det er da simpelt, så var der ingen virksomhed |
@ Jesper N,
Du kalder det en nuance i debatten?
Med al respekt så vil jeg mene at det den oprindelige tråd handlede om er meget langt fra det du hentyder til med nuancer.
Det er fint nok at dreje debatten ind på hvorvidt driftsomkostninger skal være fradragsberettige eller ej. Men det er nu engang et fundamentalt princip - ikke bare i DK - men i det meste af den civiliserede verden, at en virksomhed skal kunne fradrage de udgifter, der er forbundet med at erhverve en given indtægt. Det samme gælder i øvrigt i en vis udstrækning for alm. lønmodtagere.
Såfremt en virksomhed ikke havde fradrag for udgifterne kan der vel reelt tænkes flere scenarier, nemlig at det bliver betydeligt dyrere at være borger eller at virksomhederne stopper forskning henholdsvis tjener en del mindre. Personligt er jeg tilhænger af det system vi har nu og jeg mener ikke at det kan betagnes som snyd, at en virksomhed har fradrag for driftsomkostningerne. Under alle omstændigheder kan det i hvert fald ikke sammenlignes med at hæve dagpenge uberettiget.
Spørgsmålet er helt fint men blot mener jeg ikke det er relevant for diskussionen om snyd med dagpengene??
/Banditten