Gider du knytte et par ord til denne linie, da jeg ikke er helt sikker på hvad du har i tankerne.
Har jeg haft i mange år, og du har ret: det batter noget |
Hej Lone,
Som udgangspunkt behøver du ikke gå og "finde på en god ide". Den er allerede offentlig kendt og hedder "hårdt arbejde"! Glem alt om genveje med hurtige site wide links eller spam links. Det fører dig ikke specielt langt.
Gode links skal "plantes solidt" (i den jyske muld, lige som dig selv ) - et ad gangen - stille og roligt. Jeg tror det er Rosenstand, som om link building, skriver noget noget i stil med: "Skynd dig! Men skynd dig langsomt"
Men først og fremmest, skal du have styr på udgangspunktet: Nemlig dig selv og dine sider. Har du en top 5 eller 10 eller måske 20 over søgeord/søgestrenge du gerne vil findes på? Ellers vil jeg foreslå at du får det. Herefter skal du sikre dig, at dine sider er optimeret til disse søgeord/sætninger. Der skal simpelthen være styr på dine sider, før du kan lave et ordentlig link arbejde. Ellers bliver det op ad bakke og så kommer du til at kæmpe, ligeså meget med dig selv om topplaceringerne, som du kommer til at kæmpe med konkurrenterne.
Er det din trafik blog eller din køreskole Aalborg side, det primært drejer sig om? (der fik du lige to lette links ) Det er vel den sidste?
Men ellers er det bare at komme igang med arbejdet! Start med de lavthængende frugter: Sørg for at være aktiv rundt omkring på nettet og plant dine links, hvor de er passer ind i sammenhængen og er relevante. Så kommer du langt. Og løbende vil du så få noget erfaring og opdage flere og flere muligheder for at få nogle rigtig gode links.
Hvis du ikke allerede har kiggget denne tråd, synes jeg den er et besøg værd: Mine Bedste Link Building Tricks til Dig!
dbh
Kenneth