Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminobrugere er useriøse, eller..........?

Side 1 ud af 9 (85 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 10 person
Nu har jeg været Amino Plusér i mere end et år. Jeg ved ikke rigtig,  hvad jeg skal synes om de opgaver, jeg finder på siden, men jeg har en generel betragtning - og et forslag.
Generelt er jeg skuffet over de mennesker, der søger freelancere. Selv bevæger jeg mig i feltet for korrekturlæsning, tekstforfatning og oversættelse. For det meste er det på grænsen til det fornærmende, hvad "folk" tror de kan få lavet for 250 - 2500 kroner.....!!!
Det er svært at blive klog på, om disse mennesker rent faktisk får lavet et tilfredsstillende stykke arbejde - jeg tvivler stærkt.
Hvad med ham, der vil have oversat en webshop fra dansk til engelsk OG tysk for max 2500 kr?, eller ham, der vil have lavet en app om fartbøder for samme beløb (uden at ulejlige sig med at skrive om det er til Iphone eller Android). 
Det er blot to ud af utallige useriøse opslag.
DOG vil jeg nævne, at jeg rent faktisk har hevet nogle (få) gode jobs hjem via Amino. Også selv om det ikke fremgår af "vundne bud"
Jeg har skrevet til Amino support og foreslået, at der stilles større krav om opgavebeskrivelse, førend en opgave kan offentliggøres. 
Jeg er ikke teknikker, men det må være muligt at stille større krav (rent teknisk) til opgavebeskrivelser.
Det er også mit indtryk, at mange Amino brugere er studerende og andre helt unge mennesker, OG DET ER DER IKKE NOGET GALT I, men det er ikke mit indtryk, at det specielt er den kategori, Amino henvender sig til.
Jeg ser mange profiler fra "voksne mennesker", der udfører et godt og seriøst arbejde, og som derfor også er nødt til at tage sig betalt for det.
Jeg synes det er på tide, at Amino gør et drastisk forsøg på "at komme ud over kanten", og får skilt fårene fra bukkene.
Bare en tanke.....
Mange hilsner
Peter
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 15:02
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 9 person

Hvis nu man rent faktisk havde hørt efter i dansktimerne i folkeskolen, - hvad er så kostprisen på en tekst?

Det koster penge at drive en virksomhed, men hvor meget bedre er en remoulade fordi den er pålagt moms?

Hvornår er en tekst god? Er det når komma og punktum er rigtigt placeret? Eller er det når målgruppen rammes så tegnebogen åbnes?

Jeg forstår slet ikke hvordan man kan snakke om hvad en tekst "skal" koste for at have en seriøs voksenkvalitet.

Hvis man skal leve af sit firma, så skal priserne jo afspejle de omkostninger man har. Jeg har bare ikke fantasi til at forestille mig at en tekst bliver bedre set ud fra om man har en husleje på 4.000 kr. eller 6.000 kr. - eller bor hjemme hos forældrene.  

Når man er studerende er 500 kr. relativt set mere, end 500 kr. er for mig på tankstationen. At du kan blive fornærmet over at nogen ikke har de penge du forlanger, - forbavser mig lidt.

At du har været på Amino i et år, og fortsat anser Amino for et sted der arbejder på at tiltrække  fuldtids-erhvervsdrivende som udveksler tjenesteydelser til "voksenpriser" forbavser mig dog noget mere.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Endnu en der ikke er tilfreds med fri prisdannelse på markedet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19

">http://www.youtube.com/watch?v=6JyH35HZ2wY

Jeg er helt enig med Martin ang. dette :-) Giv det et lyt! 

Ha' en super dag! 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 15:29
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Hej Teksteri,

Jeg vil gerne bruge denne debat, til at gøre opmærksom på at jeg i skrivende stund er i gang med at lave en undersøgelse om hvad Aminobruger vil betale for deres tekster med mere.Teksteri, du må naturligvis gerne få svaret på den undersøgelse, det kan jo være du kan bruge statistikken til noget.

Market undersøgelsen findes her (http://kwiksurveys.com/online-survey.php?surveyID=LIHDHK_6c265957)

det en survey på 5 spørgsmål, så brug lige 1 minut, tak.

Jeg har fået 18 svar fra Amino indtil videre (hvilket er meget lidt) - men ud fra de svar kan jeg se at:

1 vil henvende sig til en universitets udlært tekstforfatter.

Samt ingen vil give mere end 600kr for 500ord.

Min konklussion er at de fleste, her på Amino har små hjemmesider de arbejder på ved siden af arbejdet, og da kan de simpelthen ikke tillade sig at få den ene tekst efter den anden, for så mange penge.

En mand som dig, der har arbejdet i FN og EU, har nok heller ikke en særlig stor målgruppe her på Amino.

Som sagt, du må gerne få dataerne tilsendt, så du kan kigge lidt mere på det. (altså når testen er færdig)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:39

Useriøse ? det tror jeg næppe, men ikke mange gider betale alt for meget. Det du faktisk skriver er at du ønsker flere penge...

Hvis du kunne li dit job så lad vær med at tænke alt for meget på penge, tænk mere på at find en fornuftig pris med din kunde.

Amino er for alle, ikke kun forretnings folk, men også unge mennesker som søger lykken.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:43

Seiven:
1 vil henvende sig til en universitets udlært tekstforfatter.

Hvad i alverden er en universitetsuddannet tekstforfatter?

Mit generelle indtryk er bestemt, at folk her på Amino vægter kvalitet højt - men at de vil se referencer, før de vil betale prisen - og det synes jeg sådan set er fair nok.

Jeg har fået en del gode opgaver gennem Amino Freelancer - både gennem vundne bud på andre måder.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:49
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må sige kan jeg få en studerende der har fået 10 i Dansk i folkeskolen til at skrive mine tekster til under det halve af andre benytter jeg det. Selvom folk er studerende kan de jo sagtens være dygtige til at skrive og gøre det meget billigere, da det bare er tilskud til SU.

jeg har aldrig betalt over 80 kr for en tekst på 300-400 ord og kommer aldrig til det.

Der sidder iøvrigt også mange dygtige aminoer i østen der har meget få omkostninger til deres bolpæl derovre og kan gøre det sindsygt billigt.

En dansk tekstforfatter i danmark skal nok mere slå ned på en god service og levere lidt mere end forventet :)

God vind trods alt

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 15:55

Jeg er enig med AB. Jeg synes bestemt Amino er godt for alle og man bliver nødt til at kæmpe for det, særligt hvis man sælger en service hvor man ofte er i udbud med andre. Jeg har selv måtte skuffe nogle folk her på siden, da deres tilbud ikke var ligeså godt som den der fik min stemme i sidste ende, men jeg sørgede for at svare dem pænt tilbage på mail og så har der været fin forståelse herfor. Jeg er lykkelig for at jeg fandt Amino i tidernes morgen. Det er både spændende, inspirerende, lærerigt og så har jeg endda fået nogle gode venskaber denne vej igennem :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 16:00
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

UNDSKYLD UNDSKYLD jeg er så en af de nye her på siden som har oprettet et "job" til maxium 2500. Beklager meget, men det var lige det der var startbudgettet. Nu har jeg så holdt det første møde men min nye webdesigner og det tegner til et godt og fremtidigt arbejde, som kommer til at række ud over den pris som han i første omgang skal have for det udbudte arbejde - Han er "nystartet" og jeg er nystartet og til fælles har vi vær vores kompetancer som vi kan hjælpe hinanden med....

Jeg troede det var det Amino var lavet for ??

vh Peter

Side 1 ud af 9 (85 indlæg)