Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg udvide SEO-tekst-konceptet

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mit tekstkoncept Bedre billige tekster har haft pæn succes de sidste par måneder, så jeg har slået freelancestillinger op på Jobnet for at være sikker på, at have kapaciet nok. Jeg havde ikke de store forventninger, men det har givet et overraskende resultat.

Der er nemlig kommet en god, solid flok af erfarne freelancere på holdet. Det drejer sig om folk med forskllige sproglige og kommunikationsfaglige universitetsuddannelser, det drejer sig om uddannede journalister med mastergrad i et humanistisk fag, det drejer sig om voksne "kun" med studentereksamen, men med masser af bureauerfaring som tekstforfattere. De fleste af mine nye freelancere har udgivet bøger, skrevet artikler i fagmagasiner og i det hele taget arbejdet professionelt med tekst i årevis.
De testopgaver, som freelancerne skriver, før de bliver optaget på holdet, har udviklet sig til regulær litteratur, så jeg overvejer at udgive noget af det, for at illustrere forskellen på dygtige skribenter og professionelle skribenter. Det er en ren fornøjelse for en sprognørd at læse ansøgninger fra disse mennesker.

Det betyder, at mit hold nu består af to typer skribenter. Halvdelen er dygtige og pertentlige gymnasieelever eller studenter, og den anden halvdel er veluddannede voksne skribenter med professionel erfaring og virkelig højt niveau.

Jeg er lidt ked af at "spilde" de erfarnes evner på simple SEO-tekster, så jeg overvejer, om jeg skal udvide konceptet, så jeg ikke længere kun udbyder de såkaldte SEO-tekster, men også "rigtigt tekstforfatterarbejde" under det her koncept.

Tror I, der vil være marked for produkter som "Sprogvask på hjemmesiden", "Standard salgsbrev", "Standard virksomhedsprofil/Om os-side", "Målgrupperettede produktbeskrivelser" og flere lignende?
Kunderne ville så være sikker på at få tekster fra de "voksne" skribenter.

Priserne ville naturligvis blive lidt højrere, fordi opgaverne vil stille større krav til både skribentens professionelle niveau og til den tid, der lægges i arbejdet.

- jaja, tænker du så. Han vil gerne sælge nogle flere SEO-artikler, og så laver han et skinindlæg, der egenlig burde have været formuleret som et tilbud.
- joh, siger jeg så. Selvfølgelig vil jeg gerne sælge mere. Men jeg er rent faktisk i tvivl om, om jeg kan udnytte nogle menneskers evner bedre... samtidig med, at jeg sælger mere.

Venlig hilsen

Hans

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja jeg tror der er et marked. Det er bare om kunderne ved at de har behov for denne service.

Jeg har selv skulle lave en brochurer på et spec. mobil produkt. Jeg synes selv at det var godt det som jeg havde lavet og andre fagfolk synes også det samme. Men så fik jeg en dame i løntilskud som også kunne skrive artikler osv.

Jeg blev overrasket hvor stor en fag idiot (Og de andre fag idioter) som mig. Hvormange ord man bruger som andre udenfor branchen ikke forstår.

Forslag til at sælge denne løsning.

Man kunne søge efter 10 mulige kunder hvor man gennemgik deres breve osv. og så lagde dem som før og efter breve på hjemmesiden.

Man kunne lave en service med at send dit brev osv. og vi laver en hurtig gennemgang og kommer med 5 forslag på hvad som andre ikke vil forstå. Man laver de 5 forslag som er mindre fejl og skriver at man har 10 andre forslag og det vil koste x kr at lave dette brev 100% i orden. Og det vil give brevet følgende fordel for målgruppen.

Håber du kan bruge det til noget

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:34

Tak for den gode idé, Brian.
Den vil jeg tage med i mine overvejelser.
Jeg tror desværre, du har ret i, at mange ikke erkender deres behov for professionelle tekster.
Og man skal altså også lige være sikker på, at den professioenlle tekst sælger bedre end den oprindelige - ellers giver det jo ikke mening.

Venlig hilsen

Hans

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 11:22

Hans Stokholm Kjer:
Tror I, der vil være marked for produkter som "Sprogvask på hjemmesiden", "Standard salgsbrev", "Standard virksomhedsprofil/Om os-side", "Målgrupperettede produktbeskrivelser" og flere lignende?
Kunderne ville så være sikker på at få tekster fra de "voksne" skribenter.

Hej Hans.
Jeg tror vi alle - incl. mig klan bruge en sprogvasker - på vore hjemmeside.
Vi komemr ofte til at skrive alt, alt fro meget. Så jeg er da køber til friske, korte og sælgende tekster.

Jeg træner folk i personligt salg - ikke i skriftlig salg. Og det sidste er nok så svært.

Så GO FOR fit nye projekt.

