X factor konceptet er jo ikke dansk, men findes både i UK, USA samt andre lande. Og det er nok i USA de aftalerne er lavet, og som gælder for hele konceptet. DR har så derefter købt licens til at bruge x-factor. Der er jo en grund til de ikke bare har lavet deres eget program (og sparer en helvedes masse penge), men har købt licens til et. Jeg kunne gætte på dette var en af mange fordele. Voice som TV2 kørte med (x-factors konkurrent) er jo heller ikke et Dansk koncept, men igen et købt licens. @Jeg kan fortælle dig, at hvis det var et brud / Det behøver vi ikke diskuttere, for det ER 100% et brud. Om de så gør noget ved det, er en anden sag. |
Hej
Mht ophavsret hørte jeg at sangerinden fallulah fik 2000 kr pr sang der blev sunget i liveshowsene i x-factor. Og der var et program hvor 2 af hendes sange blev sunget. 4000 kr lige der. Og en af hendes sange røg i farezonen og skulle synges igen. Det var lige 2000 kr mere. Så tror desværre der er lidt med det ophavsret
Men har ingen forstand på det. Det er rent noget jeg har hørt i en udsendelse på DR1 der gik bagom x-factor !