Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt tilbud til dig. Mig selv som sælger

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Jeg udtaler mig om hvordan det virker med så hårde udmeldinger du kommer med

Nej du skrev "Det bedste for dig selv er vist at du ikke skriver mere i tråden nu, både så vi andre ikke skal høre mere på dig, " Så du udtalte dig på mine vegne og på andres..

Thomas Frost:
Der er stor forskel, men det er vi nok ikke enige om.

Igen udtaler du dig selv på andres (mine) vegne..

Det er fint at du gerne vil deltage i debatten. Og det er også fint at du gerne vil gyde olie på vandene. Men du gør altså det samme. Jeg har det fint med det i en debat, men jeg synes faktisk at det virker lidt malplaceret at du prøver at korrekse mig, men du gør det selv!

Jeg kan naturligvis ikke vide om trådstarter er en god sælger eller ej. Jeg taler ud fra erfaring, jeg har i hvertfald ansat eller siddet med over 50 sælgere gennem tiden. Jeg kender godt en god sælger når jeg ser eller hører på dem. Og dem som bruger så meget tid på at argumentere for grundløn og langsigtet planer med mere er altså bare erfaringsmæssigt ikke dem der er supersælgere. Beklager, men sådan er det. Naturligvis er der undtagelser. Måske trådstarter er en af dem. Hvem ved, han har bare ikke overbevist mig:-)

Hvis jeg knuser hans drømme med min udtalelse er jeg meget ked af det, det var ikke min hensigt.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:21

Weltström:
Igen udtaler du dig selv på andres (mine) vegne..

Læs lige igen, jeg skriver vi nok ikke bliver enige, eftersom jeg er uenig i det du skriver. Det har intet at gøre med at udtale sig på andres vegne, det er en konstatering af vi ikke er enige.

Jeg skriver også hvordan dine udtalelser påvirker eventuelle læsere, det er IKKE det samme som at skrive til en person han aldrig får succes med det han er jobsøgende indenfor.

Og nej som du skriver kan du ikke vide om trådstarter er en god sælger eller ej, men det er faktisk slet ikke det jeg angriber overhovedet. Du skriver direkte til en person der søger job som sælger at han aldrig får succes. Lige præcis det er nedladende og hører ikke til herinde.

Jeg ved ikke om du bare synes det er helt i orden at skrive sådan til andre mennesker, men det synes jeg ikke det er hvorfor jeg reagerer.

Jeg er sikker på du ikke knuser hans drømme ved at skrive som du gør, men derfor kan du stadig ikke tillade dig at skrive til en jobsøgende at han aldrig får succes. Jeg gider ikke diskuttere det mere. Eftersom du har skrevet det går jeg ud fra du mener det er ok at skrive sådan til folk, det synes jeg ikke og så er den vist ikke længere. Slut herfra.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:25

Hej

Da jeg for 1 års tid siden undersøgte telemarketingbranchen var der ingen af de store og seriøse på markedet, der ville arbejde på ren provision. Alle tog de et opstartsgebyr samt en timepris - i sjældne tilfælde en lavere timepris samt en provision. Det er vel ikke et udtryk for at de ikke kan deres kram men mere et udtryk for at de gerne vil have betaling for det seriøse og langvarige samarbejde, som de kan have med deres kunden.

Måske kan situationen ikke helt sammenlignes med Flemmings tilbud - og så måske alligevel. Hvis vi skal have nogle fordomme frem i denne debat må det være, at  dem som arbejder på ren provision vil sikre sig en hurtig gevinst og "smørre" kunderne ganske effektivt - men giver det et langvarigt kundeforhold...?

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Lige for at rydde nogle evt misforståelser og knaster af vejen, så er mit ærinde med tråden her 2-delt.