Held og lykke.
Rolf

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:57

Tak for det, Rolf.
Jeg kontakter dig, hvis jeg realiserer ideen.

Hans

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:29

Det er hulens svært at sælge tekster som et enkeltstående produkt - især hvis det er med henblik på at forbedre bestående tekster...

brug hellere krudtet på at sælge et samlet koncept, hvor du indkorporerer tekstforfatterne. Nu slår du dig allerede op på billige husstandsomdelte tryksager, så hvorfor ikke prøve med konceptet "Profilaviser" til virksomheder, hvor du så også tilbyder en "extreme makeover" af deres hjemmeside - tekstmæssigt.

Jeg tror desværre du kommer til at slå i en meget stor og blød pude, og det bliver meget op ad bakke, med mindre du opfinder et genialt produkt, som de etablerede reklamebureauer ikke umiddelbart har i deres portefolie. De store kanoner som er villige til at betale kassen for tekster, benytter som regel nogle af de store reklamebureauer som leverandører

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

om man er god skriftligt jeg har prøvet uden ordblind computer a på hf fik jeg 00 

men ordblind computer fik jeg 10 i karakter på hf a niveau

man skal jo også meget have derved redskaberne selv i orden så man fungere faktisk klaret jeg min prøve så godt at jeg nu ikke har en ordblind computer , sidste ordblind prøve men jeg klare mig langt bedre med sådanne en computer så det har været et stort mål nu at have råd til

om der er et markedet for jeres konceptet sikkert der er mange der ikke selv har tid , men det må sammensættes sådanne at man ikke selv bruger tid ,så tekster bliver sat ind i sin siden , for vis du modtager noget der igen skal rettes så det passer til ens wordpresse side spare jeg ikke den nødvendige tid , derved skal i forklare i levere tekster og ligger det ind så det hele ligger korrekt på ens side ellers kunne jeg ligeså godt selv lave det , for det koster tid at skrive disse tekster og ligge det ind på siden korrekt 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:36

Det er faktisk lidt sjovt. Mange er villige til at bruge tusindvis af kroner på det tekniske, på logoer, og på alt muligt andet. Men hvor mange bruger egentligt penge på kvalitetstekster? Det er et stort miss, mener jeg.

Lad mig give et eksempel. Hvis jeg besøger en webshop for første gang, og ønsker at købe en vare, hvad sker der så? Jo, jeg tænker: er det her nu også en shop jeg har tillid til?

Jeg kan ikke se sælger i øjnene, så jeg går til "Om xyz" og shoppens "Handelsbetingelser" sider. Det er faktisk her shoppen vinder min ordre!

Hvis det er skrevet i et præcist og korrekt sprog, som tydeligt forklarer mig hvem jeg handler med og hvad mine vilkår er, hiver jeg mit kreditkort frem.

Hvis jeg derimod ser en masse stavefejl, en udenomssnak, sludder for en sladder, og nogle sætninger jeg ikke helt forstår budskabet med, så bliver kreditkortet i lommen i mindst 50% af tilfældene.

Den kommunikation jeg støder på online er enten med til at skabe tillid, eller tvivl.

Mvh Carsten

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:56

J. Deleuran:

Jeg tror desværre du kommer til at slå i en meget stor og blød pude, og det bliver meget op ad bakke, med mindre du opfinder et genialt produkt, som de etablerede reklamebureauer ikke umiddelbart har i deres portefolie. De store kanoner som er villige til at betale kassen for tekster, benytter som regel nogle af de store reklamebureauer som leverandører

Tak for dit input.
Jeg gider ikke slå huller i puder på vej op ad bakker.
Min tanke er, at kunderne til mit eksksterende koncept måske også kunne have brug for tekster til andre formål. Vi har godt nok også lavet masser af produktbeskrivelser, men dér var jeg også lige ekstra opmærksom på både opgavebeskrivelsen til skribenterne og reslutaterne. Men med de meget erfarne skribenter, der i morgen sikkert er i overtal på holdet (det vrimler ind med ansøgninger), ville jeg godt kunne stå inde for at bruge teksterne til andet end blot SEO-formål. Spørgsmålet er blot om dette kan kapitaliseres på en måde, så jeg kan give mine erfarne skribenter en bedre løn og dermed holde dem mere loyale.

Venlig hilsen

Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:34
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hans

Tror det er et rigtigt godt koncept.

Så slipper jeg for at :

1.  ringe til dig og forklare hvad jeg skal  bruge -  produktbeskrivelser/rettelser af tekster/artikler mm.

2. skrive for meget til dig

3. spørge til prisen på produktet

samt du spare en masse tid på at forklare hvad man får til prisen og jeg ved hvad jeg får

Takker for den sidste tekst, jeg har en aftale med en lokalavis, når jeg er tilbage fra ferie :-)

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)