Det er jeg faktisk mere end 95% sikker på de ikke gør (hvilket er højere end de 11/14) :) Dér hvor hele faren ligger og lurer er i måden du linker mellem blog og moneysite.
Der er intet forkert i at linke mellem sine sider (i noge tilfælde er du nødt til det da dine subbrands måske ikke passer ind på samme site).
"Måden" hvor det kan gå galt er hvis:
1. Du linker ENORMT meget fra den blog til dit site. Teksterne er korte og intetsigende - linksene er overalt og gentagende.
2. Du ikke har andre links. Dvs. din link profil er udelukkende links fra dit eget (MEGET åbenlyse lille) netværk.
Giver det mere mening for dig? :)
100% enig.
Lad os nu ikke begynde at fare rundt og sige til folk at blogs med samme registrant skader (det gør det mulighvis) , jeg har massere at blogs med samme registrant som mine $sites og jeg er bestemt ikke pingvin ramt.
Ikke at jeg vil underkende Thomas Frost undersøgelse på området, men jeg tror at rigtig mange folk derude, benytter sig af blogs med samme registrant, når man så går ud og søger efter pingvin ramte sites, vil man naturlighvis også finde at en stor del af dem benytter denne strategi... Men glæder mig til at der kommer mere info fra Thomas, det bliver vel til en blog post eller lignende (håber jeg) ? :)
Enig med jer begge. Som jeg tidligere har skrevet så kunne jeg ikke forestille mig det rammer almindeligt trustede sites, men har man i forvejen en meget unaturlig linkprofil og der samtidig er splogs som linker tilbage med f.eks. sidewide links med meget optimeret ankertekst, kan det muligvis være en udløsende faktor hvis registranter er ens.
Det Google ønsker at straffe er naturligvis ikke bare alle der linker fra et domæne med samme registrant, så ville langt flere blive straffet, men de ønsker at straffe dem der laver helt åbenlys og bevislig manipulation.
Jeg må dog generelt sige at jeg ikke forstår man ønsker at have splogs i eget navn der linker til ens moneysite. Der er ingen grund til det og hvis der bare er en mikroskopisk chance for at det kan have en indflydelse, så er det bedre at lade være (efter min mening). Better safe than sorry.
Jeg kan indtil videre kun observeret en sammenhæng mellem ens registranter, men jeg kan bestemt ikke sige det er grunden til en straf eller en udløsende faktor. Det skal testes før der kommer noget sikkerhed for det, og er noget jeg håber mine kollegaer kan hjælpe med. Jeg kommer med en lille blogpost på et tidspunkt. Mit største problem lige nu er at jeg ikke har tid til at skrive den :) Men lige for at slå det fast, så er der absolut ingen konklusioner endnu og det eneste jeg har indtil videre er blot nogle observationer.