Jeg tilføjede noget tekst på min forside og deri indgik sidens vigtigste keyword.
Det var åbenbart dråben som fik bægeret til at flyde over. Siden forsvandt fuldstændig ud af Googles søgeresultater på det pågældende keyword.
Jeg fandt så ud af (efter grundig gennemgang af sitet) at den eneste grund til at Google kunne straffe siden måtte være keyword stuffing. Jeg havde ikke været opmærksom på at der efter løbende tilføjelser i teksten efterhånden var 31 gentagelser af keyword på siden.
Efter den sidste tilføjelse af tekst med keyword var der gået over 1 år siden sidste keyword tilføjelse til teksten på siden. Derfor er jeg overbevist om at det var tilføjelsen af et enkelt keyword for meget som gjorde det negative udslag.
Hvad gør jeg nu? Jeg har fjernet 4 stk. af det pågældende keyword.
Vil Googles bot nu automatisk finde ud af at der ikke mere er for mange keywords og derefter give mig min gamle placering tilbage?
Eller skal jeg ind i Google Webmastercentral og anmode om et nyt kig på mit site.
Jeg optræder stadig i Google med mit site på nogle af de andre keywords. Jeg er altså kun ude i kulden på 1 bestemt keyword. Og det er desværre branchens vigtigste keyword. Jeg er til gengæld (for nylig) gået op hos Google til side 1 på et helt andet (mindre væsentligt og mindre søgt) keyword, med en af undersiderne på sitet.
Jeg er ikke interesseret i at opgive sitets URL.
Anyone med gode råd? |
Er du smidt helt ud af Google på ordet, eller ligger du meget langt tilbage?
- Alexander Baandrup Larsen