Hun videresælger, og transportere tingene. Selvfølgelig skal hun have en registrering. |
vi har en lastbil (en trækker) hvis vi skal køre med fødevare skal vi reg. selvom vi kun bakker til en rampe og andre læsser og losser
Hun videresælger, og transportere tingene. Selvfølgelig skal hun have en registrering. |
vi har en lastbil (en trækker) hvis vi skal køre med fødevare skal vi reg. selvom vi kun bakker til en rampe og andre læsser og losser |
Tingene - og husk nu, det er jo altså bestemt IKKE KUN FØDEVARE jeg sender - kommer til at gøre et meget kort ophold, i Netto posen og til Posthuset. Jeg er naturligvis klar over, at hvis jeg køber en dunk Remoulade, der - fra fødevarestyrrelsen er anbefalet til "opbevaring ved køleskabstemparatur", så tåler den jo ikke en rejse på 3-7 dage, uden at overholde den bettingelse. Og det vil næppe være i orden. (Remoulade anbefales dog at blive opbevaret ved stuetemperatur EFTER åbning. ;) - Ellers gav navnet Remoulade-Rikke ikke meget mening :D HUSK nu at jeg ikke er en virksomhed. Jeg har bare en personlig hjemmeside... - Jeg kunne i princippet lige så godt snakke med en af mine venner i udlandet, over feks facebook. Og så sende ham en pakke, hvis han ønsker noget fra DK. Jeg ved godt at jeg virker som om at jeg heletiden bortfejer nogle ting. Det er ikke meningen - Jeg håååber sådan så inderligt på, at jeg med et af mine argumenter måske kan få nogen til at udbryde "Nååååår! Jamen SÅ er det jo en helt anden snak." :D Jeg lytter skam på hvert et guldkorn, i kommer med! :) |
Registrer dig hos Fødevarestyrelsen via Virk.dk - Signer med NemID. Ofte har du bekræftelse på registreringen inden for 1-3 uger. Det er gratis! Beslut før du ansøger, hvad du vil håndtere af varer. Kravene til din virksomhed er forskellige alt efter typen af varer du vil håndterer. Det er nemmere hvis du ikke handler varer med særlige krav til opbevaring og som ikke fordærves let. Du kan sikkert slippe for kontrolbesøg i tide og utide. Og det sværeste at få styr på, er egenkontrol (beskrive hvordan du køber ind, pakker og sender - hvordan undgår du for gamle varer osv). Du kan nemt komme lovligt igang. Så få styr på det. Du står dårligt. Og få så lukket din side, til alt er på plads. Det giver bøder at drive virksomheden før tilladelsen foreligger. Har respekt for din hobby! Men du risikere bøder. Hvad angår "truslen" - De kunne godt have henvendt sig på en pænere måde. De har desværre ret - og det håndtere de virkelig dårligt!! |
Hej Rikke.. Spædende projekt - og jeg vil ikke være lyseslukker, men.... Du SKAL være reg. og godkendt ved fødevarestyrelsen! Det koster penge og tid at blive optaget her.. Det sker ikke lige på én dag ( desværre ) Irriterende ja. Men ikke desto mindre - reglerne i Danmark ved at føre en forretning der indebærer fødevarer/kosttilskud etc. Herunder er der så forskellige regler for HVILKE varer du vælger at distribuere. Ydermere tror jeg ikke du har tænkt den ordenligt igennem.. MANGE lande ønsker IKKE at der bliver sendt fødevarer ind ( det bliver beslaglagt i tolden og destrueret ) Og det kan lyde latterligt, men igen. Det er reglerne... Der er flere ting i det.. Visse sorter for fødevarer produceres kun i det enkelte land ( her er bakterier, sygdomme osv der kan videreføres ) Det ønsker man muligvis ikke i det gældende land. Der er altså MANGE ting der ikke er helt så nemt, som du måske desværre tror.. Ideen er jo super god og rigtig fin, men hvor vil du tjene penge på det? Noget skal vel være din drivkraft? Og du er godt klar over at sende tværs over jordkloden altså ikke er helt billig og ikke altid tager lige lang tid? Hvis rugbrød skal sendes til Cameroune eller Finland - så det nok for gammelt ved ankomsttiden oftest. Ved mindre det med fly : -) Jeg kan bare desværre ikke rigtig se din idé blive til virkelig uden at du har tingene på plads... og der er altså mange..
Al held og lykke.
|
Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.
Jeg har ikke betalt en eneste krone for at få mit firma registreret. Så jeg ser gerne din påstand understøttet. Næringsbrev koster derimod penge. Bla 600 kr for prøven. Men næringsbrev er langt fra altid nødvendigt. |
Man kan vel også vælge at se den konkurrents henvendelse som en hjælp og advarsel mod at begå fejl? Eksempelvis var en af mine konkurrenter så flink at gennemlæse mine handelsbetingelser og sendte mig en grummer fejl jeg havde lavet... Her hjalp konkurrenten mig på rette veje. Der er ALTID noget positivt og negativt ved hver ting der måtte ske i éns liv.. |
En registrering OG et egenkontrolprogram, som også skal godkendes af fødevareregionen. Et alternativ kunne jo være, at lave aftale med de danske virksomheder som kunne være relevante at indkøbe varer hos. Så det er dem og ikke Remoulade-Rikke, der sender. Men det vil selvfølgelig også nok koste lidt, da de pågældende virksomheder, så skal have "at sende varer til udlandet", skrevet i deres egenkontrolprogram. Ikke alle er eksportautoriserede. |
Er håbløst dedikeret til nørderi med maling og farver. - Nørder nu også med webshop og SEO.
Kære Rikke Du skal naturligvis overholde landets regler og love, men sådan et tudefjæsbrev skal du bare smide i papirkurven! De frygter vel blot du gør det bedre end dem, hvilket jeg iøvrigt ikke er tvivl om at du vil gøre, der er er masser af muligheder for at sende varerne uden at DU behøver at håndtere dem, det er der allerede kommet flere forslag til. En helt anden ting er....... er det virkelig lakridser og spegepølse du skal bruge dine evner på? nu har jeg læst (også mellem linierne) og set din hjemmeside og dine indlæg....... hold kæft hvor du brænder, hvis du var blandt mine venner (du skal være velkommen) ville jeg helt klart anbefale dig at finde det der nærer din flamme og sætte ord på det, bruge det, formidle det og skrive bogen..... DU er større end Remoulade. en håndbog om virkelige drømme. Kærlig hilsen Kenneth |
Hej Rikke Som jeg forstår det, er det du har et koncept under udvikling. Du har således ikke en eneste transaktion, som kan udløse nogle sanktioner fra Fødevarestyrelsen. Hvis det er sådan - så slap af og glæd dig over at din konkurrent har hjulpet dig så langt, at du nu ved at der er en række regler du skal overholde. Michael, Tambou.dk |