Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg udvide SEO-tekst-konceptet

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Hvis jeg derimod ser en masse stavefejl, en udenomssnak, sludder for en sladder, og nogle sætninger jeg ikke helt forstår budskabet med, så bliver kreditkortet i lommen i mindst 50% af tilfældene.

Det må være diskrimination at mene at en ordblind sælger er dårligere end en som ikke laver stavefejl.

Jeg ved godt at det er noget andet på nettet end en butik.

Kunne bare ikke lade være.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:57

Carsten Jacobsen:
Det er faktisk lidt sjovt. Mange er villige til at bruge tusindvis af kroner på det tekniske, på logoer, og på alt muligt andet. Men hvor mange bruger egentligt penge på kvalitetstekster? Det er et stort miss, mener jeg.

Det er jo naturligvis vand på min mølle, Carsten. Tak for det.
Min problematik handler nok om, hvorvidt folk som er på jagt efter meget billige tekster, vil give lidt mere for højere kvalificerede tekster.

Venlig hilsen

Hans

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:03

Carsten Jacobsen:

Det er faktisk lidt sjovt. Mange er villige til at bruge tusindvis af kroner på det tekniske, på logoer, og på alt muligt andet. Men hvor mange bruger egentligt penge på kvalitetstekster? Det er et stort miss, mener jeg.

Lad mig give et eksempel. Hvis jeg besøger en webshop for første gang, og ønsker at købe en vare, hvad sker der så? Jo, jeg tænker: er det her nu også en shop jeg har tillid til?

Jeg kan ikke se sælger i øjnene, så jeg går til "Om xyz" og shoppens "Handelsbetingelser" sider. Det er faktisk her shoppen vinder min ordre!

Hvis det er skrevet i et præcist og korrekt sprog, som tydeligt forklarer mig hvem jeg handler med og hvad mine vilkår er, hiver jeg mit kreditkort frem.

Hvis jeg derimod ser en masse stavefejl, en udenomssnak, sludder for en sladder, og nogle sætninger jeg ikke helt forstår budskabet med, så bliver kreditkortet i lommen i mindst 50% af tilfældene.

Den kommunikation jeg støder på online er enten med til at skabe tillid, eller tvivl.

Mvh Carsten

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 19:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad skriver du eller var det bare for at gøre reklame for dig selv

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lykkebjerg,

Jeg kan ikke se at det er diskriminerende at forvente at en VIRKSOMHED som vil sælge mig noget kan stave. Var det en blog, et debatindlæg etc. ville det ikke betyde noget som helst for mig. Men når jeg skal have pengene op af lommen er det anderledes.

Kan man ikke lave regnskab skal man bruge en revisor. Kan man ikke programmere skal man have fat i en programmør. Kan man ikke designe et logo skal man bruge en grafiker. Er man ordblind bør man få en til at rette tekster igennem inden de lægges online.

Jeg mener at en meget vigtig del af det at få succes er ikke blot at stille sig tilfreds med "godt nok". For hvem definerer "godt nok"? I sidste ende er det jo kunden. Vil man gå glip af ordre fordi ens egen "godt nok" tærskel er lavere end kundens? Fint nok hvis man bare driver en hobby virksomhed og ikke skal leve af den...

Mvh Carsten

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:11

Carsten Jacobsen:

Sorry, ved ikke lige, hvad der skete i mit ovenstående indlæg.

Men ville egentlig bare gerne lige tilføje, at det er dejligt at læse en sådan udtalelse fra en, der ellers ikke skriver tekster for andre. Jeg ved ikke hvorfor, at det er tilfældet, men det er en kendsgerning, jeg indså for efterhånden et godt stykke tid siden.

Man skal dog huske på, at det primært er tilfældet her på Amino, hvor der er mange nystartede iværksættere, som ikke har de store økonomiske midler. Det er dog helt klart stadig mit indtryk, at de hellere bruger flere penge på de andre områder, du nævner. Måske fordi mange tror, at de skrive bedre og mere fejlfrit, end de rent faktisk gør.

Det er dog en kendsgerning, man er nødt til at forholde sig til og acceptere. Derfor er det bedste, man kan gøre - hvis man ønsker mere likvide kunder - at søge udenfor Amino. Der er mange andre, der kan - og gerne vil - betale for kvalitet - fordi deres budgetter simpelthen er det større.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:13

Lykkebjerg:

TT Tekstforfatter:

Hvad skriver du eller var det bare for at gøre reklame for dig selv

Slap nu af, ikk'? Jeg ved ikke, hvad der skete, jeg har muligvis gjort noget forkert i forbifarten, siden indlægget var tomt. Og nej, det var ikke for at reklamere for mig selv, hvad du - forhåbentlig - også vil være i stand til at udlede af det indlæg, jeg har skrevet i mellemtiden.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans,

For at svare på dit spørgsmål er min holdning, at det kommer an på hvad teksten skal bruges til.

Hvis det drejer sig om trykt materiale ville jeg gerne vælge en dyrer/bedre løsning fordi jeg skal leve med det i længere tid, og det er dyrt at ændre på.

Til online brug ville jeg for det meste bruge de billigere tekster, undtagen de steder der er meget faktuelle informationer, som skal være krystalklare.

Mvh Carsten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:22

Johnny Nielsen:

3. spørge til prisen på produktet

Jeg kan ikke huske, hvornår du sidst har spurgt til prisen, Johnny. Du plejer da bare at bestille. Big Smile

Go' tur til varmen.

Hans

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 19:25

TT Tekstforfatter:

ingen forstår ironi i dag. Havde gætte at det var en fejl. Det plejer ikke at være dig som laver indlæg for reklame.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)