Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminobrugere er useriøse, eller..........?

Side 5 ud af 9 (85 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 12 person

Når det gælder lige præcis tekstforfatning, så synes jeg måske flere kommunikatører/tekstforfattere har været lidt lang tid om at forstå netmediet og dets muligher og krav for direkte beviser på lønsomhed. Fx hvis jeg outsourcer til en Adwords mand så kan jeg straks måle på min ROI om den er blevet bedre eller dårligere, det samme med SEO eller med en analytics/testing ekspert som optimerer mit website.

Hvad skal en tekst koste? Hvis en tekstopdatering på en webshop giver 2% højere konverteringsrate så er det pludselig mange penge som det er værd. Så taler vi måske ikke 1000 kr for en tekst men 10000 kr?

Så min opfordring til tekstforfattere er at dykke ned i Google Website Optimizer og Google Analytics og vis hvordan jeres tekstarbejde øger konverteringer og signups til nyhedsbreve. Skriver I pressemeddelelser så prøv at få de konkrete tal fra kunden på hvad det bragte med sig.

Jeg tror mange webmastere ikke er uddannet godt nok indenfor copywriting til at forstå forskellen på ord og sætninger og så salgstekst der konverter. Heldigvis er det jo noget der kan måles og trackes. Kan I med god sandsynlighed vise at jeres arbejde vil betale sig tilbage så er det jo en no-brainer at betale det som I vil have for det.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Erik Hamre:

Når det gælder lige præcis tekstforfatning, så synes jeg måske flere kommunikatører/tekstforfattere har været lidt lang tid om at forstå netmediet og dets muligher og krav for direkte beviser på lønsomhed. Fx hvis jeg outsourcer til en Adwords mand så kan jeg straks måle på min ROI om den er blevet bedre eller dårligere, det samme med SEO eller med en analytics/testing ekspert som optimerer mit website.

Hvad skal en tekst koste? Hvis en tekstopdatering på en webshop giver 2% højere konverteringsrate så er det pludselig mange penge som det er værd. Så taler vi måske ikke 1000 kr for en tekst men 10000 kr?

Så min opfordring til tekstforfattere er at dykke ned i Google Website Optimizer og Google Analytics og vis hvordan jeres tekstarbejde øger konverteringer og signups til nyhedsbreve. Skriver I pressemeddelelser så prøv at få de konkrete tal fra kunden på hvad det bragte med sig.

Jeg tror mange webmastere ikke er uddannet godt nok indenfor copywriting til at forstå forskellen på ord og sætninger og så salgstekst der konverter. Heldigvis er det jo noget der kan måles og trackes. Kan I med god sandsynlighed vise at jeres arbejde vil betale sig tilbage så er det jo en no-brainer at betale det som I vil have for det.

Super godt indlæg Erik, du har helt ret.
Alt for mange tekstforfattere tror de kreerer kunst.
Det vi er mange der vil have, er tekster der sælger flere varer.
Der er så stor forskel på "smuk tekst" og tekst der sælger og den sidste er der bare ingen der reklamerer med eller ved hvordan man skriver. Underligt egentligt, for jeg betalte gerne mange penge for den.

De bedste hilsner

Martin

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 23:52

Erik Hamre:

Eller kort sagt... money talks, bullshit walks :-)

Smukt og præcist skrevet Erik.

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 00:01
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Jeg skriver sjældent på Amino (kun grundet et spørgsmål om prioritering - I'm a fan though! No question about it)

Men må simpelthen lige give min mening:

1. Dit første og flere af dine indlæg er sat utrolig dårligt op, rent visuelt og mht. til afsnit.

2. Din kommunikation er utrolig negativ, barnlig og har mangel på social forståelse.

3. Du sviner dit eget brand og website URL til på en platform der er SEO/Google optimeret.

- Kan du nu give mig 1 god grund til at jeg skulle turde betale dig med mine hårdt tjente penge for at lave mine tekster? 

Tag en måneds pause fra Amino. Kom tilbage, undgå at skriv i en måned. Bare lær af andre debatter og dem der har succes. Hvilken tone bruger de? Er de venlige? Hjælper de andre? Hvordan giver de kritik? Hvordan brander de deres eget navn og produkt direkte og indirekte? Derefter lav en ny website, ny Amino bruger og kom tilbage i kampen! 

