Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate - er der VIRKELIG nogen der kan få det til at give penge?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Vi har som forsøg haft 4 forskellige partnerads-kampagner kørende på vores side (www.krydsord.dk) over den sidste måned - og vi har tjent absolut nul og niks.Vi forventer ikke at tjene styrtende efter så kort tid - men disse tal er alligevel for deprimerende til at vi blot vil fortsætte.

Med klik procenter på mellem 0,11 og 0,24 - så er der usandsynligt langt til at lave et salg - selv med flere tusinde visninger.

Så jeg vil høre om der er nogen der har nogle råd til hvad vi gør galt.

Her er vores egne tanker:

• Vi har sat reklamerne på nogle af de største sider / undersider. Dette er dog samtidig sider, der leder folk videre til de opgaver de gerne vil løse. Måske er det bedre at sætte dem på de sidser, hvor opgaverne løses, således at se "ser reklamerne i længere tid". Det bliver jo så også dét mere irriterende at løse opgaverne.
  • Reklamerne er valgt ud fra at vi gerne ville teste "noget forskelligt", dog med den fællesnævner at vores målgruppe hører til det ældre segment.

Derfor forsøgte vi med:

• Kaffemaskiner - Ret dyrt produkt - men de ældre giver nogle gange sig selv noget luksus, som de yngre ikke gør. Pensionister har også mere tid til at drikke kaffe :)
  • FotoiGlas - Billeder med børnebørn kunne godt vre et hit.
  • Printerpatroner - de bruger jo blæk på at printe vores opgaver
  • Tekstilladen. Dyner og puder - blot for at prøve noget "tilfældigt".

Som sagt er der intet af det der virker... nogen ideer?

Alternativet er at reklamere for vores egne produkter, hvilket nok også bliver løsningen. Men for denne stund, så lad os lade som om den mulighed ikke eksisterer... Hvordan i alverden har andre succes med det her?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Krydsoman

Jeg har lige været inde for at se siden, og har et par kommentarer:

Hvis jeg vil løse en opgave på siden, går jeg derind med netop dét formål. Hverken for at deltage i en konkurrence om vin elle for at købe en dyr kaffemaskine. Jeg er fokuseret på dét, som din side kan levere - krydsord, sudokuer, mm.

For det andet "forstyrrer" dine reklamer mig på en i forvejen overfyldt velkomstside. Jeg bliver skræmt lidt væk, fordi det er uoverskueligt. Din målgruppe taget i betragtning tror jeg, at den tænker det samme...

Det var mit indtryk efter 15 sekunder og de kloge siger, at man max. får 7 sekunder til at fastholde den besøgendes interesse.

Held og lykke med en ellers interessant side med godt indhold. Uden flimmer skal det nok virke og reklamerne kan der måske blive plads til, men så må det blive på bekostning af noget andet og måske mere brugbart indhold for dine besøgende.

Michael

Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:18

Hej Michael,

Jeg er ked af at høre at du synes forsiden er overfyldt. Det er naturligvis ikke meningen, og vi tester løbende på om hvert af elementerne har den ønskede effekt. Har det ikke det, bliver det selvfølgelig fjernet eller lavet om.

Jeg er med på at brugere, når de kommer ind på siden gerne vil have opgaver. Og at når de løser opgaver gerne vil gøre netop det - løse opgaver. Men reklamerne skal jo helst være der et sted... Der er ingen tvivl om at brugere helst vil undgå alle former for reklamer alle steder - men det er der jo ikke nogen der tjener penge på :)

Spørgsmålet går vel mere på, hvor de (trods nogle brugeres irritation) virker bedst?

Folk på Amino snakker nogle gange godt om PartnerAds - derfor håbede jeg på lidt feedback på om vi havde valgt de forkerte kampanger eller placeret dem de forkerte steder.... Men vi kommer nok ikke til at fjerne dem (før vi kan reklamere for os selv).

Mvh

Nina

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 17:30

Jeg kan desværre kun give Fokus ret i at jeres forside virker meget overfyldt. Utroligt mange forskellige billeder med forskellige budskaber, en masse farver og forskellige skrifttyper. Også nogle lidt unødvendige ting, f.eks. "Statusopdateringer", "Dagens sprogtip", "Vidste du", "Konkurrencer" og "Afstemninger". Synes det er godt hvis i har et socialt liv på siden, men synes samtidig at det skal begrænses til en bestemt del af siden da det måske ikke er alle som er interesseret i det.

Og når man kommer ind på forsiden, så er man ofte ret ligeglad med reklamer, fordi man er kommet ind på siden med et mål. At finde en krydsord. Så synes jeg hellere i burde sætte kun én reklame ind imens man løser krydsord. Diskret under krydsorden eller til højre og gerne i det samme farve skema som side så det ikke forstyrrer alt for meget. For må sige det er virkelig en flot design i har fået bikset sammen, det er bare en smule overfyldt desværre.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:44

Har også haft et par sider der har stået 3-4 mdr uden at give en krone, så det blev droppet og nu prøver jeg andre og nye metoder af :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47

Som der kommer ind på er siden lidt rodet, pæn, men rodet. Jeg ville nok overveje at ændre baggrunden til hvid.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:53

Jeres besøgende er næppe i købe-mode når de løser krydsord.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 18:18

Jeg ikke så meget inde i affiliate verdenen. Men er der ikke udbydere af reklamer, som betaler for hver 1000 visning? Hvir jeres "pay-er-action" (eller vhad det hedder) ikke virker, så kan i måske prøve at blive betalt efter hvor mange gange jeres ads bliver vist?

Mvh, Emil.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sagt så er folk ikke i købemode når de besøger jeres side. Generelt så har bannerannoncer heller ikke den store effekt efter mine erfaringer.
Hvis jeg var jer, så ville jeg forsøge mig med Google Adsense. Her bliver annoncerne tilpasset dine besøgende, og der vil være en større chance for de får vist noget relevant og dermed større chance for de klikket. Med Google Adsense bliver der afregnet per klik og ikke per salg som dem i har nu.

Du finder Google Adsense her: https://www.google.com/adsense/

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 73
Fra  eSternberg Skrevet kl. 19:47

Enig med Patrick.

Du kan også se om du kan lave en affiliateaftale med en forhandler af kryds og tværs blade. Der er nok større sandsynlighed for at dine brugere vil købe kryds og tværs relaterede ting fremfor kaffemaskiner.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)