Er det ikke muligt, at se indtjening og adwords forbrug samme sted, i enten analytics eller adwords, så man derved kan se hvad man omsætter iforhold til hvad man betaler?
Jeg synes bestemt at man kunne se det en gang, men nu har jeg ikke syslet så meget med mine kampagner i en længere periode, og der er jo sket en del ændringer.
Jeg har naturligvis linket min adwords og analytics og sat ehandel op.
jo, i GA er dette muligt. Dog vil det være en forskel i antallet af CPCbesøgende fra AdWords og GA, da de tæller disse besøgende forskelligt.
Men klik fx i GA på Trafikkilder-Kilder-Al trafik. Og tryk så e-handel på listen. Så vil du se alle trafikkilder med deres nøgletal og omsætning for en valgt periode.
Der er også muligt at få vist konverteringsværdi (og ikke kun antal konverteringer) i AdWords interfacet.
Det kræver dog, at du justerer din AdWords konverteringssporingskode, så den trækker korrekte værdier med tilbage fra kvitteringssiden til AdWords brugergrænsefladen.
Jeg har set det gjort en del steder (og disse steder fungerer det også dags dato), men hvis du spørger mig, hvordan det gøres, så må jeg melde pas.
Det afhænger vist også af, hvilken e-handelsplatform du bruger.
Du kan også med blot ét tal i AdWords se det samme - hvis du som nævnt justerer i din AdWords konverteringssporingskode, så den præcise omsætning registreres. Så kan du tilføje kolonnen konveringsværdi/pris og se forholdet. Det er guf at arbejde med :)
Men klik fx i GA på Trafikkilder-Kilder-Al trafik. Og tryk så e-handel på listen. Så vil du se alle trafikkilder med deres nøgletal og omsætning for en valgt periode
Tak for dit input. Jeg kan dog ikke se mit adwords forbrug og dermed ROI det sted du nævner.
@ Troels. Det du taler om, er det hvad Google kalder Ecommerce tracking eller? Jeg har sat den op til både ehandel og spore konverteringer, men ikke værdi af konverteringer, da jeg jo kan læse de data via Ehandel.
@Jacob Det var lige præcis det jeg ledte efter. Jeg havde ikke forestillet mig at jeg skulle lede under "klik"
Hvad er fordelen ved at se det i adwords og hvad er det der skal justeres i adwordskoden?