Bare et subjektivt råd - take it or leave it :)

/C

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Her er et eksempel på en tekstforfatter, der efter mit indtryk "står tidligere op om morgenen" end dem, der må underbyde hinanden. Håber det kan inspirere - jeg har i hvert fald også lært noget af ham.

"Tekstforfatter" er et vidt begreb. Jeg ville selv vælge at betale for at få gennemarbejdet mine vigtigste websites af en dygtig webtekst-forfatter når jeg har råd. Det på trods af at jeg selv har ladet mig betale for at skrive tekniske produktionsrapporter på engelsk, men det er en helt anden boldgade. Der ville det aldrig gå godt at lade en journalist eller korrespondent uden kendskab til produktionsteknologi gøre det. 

Men kig på ham her, jeg tror er en god idé at se til, hvis der skal optimeres tekster til eksempelvis webshops. Det er mit indtryk at han virkeligt har en professionel /seriøs ;-) tilgang til sit fag og det at være selvstændig.
http://online-tekstforfatter.dk/ 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:51

Prismæssigt er jeg enig i, at hvis man syntes prisen er for lav, så vent til der kommer en opgave med et højere budget.

Jeg syntes dog hvis man skal se på den del med useriøse aminoer, så kan man kigge på hvor stor en del af de opgaver der sendes i udbud der aldrig ender med en vinder, altså enten står stille eller slettes - Det er naturligvis noget der sker, men tror at ca 85% af de opgaver jeg har budt på er endt med at stå stille uden vinder eller slettet efter endt tid også selvom det er indenfor budget.

Det syntes jeg virker højt - Har faktisk set nogen slette en opgaven for, så at se dem udbyde en ny opgave allerede dagen efter igen på et nyt projekt.

Det syntes jeg er lidt kedeligt, er klar over at det må man tage med og straffe alle fordi nogen / mange sletter deres udbud, er måske også kedeligt, men man kunne sige en sletning af et udbud gjorde man ikke kunne oprette en ny i en uge eller lign. som man ikke kan byde mere end en gang om ugen, det.

Det er sikkert ikke noget man bliver populær på at sige og emnet har sikkert også været oppe 200 millioner gange, men nu var chancen der lige igen :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 01:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Comware:

Prismæssigt er jeg enig i, at hvis man syntes prisen er for lav, så vent til der kommer en opgave med et højere budget.

Jeg syntes dog hvis man skal se på den del med useriøse aminoer, så kan man kigge på hvor stor en del af de opgaver der sendes i udbud der aldrig ender med en vinder, altså enten står stille eller slettes - Det er naturligvis noget der sker, men tror at ca 85% af de opgaver jeg har budt på er endt med at stå stille uden vinder eller slettet efter endt tid også selvom det er indenfor budget.

Det syntes jeg virker højt - Har faktisk set nogen slette en opgaven for, så at se dem udbyde en ny opgave allerede dagen efter igen på et nyt projekt.

Det syntes jeg er lidt kedeligt, er klar over at det må man tage med og straffe alle fordi nogen / mange sletter deres udbud, er måske også kedeligt, men man kunne sige en sletning af et udbud gjorde man ikke kunne oprette en ny i en uge eller lign. som man ikke kan byde mere end en gang om ugen, det.

Det er sikkert ikke noget man bliver populær på at sige og emnet har sikkert også været oppe 200 millioner gange, men nu var chancen der lige igen :)

Det var rigtigt for 2 år siden, men det har vi rettet op på.
Godt 50% af alle opgaver får en officiel vinder og jeg ved at mange ikke angiver en vinder, fordi de glemmer det eller ikke er sikker på hvordan man gør (Det arbejder vi på at gøre bedre).
Så er der en del der sætter et job i udbud, men også kontakter freelancere direkte på Amino. Vælger de så en der ikke har givet bud, så kan de ikke angive en vinder.
Med andre ord, så vil jeg tro at godt 75 % af dem der starter et udbud, vælger en vinder blandt Amino's freelancere og det syntes jeg faktisk er ret godt.

