Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpelt SEO spørgsmål mangler professionelt svar!

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest tak for henvisningen til mit blogindlæg, og dejligt at det stadig kan bruges til noget.

Gita Street:

Det link du fik fra Emil Blüchers blogindlæg om at kun et link fra samme side til samme side giver maksimal link juice matcher ikke til det jeg ellers har læst på nettet om det. Så det må være påstand mod påstand - eller også har jeg misforstået noget (et kun et halvt år gammel som SEO-studerende ;-)

Jeg har kørt en del test ifm. intern linkbuilding, hvoraf et af dem gik ud på at lave flere "ens" interne links til samme underside fra samme underside. Her oplevede sitet markante dyk i ranking, meget kort tid efter. Efter vi genindførte intern linkbuilding med kun ét ens link til samme underside, røg vi tilbage igen. 

Der er dog et lille trick, som går ud på at man linker til samme underside uden at lave helt ens link. Dette gøres mest effektivt ved at lave HTML-anchors ifm. underoverskrifter, hvorved man således kan linke direkte til et bestemt afsnit. Så frem for at lave eksempelvis 10 ens links, kan man nu henvise til 10 konkrete steder på samme side. Det er noget som kan hjælpe brugere rigtig meget, hvorfor det ikke opfattes som spammy linkbuilding fra søgemaskinernes side.

Gita Street:
Og som Emil Blucher faktisk også skriver i sit ellers udmærkede blogindlæg, så er der pt plads til 100 links

Ja, man skal bestemt ikke over 100 links - mindre er ofte bedre. Husk på at man altid kan lave flere HTML-sitemaps, så længe at disse også har gode indgående interne links således at der ryger linkjuice ind.

Gita Street:
Jeg har også læst at udgående (relevante!) links er et godt signal på Henrik-Bondtofte.dk. Jeg har læst Jonas Jørgensen dele tilsvarende erfaringer om at udgående links kan give plus i Google, da efter mine ord (og muligvise fordrejning) får ens website til at ligne en mistænkelig silo, som blot mærkværdigvis er "superpopulært", på trods af at der ikke linkes ud.

Et websites opfattes nødvendigvis ikke som dårligt, hvis det ikke linker ud. Her kan en rigtig stærk linkprofil nemlig sagtens tale for at udgående links ikke er nødvendigt. Men jo, relevante links til sider med høj trust, har ofte en stor betydning for hvor troværdig en hjemmeside samlet set opfattes som. Dermed ikke sagt at man skal begynde at linke til samtlige konkurrenter - det vinder man sjældent noget på. Men enkelte links til brancheforeninger, producenter og større samarbejdspartnere er tit at foretrække.

/ Emil Blücher

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)