Hehe, ja det er nemt at blive doven i Bangkok. Det meste kan bringes ud og kan det ikke så kan man altid få sin trofaste Motocy chaffør til at køre ned og hente det for en 100 baht! Jeg indrømmer gerne at jeg nogen gange fik en af motorcykeldrengene til at køre op og betale min elregning når den var over tid. Jeg tror jeg gav ham 150 baht og så sad han der på el-kontoret og ventede i en times tid, betalte regningen, smed kviteringen i postkassen, en god deal synes jeg og tilsyneladende også for ham. Så slap han da også for at gøre frem og tilbage den samme km i traffikos hele dagen. Gad vide om de der teenagere med scooter ikke kunne begynde at lave en lignende service i DK? Køre op og købe cigaretter for en 50'er eller lignende opgaver. Det er da en klar mulighed for en ung entreprænør. |
Ronni Plindstrup:Fashion-Seller >
Der er også mange der glemmer, at i de lande der er udbringning, er det McD selv der driver det.
Der kalkuleres med et mersalg og man acceptere at gebyret for udbringning ikke alene dækker udgiften - men at noget af avancen ryger.
Dette kan Sander ikke gøre, da McD aldrig vil indgå rabataftale eller støtte det.
McD i Danmark er før blevet spurgt til udbringning - svaret var et kontant NEJ (efterfulgt af mange argumenter - også i forhold til at andre lande gør det).
Selvom restauranterne drives som franchise, så er de stadig underlagt hovedkontorets "holdninger".
Og? Hvorfor kan et eksternt firma ik varetage opgaven i DK? Siger loven at det er forbudt? Eller er det bare fordi, at "sådan har vi altid gjort det, og derfor skal det altid være sådan" mentaliteten, som vinder her?
Så når pizzariaer tager fra 50-100 kr for udbringning i KBH, og folk åbenbart gerne betaler for dette, så dækker det heller ik omkostningerne?
Så du ved 100% hvad McD vil sige til Sanders setup?
Ja de er blevet spurgt af Just-Eat. Men kender du til oplægget der? Hvis Just-Eat ville have McD til at betale, så forstår jeg godt, at de sagde nej, men hvis oplægget er et udbringningsgebyr, så tror jeg sagen er en helt anden...
Nuvel men derfor nægter de næppe en kunde i at købe mange varer...
Anyway dine argumenter ser meget bekendte ud? Nå ja det var præcist de samme, som der blev brugt om Smartguy og køb af tøj online, eller Just-Eat og køb af mad online.
Det er tydeligt let at finde argumenter imod, hvis man ik vil have projektet, skal lykkes eller blive en realitet, men mon ik McD selv er klogere end som så...
Desuden hvor er forskellen på Sanders ide og DRIVE IN? Maden bliver da ligeså kold, hvis man selv holder og venter i 20 min i en skide indkørsel på sin mad... Og selv køre den hjem!
Bliv gratis medlem