Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"

Side 11 ud af 11 (106 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Mahler:

Jeg bestilte i går aftes 1x Oreo McFlurry og 1 x Chocolate Sunday til kæresten og det var her på 10 min. Inklusiv levering blev det 16 kr.

Bangkok baby Smile

Hehe, ja det er nemt at blive doven i Bangkok. Det meste kan bringes ud og kan det ikke så kan man altid få sin trofaste Motocy chaffør til at køre ned og hente det for en 100 baht! Jeg indrømmer gerne at jeg nogen gange fik en af motorcykeldrengene til at køre op og betale min elregning når den var over tid. Jeg tror jeg gav ham 150 baht og så sad han der på el-kontoret og ventede i en times tid, betalte regningen, smed kviteringen i postkassen, en god deal synes jeg og tilsyneladende også for ham. Så slap han da også for at gøre frem og tilbage den samme km i traffikos hele dagen.Big Smile

Gad vide om de der teenagere med scooter ikke kunne begynde at lave en lignende service i DK? Køre op og købe cigaretter for en 50'er eller lignende opgaver. Det er da en klar mulighed for en ung entreprænør.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Plindstrup:
Fashion-Seller >

Der er også mange der glemmer, at i de lande der er udbringning, er det McD selv der driver det.

Der kalkuleres med et mersalg og man acceptere at gebyret for udbringning ikke alene dækker udgiften - men at noget af avancen ryger.

Dette kan Sander ikke gøre, da McD aldrig vil indgå rabataftale eller støtte det.

McD i Danmark er før blevet spurgt til udbringning - svaret var et kontant NEJ (efterfulgt af mange argumenter - også i forhold til at andre lande gør det).

Selvom restauranterne drives som franchise, så er de stadig underlagt hovedkontorets "holdninger".

Og? Hvorfor kan et eksternt firma ik varetage opgaven i DK? Siger loven at det er forbudt? Eller er det bare fordi, at "sådan har vi altid gjort det, og derfor skal det altid være sådan" mentaliteten, som vinder her?

Så når pizzariaer tager fra 50-100 kr for udbringning i KBH, og folk åbenbart gerne betaler for dette, så dækker det heller ik omkostningerne

Så du ved 100% hvad McD vil sige til Sanders setup?

Ja de er blevet spurgt af Just-Eat. Men kender du til oplægget der? Hvis Just-Eat ville have McD til at betale, så forstår jeg godt, at de sagde nej, men hvis oplægget er et udbringningsgebyr, så tror jeg sagen er en helt anden...

Nuvel men derfor nægter de næppe en kunde i at købe mange varer...

Anyway dine argumenter ser meget bekendte ud? Nå ja det var præcist de samme, som der blev brugt om Smartguy og køb af tøj online, eller Just-Eat og køb af mad online.
Det er tydeligt let at finde argumenter imod, hvis man ik vil have projektet, skal lykkes eller blive en realitet, men mon ik McD selv er klogere end som så...

Desuden hvor er forskellen på Sanders ide og DRIVE IN? Maden bliver da ligeså kold, hvis man selv holder og venter i 20 min i en skide indkørsel på sin mad... Og selv køre den hjem! 

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:41

Mala:

Vi er tydeligvis ikke på bølgelængde, du drejer hele tiden væk fra det jeg skriver.

Ja, jeg skal ærligt indrømme at jeg har svært ved at forstå dine indlæg, først troede jeg at du ikke mente der var udbringning af McD mad, men så var det forkert!

Jeg troede da svarede på mit indlæg om hvordan en eventuel undersøgelse fra McD om rentabiliteten af at lave udbringning i Danmark var relevant for Sander, at det faktisk var mit indlæg, du svarede på, men det var det ikke.

Samtidigt har jeg også svært ved at forstå hvordan du kan vide at det er 99% sikkert at McD kommer efter ham, og at det er 100% sikkert at han ikke er godkendt. Men du må åbenbart kende McD og Sander væsentligt bedre end mig.

Jeg synes ikke man skal lukke øjene for evt. problemer, men jeg er nok typen der altid prøver at se løsninger, og jeg kan ikke se et eneste problem vi ved indtræffer som ikke kan løses. Der er selvfølgeligt en risiko, men sådan er iværksætteri, kun en tredjedel er tilbage efter 3 år.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:09

Hej Sander
Dejligt at læse du tænker anderledes og ser muligheder. Super fedt.
Vi på redaktionen gennemgår mange sjove og skøre idéer hver dag som folk sender ind og nogle er mindre gode imens andre super fede og viser sig at overleve og dermed bliver boostet i vores iværksættermagasin Start Op.

