneste ikke er et beløb pålagt varen, men et seprerat beløb der betales for din service.

Du leverer en serviceydelse, og varen fragtes derefter at et godkendt fragtfirma.

Ved det ikke. brainstormer bare.

I det øjeblik nogen betales for at hente og bringe fødevarer, skal firmaet registreres.

Noget helt andet. Det er NEMT at blive registreret og det GRATIS! Og i det her tilfælde, vil der ikke være store krav til egenkontrol m.v. Endvidere vil denne type virksomhed ikke skulle have smiley og heller ikke have regelmæssige kontrolbesøg.

Lad os sige at man kan slippe for registreringen ved at bruge oceaner af tid på at skrue virksomheden underligt sammen og lave røvaftaler med alle mulige. Så vil jeg tro det er nemmere og billigere (gratis) at få den registrering. Og så er der jo risikoen for at FVST allIgevel gennemskuer rodet og kvitterer med en bøde.

Men som sagt. Fødevarestyrelsen er meget klare i spyttet: Handles der fødevarer skal du registreres. Også selvom du anser dig selv som mellemmand-fragtmand-serviceleverandør.
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

et tip:

Jeg tvivler.

Ja det er muligt at MAN SKAL have en godkendelse fra fødevarestyrelse hvis man tager penge for fødevare. Men hvis det hun modtager penge for IKKE er varen, men for en seperat serviceydelse der ikke har noget med mad at gøre. Så er jeg sikker på der gælder andre regler, eller at man som minimum kan finde et smuthul hvis hun benytter denne model samtidig med at hun bruger et godkendt transport firma.

Ronnie man skal aldrig sige aldrig, og slet ikke når man ikke er ekspert, hvilket du på ingen måde er.

Hej. Skype-Smile

Lad os lige få tonelejet ned i et anstændigt niveau.

Hvis trådstarter modtager betaling for en ydelse, som indeholder prisen på fødevarer, kræves godkendelser.

Uanset, hvor mange gange det at sælge fødevarer til udenlandsdanskere eller andre med lyst til leverpostej, remoulade eller andet "ærkedansk", bliver vendt og drejet, ja så kræver det en godkendelse at sælge/forhandle/formidle imod donation/ en vare indeholdende fødevarer. :)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 27. Jun 12
Skrevet kl. 12:52
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Skat er også yderst klare i deres udmeldinger om at man skal betale skat, alligevel findes der masser af lovlige muligheder for at omgå dette.

Kan godt være det er gratis, men hvis det er en byrde for hende overhovet bare at blive momsregistreret og lign, så kunne et par telefon opkald måske åbne døren for en konstruktion der gjorde det lettere. Specielt hvis det blot handler om "ord leg" og en alternativ defination af servicen, og ikke en mærkelig sammenskuet virksomhed som består af røvaftaler.

Ud over det så vil jeg nyde at se hende give en stor fed fuck finger til det firma som har sendt den mail. De har åbenbart nogen udfordinger forbundet med dette, så det kan ikke være helt så nemt og problemfrit som du hentyder til.

Tilmeldt 27. Jun 12
Skrevet kl. 12:54
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John Nielsen:

et tip:

Jeg tvivler.

Hej. Skype-Smile

Lad os lige få tonelejet ned i et anstændigt niveau.

Hvis trådstarter modtager betaling for en ydelse, som indeholder prisen på fødevarer, kræves godkendelser.

Uanset, hvor mange gange det at sælge fødevarer til udenlandsdanskere eller andre med lyst til leverpostej, remoulade eller andet "ærkedansk", bliver vendt og drejet, ja så kræver det en godkendelse at sælge/forhandle/formidle imod donation/ en vare indeholdende fødevarer. :)

Toneleje !!!!

slap nu lige af hr moderator. der bliver ikke brugt nogen form for grimme ord, jeg påpejer blot at manden ikke er ekspert. Det skal vel stadig være muligt at have en debat på amino ik ?

Er du ekspert ?

Og ved du nok om disse regler til at kunne sige der ikke er andre løsninger. jeg tvivler.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 12:55
et tip:

Jeg tvivler.

Er ikke ekspert. Men jeg kan læse og forstå!

Og så har jeg som sagt været det hele igennem da jeg selv skulle registreres.

Drop desuden din snak om fragt! Du udstiller sq dig selv lidt!

For at din "løsning" skal fungere:
1. Supermarkedet skal markedsfører det hele
2. Supermarkedet skal modtage hele betalingen
3. Supermarket skal hyre Rikke som fragtmand og betale til hende

Men skal Rikke så køre sin bil til USA for at levere varerne? For ellers er hun ikke fragtmand. Desuden vil ingen butik gå ind i sådan en konstellation. Og det er desuden heller ikke det Rikke vil.

Så drop nu dine dårlige idéer! Hvorfor er du så opsat på at lave sindssyge og urealistiske konstellationer, for at undgå noget der er både nemt og gratis?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

et tip:
slap nu lige af hr moderator. der bliver ikke brugt nogen form for grimme ord, jeg påpejer blot at manden ikke er ekspert. Det skal vel stadig være muligt at have en debat på amino ik ?

Hej "et tip",

Velkommen til Amino Smile

Jeg vil bede dig om at skrue lidt ned for retorikken, der er ingen grund til at føle dig angrebet, blot fordi en af debatørerne er moderator, og han tilfældigvis ikke er enig med dig.

Som du selv skriver, det skal være muligt at have debat på Amino og når du selv stikker næsen frem, ved at påstå det modsatte af de fleste andre debattører, så beder du selv om at blive modsagt.

De bedste hilsner
/Brian 

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)