Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpelt SEO spørgsmål mangler professionelt svar!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er ingen SEO ekspert, men har siddet og leget med det længe. Jeg har lavet et par sites, så kender lidt til det.

Men et spørgsmål står stadig ubesvaret!

Hvad meget vægter interne links hos Google?

Hvilken hjemmeside ville ende øverst på Google, hvis to hjemmesider har lige mange ord (den samme tekst) og udadgående links. Den med eller den uden interne links?

Det er måske slet ikke så simpelt at stille op mod hinanden? :)

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

// Casper

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 18:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 18:32

Mange tak for det brugbare link. Det gav både inspiration og besvarede flere af mine spørgsmål. :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:01

Hej,

ja helt enig, den interne linkbuilding er rigtig vigtig.

Bortset fra det, har kampgear.dk en affiliate aftale?

Du har nogle produkter der er særdeles relevante at have på min side :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 19:20

Hej Thomas

Tak for dit svar.

Jeg har desværre ingen affiliateaftale på kampgear.dk. :)

// Casper

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:25

Casper Nybroe:

Hej Thomas

Tak for dit svar.

Jeg har desværre ingen affiliateaftale på kampgear.dk. :)

// Casper

jamen så er det bare med at blive tilmeldt, f.eks tradedoubler eller partner-ads.dk :)

nu ved jeg ikke om du kører med dandomain shop, men de har indbygget affiliate funktion.

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:30

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 19:34

Tak for dit svar AngryBird.

@ Thomas - Det er en DD shop jeg køre. Jeg vil da helt klart lige kigge lidt mere på den feature. :) Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:33

Den interne linkstruktur kan flytte dig fra side 2-3 stykker til side 1 over en nat. Personlig erfaring (her skal konkurrence og andre forhold tænkes ind). Det var et nifty lille trick jeg lærte på E-Universe.dk.
Nr. 2 spørgsmål. Nu er der en masse ved de to hjemmesider der kunne være forskelligt, men hvis nu alt er ens - og vi også ser bort fra at (som du sikkert ved) at Google ikke synes to ens hjemmesider er superfede og at der muligvis så kun er en der er relevant (duplicate content).

Det jeg synes der mangler i dit svar er det der hedder søgeordskannibalisering med de interne links. Thomas Rosenstand havde på et tidspunkt et supergodt blogindlæg om det, men det ser ud til at være blevet pillet ned igen, men den står i sin fulde længde i bogen SEO-LEX. Kort og godt går de ud på at du med dine interne links godt kan forvirre Google. Hvilken effekt dette har, har jeg ingen erfaring med. Jeg gider ikke spilde mit liv på SEO-tests, da jeg hellere vil læse hvad der virker så jeg kan få dem op i Google. 

Emil "Angry Bird's tredeling synes jeg er rigtigt fin med de indgående, udgående og de interne. 

Det link du fik fra Emil Blüchers blogindlæg om at kun et link fra samme side til samme side giver maksimal link juice matcher ikke til det jeg ellers har læst på nettet om det. Så det må være påstand mod påstand - eller også har jeg misforstået noget (et kun et halvt år gammel som SEO-studerende ;-)

Jeg har læst at første link til samme URL er den der parser ankerteksten. Det er der så kreative workarounds for. Og som Emil Blucher faktisk også skriver i sit ellers udmærkede blogindlæg, så er der pt plads til 100 links. I min bog må der også være juice til dem. Og link juice har jeg læst på SEO-moz.org bliver ligeligt fordelt?! Jeg har også læst at udgående (relevante!) links er et godt signal på Henrik-Bondtofte.dk. Jeg har læst Jonas Jørgensen dele tilsvarende erfaringer om at udgående links kan give plus i Google, da efter mine ord (og muligvise fordrejning) får ens website til at ligne en mistænkelig silo, som blot mærkværdigvis er "superpopulært", på trods af at der ikke linkes ud.

Måske kan du være heldig at en af SEO-eksperterne svarer.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 22:47

Hej Gita

Jeg har med sikkerhed her lidt, som jeg skal have kigget igennem og læst!
Mange tak for dit brugbare og omfattende svar.

Et andet spørgsmål.
En affiliateside med kun et eller få produkter kræver en masse god tekst og selvfølgelig god linkbuilding. Men med sådan et site, så linker man højst sandsynligt til samme udadgående URL flere gange på samme side og evt i footer. Kan det opfattes som spam af Google og give en dårligere plads, eller bliver der slet ikke kigget på det?

Tak til jer alle for jeres svar!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)