Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man ikke se ROI direkte i adwords/ analytics

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke muligt, at se indtjening og adwords forbrug samme sted, i enten analytics eller adwords, så man derved kan se hvad man omsætter iforhold til hvad man betaler?

Jeg synes bestemt at man kunne se det en gang, men nu har jeg ikke syslet så meget med mine kampagner i en længere periode, og der er jo sket en del ændringer.

Jeg har naturligvis linket min adwords og analytics og sat ehandel op.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 13:34

jo, i GA er dette muligt. Dog vil det være en forskel i antallet af CPC besøgende fra AdWords og GA, da de tæller disse besøgende forskelligt.

Men klik fx i GA på Trafikkilder-Kilder-Al trafik. Og tryk så e-handel på listen. Så vil du se alle trafikkilder med deres nøgletal og omsætning for en valgt periode.

Johannes

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 16:40

Hej Allan.

Der er også muligt at få vist konverteringsværdi (og ikke kun antal konverteringer) i AdWords interfacet.

Det kræver dog, at du justerer din AdWords konverteringssporingskode, så den trækker korrekte værdier med tilbage fra kvitteringssiden til AdWords brugergrænsefladen.

Jeg har set det gjort en del steder (og disse steder fungerer det også dags dato), men hvis du spørger mig, hvordan det gøres, så må jeg melde pas.

Det afhænger vist også af, hvilken e-handelsplatform du bruger.

Mvh Troels.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 22:31

Hey Allan

Du kan prøve at læse mit Amino blogindlæg om hvordan man med et tal i analytics kan se hvor stor en andel af omsætningen der er gået til Google: AdWords ROI Blogindlæg

Du kan også med blot ét tal i AdWords se det samme - hvis du som nævnt justerer i din AdWords konverteringssporingskode, så den præcise omsætning registreres. Så kan du tilføje kolonnen konveringsværdi/pris og se forholdet. Det er guf at arbejde med :)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:57

Johannes Helleland:
Men klik fx i GA på Trafikkilder-Kilder-Al trafik. Og tryk så e-handel på listen. Så vil du se alle trafikkilder med deres nøgletal og omsætning for en valgt periode

Tak for dit input. Jeg kan dog ikke se mit adwords forbrug og dermed ROI det sted du nævner. 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:17

@ Troels. Det du taler om, er det hvad Google kalder Ecommerce tracking eller? Jeg har sat den op til både ehandel og spore konverteringer, men ikke værdi af konverteringer, da jeg jo kan læse de data via Ehandel.

@Jacob
Det var lige præcis det jeg ledte efter. Jeg havde ikke forestillet mig at jeg skulle lede under "klik" 

Hvad er fordelen ved at se det i adwords og hvad er det der skal justeres i adwordskoden?

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 08:39

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)