Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedieskat og diverse fradrag.. HJÆLP!!

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte lige en ting i mit sidste indlæg. Jeg har forholdvis godt styr på virksomhedsformen I/S, og har også udarbejdet en længere kontrakt. I den fremgår det bla at jeg har prokura, så dit eksempel med den dyre bil ikke kan lade sig gøre.

Martin E. Jensen:
Men hvorfor ikke bare lade den omkostning være en del af din "lønpakke", i stedet for at sige, at regnskabet skal gå i 0 for dine partnere?

Det lyder faktisk som en god idé. Så sætter jeg bare en maxgrænse på 5.000 kr årligt, og så kan de andre også benytte denne mulighed.

Martin E. Jensen:
Hvor mange bilag regner I med at have på årlig basis?

Jeg vil gætte på at der i år vil være 50 stykker ca. 

Jonas

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas:

Jeg glemte lige en ting i mit sidste indlæg. Jeg har forholdvis godt styr på virksomhedsformen I/S, og har også udarbejdet en længere kontrakt. I den fremgår det bla at jeg har prokura, så dit eksempel med den dyre bil ikke kan lade sig gøre.

At du har prokura gør vel ikke, at de andre har begrænsede handlemuligheder. Prokura er jo i bund og grund bare en fuldmagt til at handle for andres regning og risiko. I et I/S har partnerne jo i forvejen alle den mulighed, så at give prokura til den ene partner ser jeg ikke gør nogen forskel - hverken for eller imod.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har arbejdet nok med det juridiske omkring I/S'er, og om det er muligt at kunne fraskrive dine to medpartnere muligheden for at tegne firmaet (hvilket vel er, hvad I har prøvet på, ved at give dig prokura?).

Her skal vi nok have en jurist eller advokat på banen.

Jonas:

Det lyder faktisk som en god idé. Så sætter jeg bare en maxgrænse på 5.000 kr årligt, og så kan de andre også benytte denne mulighed.

Super idé. Beløbet kan jo evt. justeres, så det passer med jeres ejerandele.

Jonas:

Jeg vil gætte på at der i år vil være 50 stykker ca. 

Ok, hvis der ikke er tale om flere end ca. 50 bilag årligt, så er regnskabet jo hurtigt overstået. Bogføring 4 kvartaler inkl. momsangivelse og efterfølgende udarbejdelse af årsafslutning, bestående af resultatopgørelse og balance, kan ikke koste meget mere end 1500 kr. ekskl. moms.

Prisen er selvfølgelig afhængig af, hvor meget rådgivning der efterspørges.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 17:47

Martin E. Jensen:
At du har prokura gør vel ikke, at de andre har begrænsede handlemuligheder. Prokura er jo i bund og grund bare en fuldmagt til at handle for andres regning og risiko.

Hmm okay, jeg må lige undersøge sagen.

Martin E. Jensen:
Super idé. Beløbet kan jo evt. justeres, så det passer med jeres ejerandele.

Endnu bedre idé :)

Martin E. Jensen:
Ok, hvis der ikke er tale om flere end ca. 50 bilag årligt, så er regnskabet jo hurtigt overstået. Bogføring 4 kvartaler inkl. momsangivelse og efterfølgende udarbejdelse af årsafslutning, bestående af resultatopgørelse og balance, kan ikke koste meget mere end 1500 kr. ekskl. moms.

Ja det er da ret billigt. Nu giver jeg dem lige chancen, så kan du kigge det igennem når tiden er inde. Og så må jeg så vurdere hvad jeg gør efterfølgende år. Alt efter hvor mange fejl de laver osv.

Tusind tak for de gode svar Martin. De sikrede dig en kunde :)

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)