Måske skal jeg til at indse at et forhold til en skøn, skøn mand er forbi. Jeg håber det ikke, men i hvert fald er der dyb, dyb krise her. Og så kom jeg til at tænke på at jeg måske kan få nogle brugbare kommentarer fra nogen af jer. Det er nemlig ret oplagt at mit iværksætteri-liv har været en udfordring i det her forhold. Undervejs har der både været snert af misundelse over mit iværksætteri-drive, og til andre tider har der været brok over det. Vi er nok mange netop her, som forstår at en iværksætter ikke altid gør tiden op på samme måde som en lønmodtager. Eller at vores tanker og derfor også snakke overvejende går i iværksætteri-retninger. Jeg mærker ikke altid at jeg rent faktisk arbejder, for jeg beskæftiger mig med noget jeg virkelig brænder for i livet. Så jeg blander arbejde og fritid meget sammen, hvilket slet ikke er et problem for mig, men har været det for ham. Det betyder ikke at jeg tilsidesætter alt andet - og da slet ikke en kæreste, men min arbejdsdag er sjældent fra 9 til 16. Jeg kan og skal sommetider arbejde aftener og weekender, men jeg kan også holde fri på både skæve og 'normale' tidspunkter og få plads til kæreste-oplevelserne. Begrebet at 'holde fri' har vi bare en forskellig opfattelse af. Jeg tror han savner en 'normal' rytme, og jeg har den ikke i mig. I min situation er det jo sådan at mit iværksætteri er et vilkår, når jeg møder en mand. Jeg fortæller gerne vidt og bredt om det. Det gør vel alle iværksættere i forskellige situationer.
Nå, et par fredagstanker fra mig. Håber jeg hører lidt retur, så jeg har mere nuance i mine tanker. God week-end Go Girl! |
Kære Go Girl
Hmmm... der er jo ikke nogen drejebog til livet, og folk er forskellige.
Med det in mente vil jeg vove det ene øje med et par grove generaliseringer:
1) Det er nemmere, hvis partneren er med fra starten.
2) Det er nemmere at acceptere, hvis iværksætteriet medfører gevinster for begge partnere (bedre privatøkonomi, større fleksibilitet/frihed etc.)
3) Jeg tror simpelthen det er et spørgsmål om at møde den rette partner på det rette tidspunkt (timing), hvor der er fælles mindset og gensidig forståelse... de findes derude.