Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en god måde at lave SEO?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for begge jeres svar! Hvad menes der med at lægge domænet på en anden ip?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 20:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon:
Tak for begge jeres svar! Hvad menes der med at lægge domænet på en anden ip?

Evt. på en anden webserver hos din udbyder. Men allerbedst hos en anden webudbyder.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:14

Yes

Jesper Krogfelt Hansen:
Følger med for det da noget der er vigtigt at vide inden man rådgiver folk til at have egen ekstra blog netop med formålet at opbygge links.
Wink

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Wellin:

Thomas Frost:

Lad os bare antage jeg tager fejl i denne omgang, så er det stadig noget jeg tidligere har advaret imod, og til enhver tid vil advare imod.

Det er så nemt for Google algoritmisk at se på registrant og tilhørende ankertekster og links og straffe ejeren. Så links fra andre domæner skal som udgangspunkt stå i andet navn og ligge på anden ip. Der er altid undtagelser til regelen, men følger man det råd skyder man ikke ved siden af.

Lad os nu prøve at antage, at du ikke tager helt fejl Smile Har du så nogen idé om, hvor grundig/dygtig googles algoritme er:Kigger den kun på registrant handle? Eller kigger den også på registrant navn?

dbh
Kenneth

Ud fra en algoritmisk vinkel hvor Google skal tilnærme sig en sikkerhed for at straffe de rigtige kunne jeg ikke forestille mig der ses på navn, da der er mange der f.eks. hedder Martin Jensen, så fejlraten vil bliver langt højere og for tilfældig hvis de gjorde det (Der er flere af mine kollegaer der mener det allerede er for tilfældigt hvem penguin har straffet, hvilket jeg er enig i, men lige nu taler jeg mere rent teoretisk og hvad der er logisk at gøre fra Google side). 

Jeg forestiller mig de muligvis ser på på "handle-id-" hvis såfremt de har adgang til det (de er jo registrator, så jeg går ud fra de har adgang til informationer). Ved at se på handle-id kan de afgøre med sikkerhed at to domæner har samme ejer.

I øvrigt forestiller jeg mig ikke der straffes i alle tilfælde. Har man masser af trust hos Google i forvejen, og linker fra et enkelt domæne sker der med ret stor sikkerhed ikke noget. Men har man en tynd linkprofil, der i forvejen ikke er naturlig, kunne jeg forestille mig det kunne være en "tricker".

Det skal jo siges at fordi man observerer en sammenhæng betyder det ikke man kan afgøre om det er en udløsende faktor. Hvis jeg f.eks. observerer at 9/10 sider i top10 har hvid baggrund, så betyder det ikke det er en ranking faktor. Og således er det også med mine foreløbige gætterier. Jeg kan kun observere at 11/14 af dem jeg har fået til analyse som er ramt, har linket fra fra egne site, men jeg kan ikke sige på det grundlag at jeg er sikker overhovedet.

Der skal tests til for at afgøre om den mulige sammenhæng der observeres også er grunden til det man ser.

Det der slår mig er den kunde jeg talte med i dag som netop er røget helt ud af SERPS, hvilket er sket indenfor en uge, og lige efter han linkede flere domæner han selv er ejer af, til sit moneysite. Desværre er jeg først lige blevet hyret af ham i dag, så han har muligvis lige nået at lave rav i den. De sider han har linket fra er taget ned og planen er nu at tilføje et par kvalitetslinks og se om rankings kommer tilbage igen.

Men jeg håber andre SEO´er er klar på at have det i tankerne når de arbejder med pingvin-ramte hjemmesideejere, så vi kan finde ud af om jeg har fat i noget, eller det blot har været tilfældigheder.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 20:40

Thomas Frost:
Ud fra en algoritmisk vinkel hvor Google skal tilnærme sig en sikkerhed for at straffe de rigtige kunne jeg ikke forestille mig der ses på navn, da der er mange der f.eks. hedder Martin Jensen, så fejlraten vil bliver langt højere og for tilfældig hvis de gjorde det (Der er flere af mine kollegaer der mener det allerede er for tilfældigt hvem penguin har straffet, hvilket jeg er enig i, men lige nu taler jeg mere rent teoretisk og hvad der er logisk at gøre fra Google side). 

Vi er selvfølgelig helt enige i, at det vil være alt for mange fejl i kun at kigge på navnet alene. Jeg tænkte mere på, om navn kombineret med andre parametre (evt. server-ip og link profil måske kunne indgå som en del af algoritmen). Desværre ved vi jo ikke alt hvad der foregår efter at Googlebot har været rundt og samle info - så ville det hele være lidt lettere Smile

Og ja, de vil jo nok bruge handle-id - ikke registrant id.

Jeg er helt enig i, at linkprofilen sandsynligvis har en stor betydning for "straffen". "Snyd" træder jo også noget tydeligere frem i en tynd linkprofil.

Jeg glæder mig til der kommer yderligere observationer frem.

dbh
Kenneth

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 21:31

Jeg håber at pingvinen har en bagatelgrænse. Min nylavede blog valgte jeg at lægge på et domæne for sig selv. Min almindelige hjemmeside og bloggen hænger sammen via link. Det var min plan - enten at hjemmesiden skulle rumme min blog, eller som nu - separate sider, men linket sammen.

Er det jeres gæt, at jeg har gjort i nælderne?

De to sider jeg har linket sammen er www.loneginnerup.dk & www.trafikpulsen.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 21:56

Hej Lone,

Nej, det ser ikke så tosset ud. Forskellige id's hos dk-hostmaster og siderme ligger på to forskellige ip-adresser (hos forskellige udbydere, så vidt jeg lige hurtig kunne se - i hvert fald forskellige c-klasse net). Så kan du ikke umiddelbart gøre så meget mere

(nu skal du bare til at link builde fra en masse andre sider også - men den har vi vist vendt Smile )

dbh
Kenneth

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 22:08

Ja det har vi vendt - og jeg gjorde det, hvis jeg kunne hitte ud af at få hul på opgaven.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 00:38

Thomas Frost:

Jeg har kigget nærmere på sites der er ramt af Googles seneste opdatering Penguin. Jeg er ikke færdig endnu, men jeg kan fortælle at 11/14 sites der er ramt, som jeg har set på, har gjort den fejl at de har linket fra en blog til deres hovedside hvor registranten på begge domæner er ens.

Så hvis registranten på begge domæner er ens, er det umiddelbart en virkelig dårlig ide.

Det har nu været en dårlig ide i mange år at udføre linkfarming, ikke noget nyt der.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 03:49

Emil Engholm:

Thomas Frost:

Jeg har kigget nærmere på sites der er ramt af Googles seneste opdatering Penguin. Jeg er ikke færdig endnu, men jeg kan fortælle at 11/14 sites der er ramt, som jeg har set på, har gjort den fejl at de har linket fra en blog til deres hovedside hvor registranten på begge domæner er ens.

Så hvis registranten på begge domæner er ens, er det umiddelbart en virkelig dårlig ide.

Det har nu været en dårlig ide i mange år at udføre linkfarming, ikke noget nyt der.

1. Hvor i det jeg skriver får du indtrykket af jeg skriver om linkfarme?

2. Mener du det er almindelig kendt i forvejen at man straffes for at linke imellem egne sider, hvor det at man er registrant er den udløsende faktor? og har du eventuelt noget dokumentation på det? I så fald ville jeg være meget interesseret i at læse det.

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)