Mit tekstkoncept Bedre billige tekster har haft pæn succes de sidste par måneder, så jeg har slået freelancestillinger op på Jobnet for at være sikker på, at have kapaciet nok. Jeg havde ikke de store forventninger, men det har givet et overraskende resultat. Der er nemlig kommet en god, solid flok af erfarne freelancere på holdet. Det drejer sig om folk med forskllige sproglige og kommunikationsfaglige universitetsuddannelser, det drejer sig om uddannede journalister med mastergrad i et humanistisk fag, det drejer sig om voksne "kun" med studentereksamen, men med masser af bureauerfaring som tekstforfattere. De fleste af mine nye freelancere har udgivet bøger, skrevet artikler i fagmagasiner og i det hele taget arbejdet professionelt med tekst i årevis. Det betyder, at mit hold nu består af to typer skribenter. Halvdelen er dygtige og pertentlige gymnasieelever eller studenter, og den anden halvdel er veluddannede voksne skribenter med professionel erfaring og virkelig højt niveau. Jeg er lidt ked af at "spilde" de erfarnes evner på simple SEO-tekster, så jeg overvejer, om jeg skal udvide konceptet, så jeg ikke længere kun udbyder de såkaldte SEO-tekster, men også "rigtigt tekstforfatterarbejde" under det her koncept. Tror I, der vil være marked for produkter som "Sprogvask på hjemmesiden", "Standard salgsbrev", "Standard virksomhedsprofil/Om os-side", "Målgrupperettede produktbeskrivelser" og flere lignende? Priserne ville naturligvis blive lidt højrere, fordi opgaverne vil stille større krav til både skribentens professionelle niveau og til den tid, der lægges i arbejdet. - jaja, tænker du så. Han vil gerne sælge nogle flere SEO-artikler, og så laver han et skinindlæg, der egenlig burde have været formuleret som et tilbud. Venlig hilsen |
Ja jeg tror der er et marked. Det er bare om kunderne ved at de har behov for denne service.
Jeg har selv skulle lave en brochurer på et spec. mobil produkt. Jeg synes selv at det var godt det som jeg havde lavet og andre fagfolk synes også det samme. Men så fik jeg en dame i løntilskud som også kunne skrive artikler osv.
Jeg blev overrasket hvor stor en fag idiot (Og de andre fag idioter) som mig. Hvormange ord man bruger som andre udenfor branchen ikke forstår.
Forslag til at sælge denne løsning.
Man kunne søge efter 10 mulige kunder hvor man gennemgik deres breve osv. og så lagde dem som før og efter breve på hjemmesiden.
Man kunne lave en service med at send dit brev osv. og vi laver en hurtig gennemgang og kommer med 5 forslag på hvad som andre ikke vil forstå. Man laver de 5 forslag som er mindre fejl og skriver at man har 10 andre forslag og det vil koste x kr at lave dette brev 100% i orden. Og det vil give brevet følgende fordel for målgruppen.
Håber du kan bruge det til noget