![]() |
Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:Når vi peger fingre vender der altid tre mod en selv - jeg synes du skulle starte ved dig selv når talen falder på useriøsitet - du optræder anonymt og når man ønsker at læse om hvem du er ses denne information i din profil:
Teksteri.dk har ikke skrevet noget om sig selv.
Hvis man ønsker at blive behandlet seriøst så skulle man måske også stå frem!
Altså nu kender jeg jo ikke manden bag teksteri.dk - men jeg formoder at han har teksteri.dk så der er da ikke tale om at han optræder anonymt
Jeg stiller ikke spørgsmål ved prisen på en ydelse, men blot at trådstarter snakkede om kvaliteten af beskrivelse/gøre sig nogle tanker når man tilbyder en opgave. Ligesom jeg synes det er fjollet at folk spørger om hvem der kan lave 20 t-shirts i Østen til max. 50 kroner .......
Han skriver jo også at han har fået gode jobs hjem fra Amino, så jeg tror bare han vil ha' en debat omkring selve kvaliteten omkring udbuddet. Men straks er der 17 mennesker der beskyder ham for at vil score kassen, og man kan gøre det billigere hvis man sidder i Thailand osv. Ja - rigtigt, men nu handler det jo om meget andet, f.eks. hvis nu teksteriet vil prøve at skabe nogle arbejdspladser i DK så er det jo svært når man kæmper mod en som sidder i Østen. Og det er også fint nok man hellere vil sende penge ud af landet til en person som sidder i Thailand, men så lad være med at brokke jer når jeres børn ikke kan få nye skolebøger, sidder i nedslidste skoler, dårlige sygehuse osv.
Og det er da klart at det er dumt at betale 40.000 for noget som ikke er godt, eller bare 10 kroner for noget som ikke er godt, men det er jo heller ikke det trådstarter skriver om....han er nok bare ærgerlig over at det er svært at tjene penge på normalvis i denne branche, ligesom man heller ikke kan tjene ærlige penge i restautionsbranchen, rengøringsbranchen osv....jeg tror jo ikke at folk snyder med moms, afgifter osv. med vilje, men simpelthen fordi at brancher er så rådne at man kan ikke overleve uden snyd. Så problemet med prisen er jo ikke anderledes end når en kommune udbyder rengøring og vælger en som er 50% billigere end alle andre - 5 måneder senere bliver firmaet taget i at bruge sort arbejde til rengøring af skoler og lign.
Så der er masser af historier om folk har betalt for meget for en opgave, men det er jo ikke dem han hentyder til, og man skal heller ikke tro at man sælger kunst, kort fortalt sælger man jo "mandetimer"
Christian HL ....æhhh, har han ikke ret til at komme med et oplæg til en debat ? Det er da ikke en utrolig negativ, barnlig kommunikation han skriver...
Thomas Bang Petersen: Det trådstarter ønsker er en bedre beskrivelse af projekter, at vedkommende som beskriver projektet gør sig nogle overvejelser omkring opgaven osv.
Ligesom personligt synes jeg det er "dårligt" at på Amino virksomhedsbørs kommer virksomheder frem som har stået der i 3-4 år, men det har Martin jo kommet med en forklaring på - og da han bestemmer, så er det jo fint nok. Så "gider" jeg bare ikke at bruge den, fordi hvis man har haft den samme pris på en butik med en omsætning på under 1 mill, så enten har brugeren glemt at slette annoncen, men hvis Martin siger at man aktivt kan aktiverer annoncen jævnligt, så er der nok galt med sælgeren hvis man ønsker samme pris i 4 år
Michael Christiansen: nej, pris og kvalitet hænger ikke altid sammen, og det gør det heller ikke når man udbyder en opgave - hvis man opretter en opgave, og man byder og får den og lige pludselig ændrer udbyderen at det også skal oversættes f.eks. til fransk og tysk når man havde aftalt engelsk
Som teksteri gør opmærksom, så kan han bare tage sit gode tøj og gå, men prøver jo bare at hjælpe til at han gerne vil blive som kunde, det må man da tage hatten af for
Desværre har det udviklet sig til hver gang én stiller spørgsmål til pris og lign. så bliver vedkommende anklaget for at ville snyde andre for en højere pris. Hver gang en tilbyder et domænenavn, så kommer der 17 mennesker og skriver at det er ulovligt at sælge domænenavne, selvom det slet slet ikke har interesse i navnet - ja, men det er et forum og vi skal hjælpe hinanden - enig, men det er bare synd at der allerede findes 1000 tråde om man ikke må sælge domænenavne, så hvis man er køber så ved man nok allerede det.
Som sagt synes jeg at Amino har udviklet sig til at der sidder 500 Amino politi og overvåger, og hvis man siger det mindste, så er man negativ, barnlig, vil snyde med højere pris, kan ikke klare konkurrence osv. nej det er ikke det som det handler om. Jeg har selv kigget med helt tilbage hvor Martin startede det, og jeg har virkelig fået meget ud af det og lært meget og synes han går det virkelig godt, så ingen kritik herfra. Jeg har slettet min tidligere bruger her, holdt pause i 6 måneder fordi jeg synes der var for meget "skal jeg lease eller købe min bil" spørgsmål, som spørgeren kunne finde svar på ved at kigge i arkiv. Men det har åbenbart ikke ændret sig, og jeg kan jo også bare tage mit gode tøj og gå.....men det eneste jeg vil gøre opmærksom på er trådstarter stillede spørgsmålstegn omkring kvaliteten af udbud :-)
Beklager det lange indlæg
Michael