Min umiddelbare vurdering af din ide er at den nok ikke holder på den lange bane.
Selve ideen med at tjene lidt håndhører på udbringning er i sig selv fin nok på den korte bane hvis man kan samle bestillingerne og levere ud.
Men på den lange bane er det en usikker forretning.
MCDonalds ved jeg tilbyder udbringning til lav pris i nogle storbyer i østen og dermed kan de overtage din business hvis de virkelig sætter sejl ind (tror dog ikke det sker i DK de næste par år) men nytænkning i hvordan man servicerer kunderne er i højsædet hos MCDonalds og i konstant udvikling.
Så det er en lidt usikker business på den baggrund.
Dertil kommer der også copyright regler så din reklame værdi overfor dine kunder bliver forringet (rettigheder til brug af logo, menukort, tilbud osv..)

Men klø på hvis der er kunder til det. En lille indtjening er jo bedre end ingen ,-).

De Bedste Hilsner
Ronni

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 12:24

Lundsby:
Wow, det er så sjældent det sker, at nogle kalder det jeg gør dumt, eller tarveligt, så det næsten er forfriskende. Men skulle vi nu ikke alligevel prøve at holde tonen i et niveau der afspejler at vi er civiliserede mennesker.

Jeg går efter bolden, ved at kalde det dumt og tarveligt, at man nærmest beder en iværksætter være blind overfor udfordringerne. Og det er præcis det du gør, for du forholder dig på ingen måde til udfordringerne. Du mener at tingene nok skal gå. De kan løses hen af vejen.

Jeg mener det modsatte. At man er nødt til at skrive alle potentielle problemstillinger ned og finde ud af hvilke udfordringer man kan støde på.

Bagefter kan man så gå sin liste igennem og forsøge at belyse hvert punkt, ét efter ét.
Så kan man derefter tage et kig på listen og vurdere om det kan betale sig at gå igang - og man føler at man har godt nok styr på problemstillingerne.

At råde folk til andet, synes jeg er dumt og tarveligt. Men godt du synes det er forfriskende at få at vide - for min mening er ikke at kalde DIG for dum og tarvelig. Eller at sige at du ikke ved hvad du taler om.

Men min mening altså bare, at man er nødt til at forholde sig meget kritisk til sine idéer. Jo bedre forberedt man er, og jo flere spørgsmål man har fået besvaret før man går igang, jo større er chancen for succes.

Der findes forarbejde. Og så findes der godt forarbejde. Godt forarbejde, i min verden, starter med at man skyder sin idé fuldstændig i sænk - og så bygger den op igen. For hvis ens idé kan holde til at man skyder den i smadder og river den fra hinanden, imens man ser på den med de mest negative briller der findes, så kan idéen nok også godt klare sig i virkelighedens verden.

Kun ved at se problemer, kan man finde løsninger. Det gamle ordsprog "Jeg ser løsning og ikke problemer" er en omgang bull****... For man kan ikke se løsningerne, uden også at se problemerne. Bilder man sig selv andet ind, er man naiv.

Så ved at se alle problemerne i sit, måske, kommende projekt, så kan man også bedre være på forkant med dem. Og så kan man nemt feje en hver kritik af banen - netop fordi man allerede har overvejet det - under søgt - og fundet løsningen.

Jeg ønsker ikke at være en negativ sortseer. Men jeg vil gerne være realistisk og kritisk. For det er SÅDAN man hjælper en iværksætter igang. Ikke ved at klappe ham på skulderen og råbe GO GO GO!

Lundsby:
Så du har ikke skyggen af bevis, for at der ikke skulle kunne laves en fornuftig forretning på at udbringe McDonalds. Du ved ikke hvad folk vil betale? og du har heller ikke nogen ide, om hvordan Sanders omkostningsside ser ud?