1. Dels selvfølgelig at skabe en samarbejdsaftale med mig og en interesseret virksomhed ift salg

( Ja, jeg fakturerer ud fra mit firma, som en leverandør- hvilket også sparer dig penge som virk. ift alm ansættelse)

2. Og dels at få indført den normale ansættelsesform som du fx ser ved etablerede ml.store virksomheder, der har sælger ansat. Ja, de er ofte på resultatorienteret løn, men de har også en grundløn som enhver anden, der arbejder for firmaet. 

DEN nævnte ansættelsesform ser jeg gerne afløse "freelance ansættelses formen" som du ser meget på amino. I hvert fald for de etablerede virksomheder, som har budget til at hyr en sælger..

Så, som Michael nævner det, er timeløn en naturlig ting for telemarketing bureauer. Det handler bare om at få det videreført i iværksætterkredse. Til gavn for både virksomheden. Virksomheden får mere seriøst konstant salgsarbejde. Og for sælgeren. Sælgeren bliver lønnet for sit arbejde kontinuerligt

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Flemming,

Der er givet meget holdning og mindre facts indblandet her - derfor bliver bliver tonen også lidt skarp. Men der er nu også noget der skurrer i mine  øjne & ører:

Du tilbyder salg - men din "tag line" er tekstforfatter - det forvirrer mig.

Jeg har intet i mod fast løn + Provision - for en ansat, men aldrig for en ekstern & selvstændig  konsulent. jeg betaler jo netop den externe proff  en højere ydelse fordi jeg køber et speciale.

Jeg tror mange (de fleste?) herinde er mindre virksomheder som sikkert gerne ville ansætte en sælger men ikke har råd/tør på grund af risikoen for omk unden indtægt. Så jeg tror du skal flytte risikoen over til dig selv for at trænge igennem her. dvs ren provision - men det kan jo også være provision af løbende salg.

Hvis du holder fast i fast løn tror jeg ikke du får kunder i butikken. Til fast løn kan jeg lige så godt ansætte en selv

Aflønning er selvfølgelig meget branche specifik, men lige med hensyn til telemarketing, har jeg en del erfaring fra 2006-09 hvor jeg købte mødebooking for ca 150.000 kr per år. Jeg prøvede både timeløn og ren provison dvs fast pris per møde. Det er fristende at betale fast pris per møde, men så kan være svært at får ordentlige møder, fordi de bliver "proppet" ned i halsen på folk.

Du kan måske får bedre møder på timeløn, men så får du alt for få møder. Jeg endte derfor med udelukkende at betale fast pris per booket møde, og så fastholde at møder skulle overholde definerede kvalitetskrav for at blive honoreret.

Der er mange der vil booke møder på ren provision, men de fleste  prøver da ligesom dig at få folk til at betale fast løn for at flytte risikoen :-)

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:46
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Peter Hohnen:
Hvis du holder fast i fast løn tror jeg ikke du får kunder i butikken. Til fast løn kan jeg lige så godt ansætte en selv

Og hvor mange kunder får du i butikken med en elev... Og hvem skal gå foran og motivere eleven..! hvis det er dig selv, så har du jo også tid til selv at tage dig af salgsfunktionen... Men at du lige så godt kan ansætte en elev istedet er bestemt ikke proffesionelt signal til dine kunder.

Peter Hohnen:
Der er mange der vil booke møder på ren provision, men de fleste prøver da ligesom dig at få folk til at betale fast løn for at flytte risikoen :-)

Det er da helt klart et modargument - men det er ligeså stor mangel på respekt overfor den (en´af de meget få) som vil stå inde for det de kan... Modsatte som trådstarter nok mere gør indtryk på, er en proffesionel tilgang til faget. Respekten går begge veje.

Enkelte steder er det et krav/ønske at der afleveres en CRM, så de kan se hvilke kunder der er besøgt og kontaktes. Den skal afleveres en gang om ugen eller måneden...  OG så gøre det gratis og bare aflevere en kundeliste som virksomheden selv følger op på bagefter, mens den provisionslønnede gratis har gjort alt forarbejdet - NOPE.

mvh.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01

@Peter

Jeg er med på argumentet at folk på amino ofte er små selvstændige. Derfor er budgettet til at investere i arbejdskraft udefra af den ene eller anden art knap så stort. Det erkender jeg selv i mit tekstbureau.

