Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt tilbud til dig. Mig selv som sælger

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Jesper

Jeg har tidl. garanteret 2 salg første måned. Og 4 salg hver måned fra 2. måned.

Ordningen kan jo også hedde: du skal som sælger opnå 10 salg i løbet af 3 første mdr. Så kan du efterhånden som du bliver trænet i at sælge til den specifikke målgruppe, og får større viden om produktet, sælge mere i 2. 0g 3. måned end i starten.

Gir det mening? 

Gir det kun 5 salg på de første 3 mdr, kan arbejdsgiver/iværksætter ophæve aftalen- fordi budgettet bliver for stramt

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:54
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

flemming.dk:
Gir det kun 5 salg på de første 3 mdr, kan arbejdsgiver/iværksætter ophæve aftalen- fordi budgettet bliver for stramt

Ja eller man kan deles om risikoen ved at aflønne per salg:-)

Så er vi tilbage igen...

Jeg ved bare at jeg som arbejdsgiver ikke vil give en freelancer en fast løn, for det første så kan jeg ligeså godt ansætte en her til kontoret der møder ind hver dag. Det er ikke svært at finde gode pålidelige medarbejdere.

For det andet så vil jeg have vished for at mine penge går til det de skal gå til, det kan jeg ikke vide ved at have en mand siddende langt væk jeg ikke ser dagligt.

For det tredje som allerede nævnt, så er hele ideen ved at hyre en freelancer netop at minimere risiko og forpligtelse med mere.

For det fjerde så er der en meget meget stor risiko for at freelanceren får en anden spændende opgave ind fra siden som tager alt hans tid og fjerner fokus. Tro mig, det sker hele tiden, det ser jeg hver dag. Vi har på nuværende tidspunkt 7-10 freelancere tilknyttet. Hele tiden er jeg nødt til at tage nye ind, eller have nogle parat fordi de får nye opgaver der lige er mere spændende eller noget...

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57

Du skriver:

"Ja eller man kan deles om risikoen ved at aflønne per salg:-)"

Hvad går den ordning ud på i detaljer, den kender jeg ikke

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 14:06

Hej igen.

Måske formulerer jeg mig dårligt!

Om man er freelancer eller ej, synes jeg det er helt reelt at bede om en grundløn ud fra et stykke arbejde som man skal udføre.

Helt konkret kan man tage trådstarter som udgangspunkt og gå ud fra at han har reelle og gode hensigter med sit indlæg. Hvorfor skulle han ikke have en grundløn fordi han sidder derhjemme og arbejder? Rissikoen, ved at der bliver leveret et ringe eller intet stykke arbejde, er jo også til stede hvis den ansatte fysisk sidder i forretningen og udfører sit arbejde.

Hvis man ansætter en freelancer, har man som arbejdsgiver givet afkald på de udgifter man skulle have ved at have en ansat siddende i virksomheden, men har stadig mulighed for at følge op på vedkommendes arbejde... Så er det igen op til en eventuel job/samarbejdsaftale, at fastlægge omstændighederne for ansættelsen...

Jeg er enig i at man løber en rissiko ved at ansætte en freelancer i og med man ikke kan stå bag ryggen på vedkommende og følge med i vedkommendes arbejde, coache og følge op, men det kan jo foregå på andre måder.

Hvorom alting er, så er min holdning at det er ok at betale en hjemmearbejdene freelancer med en grundløn, hvis man selv mener man har fundet en god mand/kvinde til opgaven. Det er en investering i virksomheden, som så meget andet.

Dbh

Mads

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:08

flemming.dk:

"Ja eller man kan deles om risikoen ved at aflønne per salg:-)"

Hvad går den ordning ud på i detaljer, den kender jeg ikke

Ja det er jo netop det resultatorienteret løn er... Så der er ingen penge når der intet salg er, men provision når der sælges. Også når der sælges igen til samme kunde - løbende salg. Eller når kunden gentegnes hvis der er tale om abb.lign. salg.

Vi har flere freelancere hvor vi stiller alt til rådighed, mobiler, bærbare, projektorer, kørepenge, CRM osv. Når de sælgere eller tager et møde eller booker et møde får de løn. Som oftest er mødet dog booket på forhånd. Det er dog ikke i Proseo ApS at vi gør det sådan.

I Proseo har jeg fx. flere designere tilknyttet, de får alle opgaver hele tiden. Jeg betaler dem per opgave. Ikke meget, men nok til at de gerne vil og de kan se at der kommer opgaver hele tiden. Jeg betaler langt mere per måned til dem end hvis jeg havde en designer siddene fast her på kontoret. Men jeg vil gerne have muligehd for at skifte mellem flere og jeg vil gerne kunne levere hurtigere. Men jeg kunne aldrig drømme om at give dem en fast løn..

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 14:11

Men men men.....

Det er selvfølgelig, for arbejdsgiveren, den "bedste" og mest optimale løsning, som alternativ til en normal fastansættelse, hvis han/hun kan finde freelancere der er villige til at arbejde på ren provision!!! Det medgiver jeg dig.

Dbh

Mads

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:14

Klarasta:

Om man er freelancer eller ej, synes jeg det er helt reelt at bede om en grundløn....

Ja den er der svaret på allerede det du siger. Der er jo altid undtagelser...

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Weltström:
Det er dog ikke i Proseo ApS at vi gør det sådan

Det er en åben debatlinie, men alligevel:

Nu handler tråden ikke direkte om dig, Weltström. Flemming har oprettet tråden under "Jeg har et godt tilbud til dig". Hvor du er til, som habil bruger af amino og er gensidig i diskusionerne imellem, syntes jeg at dine indllæg afgiver en -til tider god debat, men at direkte smadrer Flemmings indlæg og tage tid fra hans forretning er ikke respektabelt. Så havde han nok oprettet den under "Cafe og Hygge"

mvh.

Michael

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:30

Michael Pausgaard:
Nu handler tråden ikke direkte om dig, Weltström. Flemming har oprettet tråden under "Jeg har et godt tilbud til dig". Hvor du er til, som habil bruger af amino og er gensidig i diskusionerne imellem, syntes jeg at dine indllæg afgiver en -til tider god debat, men at direkte smadrer Flemmings indlæg og tage tid fra hans forretning er ikke respektabelt. Så havde han nok oprettet den under "Cafe og Hygge"

Øhh nej det er jeg da udmærket klar over. Men altså jeg taler jo i det indlæg ud fra egne erfaringer da trådstarter spørger mig direkte om en uddybning. Jeg nævner Proseo, for ikke at give det indtryk at det er i denne virksomhed at vi gør det sådan.

Jeg er ked af hvis læsere og dig har fået det indtryk at jeg vil have det skal handle om mig, det beklager jeg.

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)