Enig med Patrick. Du kan også se om du kan lave en affiliateaftale med en forhandler af kryds og tværs blade. Der er nok større sandsynlighed for at dine brugere vil købe kryds og tværs relaterede ting fremfor kaffemaskiner. |
Affiliate - er der VIRKELIG nogen der kan få det til at give penge?
Hos Partner-ads har vi også partnerprogrammet Krydsbox, som lige er startet. Det er meget relevant, men måske en konkurrent? Når du skal vælge relevante reklamer så tænk på hvilken situation dine brugere er i. Som andre nævnte, så er de i 'lege mode', så du bør vælge reklamer der har noget leg over sig. F.eks. har vi puzzleshop.dk som kunne passe ind. Check også om vores partnerprogrammer Gutenbog og Storybag har nogle bøger der passer ind. Ligeledes har Steenfeldt Bøger måske noget der passer. De fleste tillader direkte links til produkter (brug tekstlinket PRODUKT), så du kan lave helt relevante tekstlink reklamer. Mvh. Ken Schultz Partner-ads |
Har du overvejet Google Adsence fremfor Partner-ads? Tror du ville tjene mere vh AB |
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Hej Alle sammen, Mange tak for jeres inputs - Det er meget værdsat. Noget der er blevet tydeligt i denne tråd er at vores side af en del bliver opfattet som rodet. Det vil vi gøre noget ved med det samme - for det er jo noget skidt. Men tilbage til reklamerne:
Endnu engang tak for feedback!
|
Hej igen, Til de evntuelt nye læsere af dette indlæg, så vil jeg blot sige at første ord i titlen på hel indlægget er blevet rettet fra "PartnerAds" til "Affiliate" af Amino. Dette respekterer jeg selvfølgelig, da der med garanti er en grund. Jeg vil blot gerne pointere at vores udfordring ikke er at tjene penge som affiliate - det kan vi på andre sider - men det er udfordringen i at tjene penge når du har en side der handler om een ting, og annoncer for noget andet. Nu er det så aktuelt PartnerAds vi prøver med. Og mange andre roser jo PartnerAds og siger at det går fint for dem - så oplægget her er blot for at forstå hvorfor det så ikke virker for os. Vi vil gerne lære - ikke genere PartnerAds. Havde vi prøvet med Adsense først kunne mit indlæg meget vel have heddet "Adsense... er der ..." Så fokus er: Hvordan får andre (programmer som) PartnerAds til at virke for dem? Så skulle den være på plads :) |
Jamen her får du så mit bud: Jeg tjener mellem 3-5000 kr om måneden udelukkende med partner-ads, og det gør jeg sådan her: Jeg kører 4-6 forskellige kampagner, en blanding mellem klik- og salgs-indtjening. Mine reklamer, er 90% relateret til mit site, dvs. de henviser til andre erotiske sites, dog ikke sites som er direkte konkurrerende med mit. Jeg har en bannerreklame på forsiden, above the fold, som er en rotation mellem 2-3 forskellige kampagner, og den scorer - vil jeg gætte på - 70% af omsætningen. Resten er fordelt nedad på forsiden (og alle underliggende sider, da de er placeret i en sidebar (i HØJRE side), som går igen overalt. Derudover har jeg nogle få placeret lidt rundtomkring på undersider, men det er begrænset hvor meget de giver. Jeg har fundet ud af, at når jeg skifter lidt ud, så øges min indtjening umiddelbart derefter, og jeg vurderer at det skyldes at mine faste brugere klikker på nye reklamer (og IKKE på de gamle som de kender), så lidt udskiftning af og til, kan hjælpe på det. Jeg bruger cirka 1-2 timer om ugen, på at tjekke og opdatere mine kampagner. |
Du har faktisk fået svar her i tråden flere gange :) Dit problem/udfordring lige nu er at du ikke sætter dig i dine besøgendes sted. Du har et website hvor folk kommer for at fordrive lidt tid med spil og for at blive underholdt. De kommer ikke til dit site for at købe noget. Selvfølgelig er der en mulighed for at de ser en reklame hvor de tænker at sådan en stempelkande må de bare eje, men det er sjældent det sker. Hvis du vil tjene penge på affiliate marketing (og her er Partner-Ads bare en af mange netværk), så må du 1) fange besøgende som aktivt leder efter et produkt eller service 2) vise de besøgende i retning af en forretning/webshop/website som tilbyder det de efterspørger. Dine besøgende havner på din side fordi de vil løse krydsord og det tilbyder du, derfor er deres behov opfyldt. De er ikke havnet på din side for at købe et eller andet tilfældigt produkt. Derfor vil du altid have problemer med at sælge dem noget fordi de ganske enkelt ikke er interesserede i at købe noget når du har dem på din website og i øvrigt tilfører du ved dine reklamer ikke mere værdi i købsprocessen end en billboard reklame på Rådhuspladsen. Adsense derimod afregnes pr. klik og bruger en avanceret algoritme til at vise reklamer som er relevante for dit site OG den besøgendes tidligere surfing historik. Derfor vil reklamerne være langt mere målrettede end hvad du tilfældigt kan finde på et affiliate netværk hvilket vil give dig bedre muligheder for indtjening. |
|
Der er et svar der kan bruges |
Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.
Har du prøvet www.TradeTracker.com/dk?
Vi er i 12 lande nu og er det hurtigstvoksende affiliate netværk i Europa.
I Danmark har vi ca. 80 kampagner. Det er ikke så meget, men det tal vokser hver eneste uge. Og ja, vi har også klik-kampagner.
Sign-up og kontakt os!
Robin Roy Krigslund-Hansen
Partner - TradeTracker Denmark |
GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.