Nej, men jeg har heller ikke set bevis eller antydninger af at det skulle kunne lade sig gøre. Ingen har forholdt sig til at prisen for udbringning er eneste indtægt, og at denne skal dække: Benzin, forsikringer, erhvervsforsikringer, aflønning, svind, reklamationer osv. Eneste argument i forhold til dette, har været "Jamen hvor meget vil folk betale?". Den holder ikke. Man er nødt til først at regne på hvad udbringningen skal koste - og derefter se om folk er villige til at betale dette.

Hvad hvis man finder frem til at folk vil betale 100 kroner, og så man efterfølgende finder ud af at man er nødt til at opkræve 120 kroner før det kan løbe rundt?

Man er nødt til at kende sine omkostninger 100% - Og hvad angår uforudsete udgifter, må man lave et skøn. Uden at kende de egentlig omkostninger, når man ikke langt.
Og man får aldrig et realistisk billede af sine omkostninger, hvis man ikke sætter sig ned og regner på alt ovenstående.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:24

Ronni Plindstrup:

Jamen du må jo åbenbart enten ikke læse hvad jeg skriver, eller også misforstår du med vilje hvad jeg skriver!

Jeg har aldrig skrevet at han skal droppe sin idé. Jeg har aldrig skrevet at jeg ikke håber at han får succes. Jeg har heller aldrig skrevet at det er umuligt at lave en forretning der kan give overskud.

Hvad jeg derimod siger, er at man skal huske fremhæve udfordringerne - både de åbenlyse og de mere skjulte.

Hvis man ikke forholder sig kritisk til enhver udfordring der kan opstå, så risikere man at gå på røven, udelukkende fordi man ikke gad at sætte sig ind i tingene.

Hvis Sander, eller andre, mener at enhver problemstilling jeg sætter frem kan løses. Og mener at der kan skabes en sund forretning på trods af de åbenlyse udfordringer der er - så er det kanon fedt.

Og hvad angår McDonalds og Just-Eat.dk - Istedet for at hænge dig i at McDonalds ikke ville betale penge til Just-Eat.dk, så se sådan på det at Just-Eat.dk ikke mente det var rentabelt hvis ikke McDonalds ville samarbejde om udgifterne.

Det understreger blot udfordringen i det, hvis et eksternt firma skal gøre det her rentabelt, uden et samarbejde med McDonalds.

Hvis man ikke ser på hver eneste potentielle udfordring, og forsøger at tænke alt igennem, så er man nærmest dømt til at fejle, før man er kommet igang.

Tag bare de unge knægte herinde. "Jeg er 15 år. Jeg vil gerne starte en webshop. Må jeg købe 100 T-shirts i Føtex og sælge dem på en hjemmeside?"

Skal vi så sige "Go for it"? Eller skal vi lære ham om købeloven, webshops, betalingsmuligheder, fragt osv?

Ifølge dig skal vi åbenbart kun sige "Go for it. Bare tag lidt fragtpris og giv dig selv en fair avance. Bare kast dig ud i det. Det skal nok gå"?

Jeg foretrækker dog at man vejleder. Og i et projekt som det med udbringning af mad fra McDonalds, som ikke lige er noget der findes en "... for dummies"-bog til, så er det da oplagt at man brainstormer - både de negative og positive ting man kan støde på. Men måske især de negative, da det aldrig er fedt at være gået igang, og så opdage at man har glemt at tage højde for et par ting, der så gør at man fejler.

Jeg går ud fra, at dette mega lange svar er til mig? Mit sidste svar var til dit meget korte indlæg, som var citeret til mig. Jeg så først senere, at du havde lavet en langt og fyldestgørende indlæg senere i debatten...

Jeg er enig i flere af dine punkter i det lange indlæg, men jeg mener nu ik, at nogen siger til Sander, at han bare skal starte imorgen? Jeg opfordrede ham til at gå videre med projektet, hvilket i min forstand betyder, at man skal lave en forespørgsel til McD + undersøge diverse lovgivningskrav mm. Jeg har aldrig opfordret ham til, at starte op imorgen, blot at gå videre med ideen... 

Og nej jeg er enig i, at man skal have alle aspekter med, men hvis du kigger på dit citeret svar til mig, så var det blot fyldt med undskyldninger for ik at gå igang. Og det er ene og alene det, som jeg har svaret på... Så vi er skam enige på en masse punkter, men derfor mener jeg stadigvæk, at ideen er lønsom, og at Sander bør gå videre med den, hvis han er frisk...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Side 11 ud af 11 (106 indlæg)