Det vil være sådan, at hvis du havde spurgt skat på samme måde - først tydeligt, at det var tre ejere/ansatte som var UDE OG FEJRE med champagne, og så efterhånden som skat fortalte dig om reglerne, lavede det om til at det var du havde hentet champagne hos superbest til et vigtigt møde i selskabet uden ansatte, så ville skat formentlig rykke op i et rødligt felt over ændringerne i forklaring. Du kan ikke ændre lidt efterhånden som ting bliver klart - og desværre heller ikke selv om det faktisk er korrekt som du skriver - det kræver lidt mere præcision hele vejen. Jeg tror dig, at du ikke kender reglerne, men om skat ville, tvivler jeg på HVIS det er et møde du vil ha mad til, så vil mit råd være rent praktisk i forhold til skattespørgsmålet at undlade champagnen - men der er fuldt fradrag for fortæring til egentlige møder som anses for nødvendige i virksomheden. Om du har brugt dit personlige kort eller et firmakort eller naboens er faktisk uden betydning, det gør det bare lidt mere besværligt at vise i regnskabet. Firmaets udgifter er firmaets og kan fradrages, og dit personlige kort er så et udlæg - en gæld fra firmaet til dig - og det kan du så få skattefrit af firmaet - og firmaet har fradrag - så det er ikke som sådan af betydning for skatten, om du bruger dit eget kort eller firmaets. OM det så siden er værd at bruge alt for meget krudt på fradrag i moms og selskab for en flaske brus, er vel en anden sag, JEG ville som nævnt ikke rode med det i forhold til skat, men tage den selv. vh |
Det vil være sådan, at hvis du havde spurgt skat på samme måde - først som om det kunne være tre ejere/ansatte som var UDE OG FEJRE med champagne, og så efterhånden som skal fortalte dig om reglerne, lavede det om til at det var dig og ikke nogen andre ansatte - som havde hentet champagne hos superbest til et vigtigt møde, så ville skat formentlig rykke op i et rødligt felt.
Du kan ikke ændre lidt efterhånden som ting bliver klart - og desværre heller ikke selv om det faktisk er korrekt som du skriver - det kræver lidt mere præcision.
HVIS det er et møde du vil ha mad til, så vil mit råd være at undlade champagnen - men der er fuldt fradrag for fortæring til egentlige møder som anses for nødvendige i virksomheden.
Om du har brugt dit personlige kort eller et firmakort eller naboens er faktisk uden betydning, det gør det bare lidt mere besværligt at vise i regnskabet. Firmaets udgifter er firmaets og kan fradrages, og dit personlige kort er så et udlæg - en gæld fra firmaet til dig - og det kan du så få skattefrit af firmaet - og firmaet har fradrag - så det er ikke som sådan af betydning for skatten, om du bruger dit eget kort eller firmaets. OM det så siden er værd at bruge alt for meget krudt på fradrag i moms og selskab for en flaske brus, er vel en anden sag, JEG ville som nævnt ikke rode med det i forhold til skat, men tage den selv.
Det var langt mere brugbart. Tak fordi du afklarede nogle uklare punkter for mig!
Vil lige igen sige at der er en grund til at jeg har skrevet til jer her på amino, og ikke givet skat forkert oplysninger.
Jeg vil fremover gemme virksomhedens madkvitteringer, og hvis det skulle ske at vi igen skulle have lyst til en champagne, så betaler jeg den privat.
Tak!