Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en god måde at lave SEO?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos, 

Jeg ved der er en del kloge hoveder her inde der har forstand på SEO. Derfor vil jeg lige høre om der er en af jer dygtige gutter der kan fortælle mig, om det er en god ide at hoste en ny enkel side. På siden står der noget relevant tekst som så linker til min webshop? Jeg har været i gang, og i kan se linket her: http://kjolertilfest.dk/ 

Hvad er jeres holdning til den måde at skabe trafik på? og i såfald hvad kan jeg gøre bedre? 

Mange hilsner Simon, onlinewonderland.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:34
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Simon:

Hej Aminos, 

Jeg ved der er en del kloge hoveder her inde der har forstand på SEO. Derfor vil jeg lige høre om der er en af jer dygtige gutter der kan fortælle mig, om det er en god ide at hoste en ny enkel side. På siden står der noget relevant tekst som så linker til min webshop? Jeg har været i gang, og i kan se linket her: http://kjolertilfest.dk/ 

Hvad er jeres holdning til den måde at skabe trafik på? og i såfald hvad kan jeg gøre bedre? 

Jeg har kigget nærmere på sites der er ramt af Googles seneste opdatering Penguin. Jeg er ikke færdig endnu, men jeg kan fortælle at 11/14 sites der er ramt, som jeg har set på, har gjort den fejl at de har linket fra en blog til deres hovedside hvor registranten på begge domæner er ens.

Så hvis registranten på begge domæner er ens, er det umiddelbart en virkelig dårlig ide.

Som bonusinformation kan jeg fortælle at jeg skal i gang med en ny kunde, som var på vej op i SERPS, jeg talte med ham i dag da vi skulle have de sidste detaljer på plads og han fortalte han var røget helt ud af top 100 på alle søgeord på nær et. Han har for mindre end en uge siden linket flere domæner han er ejer af til sit hoveddomæne, som har samme registrant.

Det er endnu en lille oplevelse der siger mig, at jeg måske har fat i noget omkring en faktor indenfor pingvinstraf :)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:47

Thomas Frost:

Simon:

Hej Aminos, 

Jeg har kigget nærmere på sites der er ramt af Googles seneste opdatering Penguin. Jeg er ikke færdig endnu, men jeg kan fortælle at 11/14 sites der er ramt, som jeg har set på, har gjort den fejl at de har linket fra en blog til deres hovedside hvor registranten på begge domæner er ens.

Så hvis registranten på begge domæner er ens, er det umiddelbart en virkelig dårlig ide.

Som bonusinformation kan jeg fortælle at jeg skal i gang med en ny kunde, som var på vej op i SERPS, jeg talte med ham i dag da vi skulle have de sidste detaljer på plads og han fortalte han var røget helt ud af top 100 på alle søgeord på nær et. Han har for mindre end en uge siden linket flere domæner han er ejer af til sit hoveddomæne, som har samme registrant.

Det er endnu en lille oplevelse der siger mig, at jeg måske har fat i noget omkring en faktor indenfor pingvinstraf :)

Men er de blevet "straffet" for at havde linket imellem egne sites, eller er det udelukkende tale om at værdi af links imellem egne sites er sat til 0, og at de links var stort set de eneste backlinks?

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 19:32

Mange tak for dit lange svar! Jeg har nogle tvivel spørgsmål i den forbindelse. Hvad menes der med registrant?

Jeg har en blog på webshoppen hvor der er links til forskellige undersider, er det ødelæggende?

Mange hilsner Simon

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:39

@Ny

Umiddelbart straffet, selvom jeg ikke kan sige noget med sikkerhed endnu.

@Trådstarter

Registranten er den ejer der står inde på dk-hostmaster på domænet.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 19:49

Virkelig interessant konklusion du er kommet med.

Følger med for det da noget der er vigtigt at vide inden man rådgiver folk til at have egen ekstra blog netop med formålet at opbygge links.

Mvh. Krogfelt

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:54

Jesper Krogfelt Hansen:

Virkelig interessant konklusion du er kommet med.

Følger med for det da noget der er vigtigt at vide inden man rådgiver folk til at have egen ekstra blog netop med formålet at opbygge links.

Mvh. Krogfelt

Lad os bare antage jeg tager fejl i denne omgang, så er det stadig noget jeg tidligere har advaret imod, og til enhver tid vil advare imod.

Det er så nemt for Google algoritmisk at se på registrant og tilhørende ankertekster og links og straffe ejeren. Så links fra andre domæner skal som udgangspunkt stå i andet navn og ligge på anden ip. Der er altid undtagelser til regelen, men følger man det råd skyder man ikke ved siden af.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:59

-

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 20:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon:
Jeg har en blog på webshoppen hvor der er links til forskellige undersider, er det ødelæggende?

Hvis din blog ligger på samme domæne - dvs. hvis din shop fx. ligger på minshop.dk - og din blog ligger på en underside: fx. minshop.dk/blog, så er det helt fint. Det er en del af den interne linkbuilding og dermed noget som google bruger til at "forstå" dit site.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 20:02

Thomas Frost:

Lad os bare antage jeg tager fejl i denne omgang, så er det stadig noget jeg tidligere har advaret imod, og til enhver tid vil advare imod.

Det er så nemt for Google algoritmisk at se på registrant og tilhørende ankertekster og links og straffe ejeren. Så links fra andre domæner skal som udgangspunkt stå i andet navn og ligge på anden ip. Der er altid undtagelser til regelen, men følger man det råd skyder man ikke ved siden af.

Lad os nu prøve at antage, at du ikke tager helt fejl Smile Har du så nogen idé om, hvor grundig/dygtig googles algoritme er:Kigger den kun på registrant handle? Eller kigger den også på registrant navn?

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)