1. Anyway, jeg begyndte at lave salg for en iværksætter for et par år siden, og lavede nogle store ordrer for ham som han ellers ikke ville være kommet frem til. Via canvas, evner og vedholdenhed. Så jeg fandt ud jeg havde evner for at sælge

2. Jeg har haft grundløn som sælger for en iværksætter, ikke så længe, fordi hans budget var stramt, men han fik kontakt og møder + salg som han ellers ikke selv ville have stablet på benene. Derfor kan det betale sig at investere i en sælger i 3 mdr eller 6 mdr fx- fordi det rykker butikken

3. Jeg forstår ganske godt din bekymring for om iværksætteren bliver snydt- eller får for lidt ud af sin investering. Men det handler i mine øjne ikke om hvem bliver snydt af hvem. Men at hjælpe forretningen op på et højere niveau mht omsætning- og blive betalt for sit arbejde løbende ( som sælger). Stadig kan grundlønnen jo være lidt lav, og provisionen relativt høj, for at iværksætteren ikke sprænger budget

Hvis debatten her holdes på et professionelt plan, kan der komme noget spændende ud af den

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:12

Grundløn

Hvorfor er det kun virksomheden der skal satse og tage hele risikoen?

Hvad er garantien for succes med dig?

Betaler du grundlønnen tilbage hvis forventningen ikke bliver indfriet?

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 13:26
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej med jer.

Welström, jeg forstår ikke helt dit indlæg her til sidst. Hvad er dit mål med det? Jeg forstår det i hvert fald ikke???

Kender du en måde hvori der ligger en garanti for at en given medarbejder kan generere et overskud?

Eller en markedsføringsplatform??

Det er vel ved jobsamtalen man forhandler en aftale frem der tilgodeser begge parter!? På den måde opnår man forhåbentlig en aftale der står mål med de risicivurderinger man har stillet op for salget af det givne produkt!

Synes da det er helt reelt at man arbejder ud fra en grundløn. Der er jo ingen der siger noget om størrelsen på denne. Synes omvendt også det er helt fint med provisionsaflønning, men det må være op til en selv at vurdere egne evner og produktetsomsættelighed.

Dbh

Mads

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Klarasta:
Welström, jeg forstår ikke helt dit indlæg her til sidst. Hvad er dit mål med det? Jeg forstår det i hvert fald ikke???

Du svarer lidt ude af kontekst. Hele tråden handler ikke om at ansætte, men om at betale en freelancer der arbejder hjemmefra med en grundløn. Så derfor spørger jeg som jeg gør, For ved at sende en fast hyre afsted hver måned for en freelancer er det det jo en risiko for virksomheden at opgaven ikke bliver udført.. Skulle man give en løn, jamen så vil jeg hellere ansætte rigtigt og have kontrol ved at se den ansatte sidde her på kontoret og udføre sin opgave og vokse med virksomheden.

Klarasta:
Kender du en måde hvori der ligger en garanti for at en given medarbejder kan generere et overskud?

Nej det gøre jeg ikke, der er vist ingen garantier der:-) Men ved at betale med ren provision til en freelancer, eller no cure no pay med mere er der en garanti for at arbejdet er udført.

Klarasta:

Det er vel ved jobsamtalen man forhandler en aftale frem der tilgodeser begge parter!? På den måde opnår man forhåbentlig en aftale der står mål med de risicivurderinger man har stillet op for salget af det givne produkt!

Synes da det er helt reelt at man arbejder ud fra en grundløn. Der er jo ingen der siger noget om størrelsen på denne. Synes omvendt også det er helt fint med provisionsaflønning, men det må være op til en selv at vurdere egne evner og produktetsomsættelighed.

Ja, det er her du igen er lidt ude af kontekst med tråden..

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)