Det en del freelancere ikke er klar over, er at nogle af de bedste opgaver aldrig kommer i udbud.
Mange kontakter dem direkte via deres profil og det kan de kun hvis freelanceren er Amino Plus medlem.
Alene de sidste 30 dage, har udbydere af opgaver aktivt søgt kontaktinformation på mere end 3500 freelancere, så mit bedste bud er at de fleste opgaver går uden om systemet og derfor aldrig bliver registreret. Det er også det jeg hører fra mange freelancere, at de bedste opgaver kommer direkte.

Amino Freelancer bliver af mange freelancere anset for at være årsagen til at det går dem dårligt.
Vi må bare se i øjnene, at nettet gør ting gennemsigtigt.

Den med at være lidt god til at skrive tekster og så forlange 1.000 kr. i timen for det, det er endegyldigt forbi.
Man skal enten være hammer dygtigt til sit job og være mere end god til at forklare forskellen på det man forlanger og det en nybegynder vil have. Kan man ikke de to ting, så kan man godt skrive sig op til en plads i arbejdsformidlingen.

Ja verden er hård, men det er ikke Amino Freelancers skyld. Og skulle nogen have ondt af sig selv, så prøv at sælge spamfiltre på verdensmarkedet, det er hårdt!

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 30. Jun 11
Skrevet kl. 02:14

Martin Thorborg:

Det var rigtigt for 2 år siden, men det har vi rettet op på.
Godt 50% af alle opgaver får en officiel vinder og jeg ved at mange ikke angiver en vinder, fordi de glemmer det eller ikke er sikker på hvordan man gør (Det arbejder vi på at gøre bedre).
Så er der en del der sætter et job i udbud, men også kontakter freelancere direkte på Amino. Vælger de så en der ikke har givet bud, så kan de ikke angive en vinder.
Med andre ord, så vil jeg tro at godt 75 % af dem der starter et udbud, vælger en vinder blandt Amino's freelancere og det syntes jeg faktisk er ret godt.

Fint, det er dog ikke det jeg ser, men dejligt hvis alle andre har det sådan :)  jeg har budt på 53 opgaver, der ligger forsat omkring 22 der ikke er taget stilling til, her nogen fra 8-9 måned 2011, der er så vidt jeg lige kan tælle omkring 15 der er slettet også nogen tabt og nogen vundet.

At man ikke får opgaven fint, det er ikke noget problem, det er mere at mange ikke vælger at lukke opgaven eller slette den og oprette en ny, men det er nok kun mig der er uheldig, at rande i dem, hvis de altså findes, det gør de i hvert fald i min fantasi :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:23

Vi har over de sidste 2-3 måneder fundet mange små fejl, der har resulteret i at folk ikke har kunnet finde ud af at afslutte opgaver. Mange har fundet en vinder, men det kan du bare ikke se på sitet eller som freelancer og det er ikke godt nok.

Dertil har det interface som opgaveudbydere har haft, været alt for kringlet. Jeg har fra start af bare ikke gjort mit arbejde godt nok, det indrømmer jeg blankt.

Men når det er sagt, så har vi rettet alt det vi kunne finde af fejl og lavet et meget bedre interface.
Jeg mener faktisk at tingene kører rigtig godt nu. Jeg bruger selv Amino Freelancer aktivt og Amino har brugt mange tusinde kr. på freelancere, fundet på Amino Freelancer og jeg syntes selv det virker rigtig fint nu.

Men kom endelig med alle forslag til hvordan vi kan gøre det bedre. Vi lytter meget som du bl.a. kan se her:
http://www.amino.dk/forums/t/152958.aspx

De bedste hilsner

Martin
Tilmeldt 30. Jun 11
Skrevet kl. 02:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Vi har over de sidste 2-3 måneder fundet mange små fejl, der har resulteret i at folk ikke har kunnet finde ud af at afslutte opgaver. Mange har fundet en vinder, men det kan du bare ikke se på sitet eller som freelancer og det er ikke godt nok.

Okay... Det er jo fair nok :)

Side 5 ud af 9 (85 indlæg)