Jeg ved det har været oppe at runde 100 vis af gange, men jeg er stadig ikke med på klumpen. Jeg er medejer af et I/S, og skal til at investere i nogle forskellige ting, og har i den forbindelse en masse spørgsmål, som jeg håber jeg kan få nogle helt simple svar på :) 1. Jeg vil gerne have en fladskærm. den skal stå på min private adresse, hvor virksomheden også har adresse. Fuld fradrag når jeg køber gennem virksomheden, men så skal jeg så betale multimedieskat ikke sandt? 2. Kan jeg sælge den laptop jeg har til mit firma med nogle fordele? Med fordele mener jeg at det ikke skal gå udover økonomien i virksomheden. Vi er 3 ejere, som deler overskudet. så jeg tænker at jeg sælger den for lad os sige 10.000. virksomhedsskat på 25% hvilket vil sige at den koster virksomheden 7.500 kr. jeg indskyder derfor 7.500kr, af de 10.000 jeg har solgt den for i virksomheden, og har på den måde vundet 2.500 kr. Kan det lade sig gøre? 3. Kan jeg begynde at betale min alm tlfregning, samt internet over virksomheden, og opnå fuldt fradrag? og hvad med tvpakke? og så beregne mig frem til hvor meget det har kostet virksomheden, og indskyde dette beløb? 4. Jeg har en iphone på afbetaling. tror jeg skylder 3.000 kr. Kan jeg afbetale dette beløb, på virksomheden regning, og opnå fradrag ? 5. Derudover overvejer vi at investere i en båd + bådplads, som bla skal bruges til møder, samt rekonesering for fremtidige forretningskoncepter, men også privat. Kan man få fradrag for dette? 6. Er der også fuld fradrag på diverse møde omkostninger? mad, alkohol osv. Håber på nogle gode svar. Også gerne andre ting, som man med fordel kan køre over virksomheden. JCE |
I er også velkommen til at byde ind på bare et enkelt af mine spørgsmål.