Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web designer / koder søges til super projekt!!!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:

jv45:

Det kan umuligt være et brud på ophavsrettighederne - Det kan jeg så sige det er. 

Som sagt har youtube betalt sig fra det, så selskaberne (og deres sange) ser igennem fingre med det. Online er ligeså offentligt som alt andet. 

Mvh. 

Jeg kan fortælle dig, at hvis det var et brud, havde selsskaberne meget meget travlt. Du kan f.eks se det Danske X Factor osv. Tænk på hvor mange producere de skulle kontakte når de holder casting, puha. Men du velkommen til at lede.

Mvh

jeg er tæmmelig sikker på at et program som X factor har licenser til at spille deres musik, det kan dog ske at jeg tager fejl kunne være interessant at finde ud af, eventuelt skriv en mail til dem. 

X factor konceptet er jo ikke dansk, men findes både i UK, USA samt andre lande. Og det er nok i USA de aftalerne er lavet, og som gælder for hele konceptet. DR har så derefter købt licens til at bruge x-factor. 

Der er jo en grund til de ikke bare har lavet deres eget program (og sparer en helvedes masse penge), men har købt licens til et. Jeg kunne gætte på dette var en af mange fordele.

Voice som TV2 kørte med (x-factors konkurrent) er jo heller ikke et Dansk koncept, men igen et købt licens. 

@Jeg kan fortælle dig, at hvis det var et brud / Det behøver vi ikke diskuttere, for det ER 100% et brud. Om de så gør noget ved det, er en anden sag. 

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 17:14

Hej

Mht ophavsret hørte jeg at sangerinden fallulah fik 2000 kr pr sang der blev sunget i liveshowsene i x-factor. Og der var et program hvor 2 af hendes sange blev sunget. 4000 kr lige der. Og en af hendes sange røg i farezonen og skulle synges igen. Det var lige 2000 kr mere. Så tror desværre der er lidt med det ophavsret

Men har ingen forstand på det. Det er rent noget jeg har hørt i en udsendelse på DR1 der gik bagom x-factor !

Fra København SV
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:08

jv45:

Daniel:

jv45:

Det kan umuligt være et brud på ophavsrettighederne - Det kan jeg så sige det er. 

Som sagt har youtube betalt sig fra det, så selskaberne (og deres sange) ser igennem fingre med det. Online er ligeså offentligt som alt andet. 

Mvh. 

Jeg kan fortælle dig, at hvis det var et brud, havde selsskaberne meget meget travlt. Du kan f.eks se det Danske X Factor osv. Tænk på hvor mange producere de skulle kontakte når de holder casting, puha. Men du velkommen til at lede.

Mvh

jeg er tæmmelig sikker på at et program som X factor har licenser til at spille deres musik, det kan dog ske at jeg tager fejl kunne være interessant at finde ud af, eventuelt skriv en mail til dem. 

X factor konceptet er jo ikke dansk, men findes både i UK, USA samt andre lande. Og det er nok i USA de aftalerne er lavet, og som gælder for hele konceptet. DR har så derefter købt licens til at bruge x-factor. 

Der er jo en grund til de ikke bare har lavet deres eget program (og sparer en helvedes masse penge), men har købt licens til et. Jeg kunne gætte på dette var en af mange fordele.

Voice som TV2 kørte med (x-factors konkurrent) er jo heller ikke et Dansk koncept, men igen et købt licens. 

@Jeg kan fortælle dig, at hvis det var et brud / Det behøver vi ikke diskuttere, for det ER 100% et brud. Om de så gør noget ved det, er en anden sag. 

Mht. "Der er jo en grund til de ikke bare har lavet deres eget program" Hvad med f.eks hvem vil være millionær? Det køre også verden over næsten. Og mange andre programmer. Sådan er TV verden, de kigger på de andre hvad de har haft succes med, og tager en bid af kagen. :-)

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 18:13

Du må nok hellere skrive til KODA og høre, hvordan de forholder sig til den måde, du vil bruge musikken på. Jeg kan forsikre dig om at X-Factor betaler KODA afgift for alle de musiknumre de har med på tv. 

YouTube er netop nu ved at indgå betalingsaftale med KODA. Præmisserne mangler blot at blive forhandlet på plads.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 18:24

Ja, uanset hvad kommer du uanset hvad til at betale mange penge til KODA.

Vi ville opstarte et mindre dansk musik community tilbage i 09' og i den forbindelse ville det med det estiminerede antal streams/download blive et projekt der lå med en månedlig udgift på 50k+ 

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 20:39

>uanset hvad kommer du til at betale mange penge til KODA.

Det er nu ikke så sikkert. Hvis det kun er pladeselskabs-folk (eller en anden lille begrænset gruppe) der har adgang til musiknumrene, så behøver det ikke være så dyrt. Men du slipper ikke for under 500,- om måneden (hvilket vel også er et overskueligt beløb i forhold til mulig indtjening), jvf. deres streaming aftale:

http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler/internet-mobiltelefon/musik-over-45-sek-streaming/

Så er der desuden kravet om 12% af indtjeningen, men den kan du måske forhandle dig ud af (eller prøve at forhandle lidt ned). 

Idet der er tale om covernumre, så skal du ikke indgå aftale med Gramex også.

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 20:49

Nu skal vi jo heller ikke glemme GRAMEX :-) ..

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 20:51

Daniel:
Mht. "Der er jo en grund til de ikke bare har lavet deres eget program" Hvad med f.eks hvem vil være millionær? Det køre også verden over næsten. Og mange andre programmer. Sådan er TV verden, de kigger på de andre hvad de har haft succes med, og tager en bid af kagen. :-)

X-factor, hvem vil være millionær, wipeout eller hvad de allesammen hedder betaler også royalties for at lov til at kopiere konceptet. Og et cover nummer er også en offentlig fremførelse af et værk, og derfor underlagt ophavsret.

Fra København SV
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:15

Mads Jensen:

Daniel:

X-factor, hvem vil være millionær, wipeout eller hvad de allesammen hedder betaler også royalties for at lov til at kopiere konceptet. Og et cover nummer er også en offentlig fremførelse af et værk, og derfor underlagt ophavsret.

Det det somsagt kun er en mindre gruppe der kigger på det, er det jo brægrenset hvad man skal betale og om man overhovedet skal betale.

Det jo ikke ulovligt at lave en cover version, og lade klasse kigge på den :-) Hehe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:06

Jeg har undersøgt reglerne i forbindelse med ophavsret, da jeg selv har lavet et projekt bygget 

på en anden persons værk ( i mit tilfælde var det en historie + design)

Så længe man ikke tjener penge på det (salg af sangene, merchandise, reklamer etc.) 

eller 'udgiver' det på nogen måde er det i orden at lave covers, parodier etc. 

Så tv-programmer må absolut ikke bruge musik uden at betale til den oprindelige kunstner/producer

- ligegyldigt om det er covers eller den originale lyd! 

Om man må bruge covers til en form for promovering/auditions online er svært at bedømme. Det er 

lidt en gråzone i mine øjne. 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)