Hey Rikke
Har du kontaktet fødevarestyrelsen ? Kan se flere nævner det.
Ville helt sikkert få det på plads inden du ser på fragtfirmaer.
Fødevarestyrelsen skal jo hjem til dig og se dit rum kun til fødevare eller hvor du pakker dem..
Ville være en kedelig situation hvis bare en kunde blev syg og du ikke var godkendt :( Så er der stor gæld/erstatnig istedet for inkomst..
Men held og lykke frem
Hej med dig :)
Ja, det har jeg. Snakkede med en meget ung medarbejder i går. Hun kunne slet slet ikke hjælpe mig. Og hun henviste mig sådan set bare til de respektive modtagerlande.
Altså hendes konkrete forslag: "Hber gang du skal sende en pakke afsted, så kontakt de ansvarlige i hvert land, og få en tilladelse."
Se, det kommer jo ALDRIG til at kunne fungere sådan.
Derfor er det hele en "gratis service". Jeg modtager jo kun penge, hvis folk ønsker at donere til mig. SOm tak for hjælpen...
Ganske som hvis jeg sendte en privat pakke, til min ven i udlandet. - Og det skal fødevarestyrrelsen jo ikke hjem og tjekke :)
Til at begynde med, er jeg simpelthen nød til at tage hver enkelt sag op. Modtage en forspørgsel fra en kunde (NETOP Derfor kalder jeg det en forspørgsel) og så må jeg ringe rundt for at finde ud af, hvad jeg MÅ sende til det respektive lang. Hvad Der slet ikke kan lade sig gøre!
Jeg tillader mig så at bruge max 24 timer på at finde svarene, og sende et konkret uforpligtende tilbud.
Jeg må feks. ikke sende rugbrød til Australien, da de har en regel om indførelse af korn! På den måde, kan der være mange små afkroge. Jeg lover dog at jeg gør hvad jeg kan. Og hvis jeg slet ikke kan opfylde kundens forspørgsel så sender jeg et alternativ (hvis jeg kan finde et) - Jeg ved feks at visse meget lokale områder, forhandler Kohberg i deres butikker. Og så er det jo bare en ekstra service lige at fortælle min kunde, at hans vare kan findes "nede i byen".
I og med servicen er gratis, så har jeg meget svært ved at forestille mig, at nogle skulle klage over mig. Med mindre det er MIG, der ikke gør mit "job" godt nok. Jeg vil naturligvis stå for formidlingen imellem kunden og det sted jeg har købt. - Men også der, er der selvfølgelig en masse, der skal falde på plads.
Lige til sidst vil jeg tilføje, at jeg IKKE er CVR registreret. Da det er en interesseorganisation/hobby projekt. Jeg ved godt at grænsen for monsregistrering går ved 50.000 årligt.
Jeg fører naturligvis nøje regnskab med mine donationer - Skulle jeg være så heldig at modtage nogle af dem. Og når jeg rammer de 50.000, så må jeg tage til overvejelse om jeg skal kaste mig ud i en 100 % selvstændiggørelse.
Det spring er jet dog stadig for "usikker" til at tage. - Det skal nok komme, men når det gør skal min foretnings strategi måske også eftertjekkes og revurderes.
(Jeg skriver pt på et forklarende blog indlæg - Hvor jeg fortæller lidt om mig selv, og min situation. Du kan læse det, hvis du har lyst) Men groft sagt, så handler det om, at jeg PT. er sygemeldt pga. en depression. Og klemmen man kommer i, hvis man ønsker at springe ud i selvstændigheden.
Vi må se hvad der sker :)