Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sociale bedragere eller fremtidens iværksættere?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja de får understøttelse under opstart.

Er det ikke sådan at de mennesker der er arbejdsløse og opfylder regler har ret til understøtelse 

Skal vi så bestemme over hvad mennesker laver i deres fritid, du må måske heller ikke starte en virksomhed op mens du er lønmodtager job

Er det den måde Danmark skal være, ja så når du bliver arbejdsløs, så må du ikke længere dyrke sport på eliteplan hvis du gør det.

Den same disquisition var også oppe den gang man kunne få iværksætterydelser .

Det forvridere konkurencen lyder det, men starter en, en virksomhed der har mange kontakter forvrider det ikke mere.

Hvad er det for virksomheder der bliver startet på understøttelse???? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35

Fik af vide af min akasse (3F) jeg ikke kan starte min virksomhed op mens jeg får dagpenge. Heller ikke på deltid. Når der kommer aktivitet i firmaet i form at drift, så er det slut med dagpenge.

Så er ikke længere sikker på jeg kommer til at følge mine planer, om at starte ud efter min eksamen her i juni, for kan jeg ikke leve af det, og tjene nok til vinteren, er jeg sq på røven. Men jeg må gerne arbejde på deltid gennem vinteren.

Havde jeg derimod haft en virksomhed inden jeg kom på dagpenge, måtte jeg gerne fortsætte og få supleret op.

Så for mig af se, bremser de for dem der ønsker at starte op.

Tilmeldt 13. Mar 12
Skrevet kl. 15:41

Michael:

Fik af vide af min akasse (3F) jeg ikke kan starte min virksomhed op mens jeg får dagpenge. Heller ikke på deltid. Når der kommer aktivitet i firmaet i form at drift, så er det slut med dagpenge.

Så er ikke længere sikker på jeg kommer til at følge mine planer, om at starte ud efter min eksamen her i juni, for kan jeg ikke leve af det, og tjene nok til vinteren, er jeg sq på røven. Men jeg må gerne arbejde på deltid gennem vinteren.

Havde jeg derimod haft en virksomhed inden jeg kom på dagpenge, måtte jeg gerne fortsætte og få supleret op.

Så for mig af se, bremser de for dem der ønsker at starte op.

men overholder du reglerne for dagpenge, kan man jo lave alle de forberede ting der skal gøre inden du får et moms nr.

Der var også nogen der brugte den med konen eller en anden ejede firmaet(aps) og man var så ansat, var der ikke arbejde om vinteren så blev man fyret og fik understøttelse  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

Provins:
men overholder du reglerne for dagpenge, kan man jo lave alle de forberede ting der skal gøre inden du får et moms nr.

Har moms nr. Det er ikke et problem for dem. Så længe der ikke er nogen form for indtægt er de ok med det.

Men problemet er at jeg skal starte ud med at kunne have elever nok til at leve af det. Og i vinter månederne er det ikke så nemt at få eleverne til at køre MC. Heller ikke forsvarligt. Og så skal jeg køre elever nok til at kunne gå hjemme der. Vil og kan ikke starte ud med 130km/t fra dag et, da jeg gerne vil tage det roligt, og have styr på hvad der sker, og skal ske.

Har uddannelsen til bil, og har haft lidt arbejde inde for det, men slet ikke nok til at leve af det endnu.

Og vil ikke have andre til at eje det på papir eller noget. Iden med at være selvstændig er at JEG vælger hvordan det skal køres, og hvad eleverne skal køre på. Ønsker klart at finde noget arbejde jeg kan kombinere det med, men de jobs hænger ikke på træerne her i området ;) Heller ikke her.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:17

dagpenge systemet skal ikke misbruges.

Carsten Jacobsen:
Jeg synes at det er lidt små dovent bare at lade staten og andre skatteydere tage regningen.

Dukkemageren:
For deres egne penge!

Det er en interessant debat og problemstilling, men jeg synes at der mangler nogle nuancer. Et simpelt spørgsmål:

Hvor mange af Statens og skatteydernes penge har jeres virksomheder indtil videre trukket fra i skat?

Tilmeldt 13. Mar 12
Skrevet kl. 11:26

Det er en interessant debat og problemstilling, men jeg synes at der mangler nogle nuancer. Et simpelt spørgsmål:

Hvor mange af Statens og skatteydernes penge har jeres virksomheder indtil videre trukket fra i skat?

Hvad mener du med det, statens penge????????
Pengene er som hovedregel borgernes og virksomhederne, ikke statens

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Skrevet kl. 11:29

Provins:

"Staten" er en betegnelse, der dækker over "os alle sammen" - jeg brugte betegnelsen fordi den indgår i et af de citater, jeg refererer til.

Men nu kom vi væk fra essensen i mit spørgsmål...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43

Jesper Nerløe:

Sort snak for mig. Med mindre du mener, om hvorvidt virksomhederne her har snydt i skat, så er svaret da superlet 0 kr.

Hvis du lever i en verden, hvor det at virksomhederne skal betale skat af deres underskud, bliver det hele lidt mere kompliceret. Man betaler skat af sit overskud - hvad ellers?

Det overskud fremkommer ved at man lægger alle indtægter sammen og trækker alle udgifter fra - og det betaler man skat af. Så er der selvstædninge med personlige selskaber, som kan trække et tab fra i andre indkomster, hvilket andre selskaber ikke kan i personskatten, men hovedessensen er, at man betaler skat af sit overskud og svaret derfor selvfølgeligt 0 kr.

Den skat man betaler - er - sammenlagt med udbytteskat fuldt svarende til den skat lønmodtagere betaler - og hæver man beløb direkte som løn, får man også helt samme skat af det man kan hæve - som alle andre betaler

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 12
Skrevet kl. 12:00

Jesper Nerløe:

Provins:

"Staten" er en betegnelse, der dækker over "os alle sammen" - jeg brugte betegnelsen fordi den indgår i et af de citater, jeg refererer til.

Men nu kom vi væk fra essensen i mit spørgsmål...

Nej det er ikke, virksomheder og privat deres indtægt er ikke det offentlig deres ejendom. Virksomheder betaler til "fælleskassen" af overskud og ikke omsætning.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Skrevet kl. 12:36

Cookie:
Sort snak for mig.

Så lad mig præcisere spørgsmålet: Hvordan ville økonomien i din virksomhed se ud, hvis du ikke havde mulighed for at trække udgifterne fra? Ville den se værre eller bedre ud?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)