Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt tilbud til dig. Mig selv som sælger

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

OG, husk at en effektiv sælger kan slå hul ind til markedet for dig og dit firma - det er det, 
det handler om

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 09:34
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

min webshop:

Og hvorfor stiller du spørgsmål når du har svaret?

Han har svaret fint på dine spørgsmål før du stillede ham dem...

Jeg har ikke svaret. Trådstarter har heller ikke selv svaret, han skriver at det er hans erfaring at det er bedst med grundløn, men samtidig skriver han at han tidligere har arbejdet med provision.. Så jeg synes at det er iorden at spørge?

Jeg er faktisk interesseret i at høre hvad der kan svares her. Når jeg har samtaler med sælgere spørger jeg om det samme. De fleste vil gerne have en grundløn, også selvom at aftalen bliver at der ikke udbetales provision før grundlønnen er dækket. Og selvom at ansættelsen ikke kan fortsættes hvis der ikke kommer salg i en måned.

Grundløn er fint når man taler om langsigtede projektsalg. Hvor der for det første er lang tids forberedelse og mange møder og meget forarbejde og for det andet hvor salget er så stort at det fint kan svare sig.

Den slags salgsarbejde er bare ikke noget man lægger ud til en freelancer der arbejder hjemmefra.. 

Det salgsarbejde man må forvente at trådstarter kan løse er telemarketing/mødebooking eller salg der kan lukkes i telefonen. Og misforstå mig ikke, det er ikke noget der som sådan honoreres med en grundløn..

Jeg vil ikke til at sende en grundløn ud vestpå uden reelt at kunne kontrollere hvad der sker!

Ydermere skriver trådstarter ikke hvad han ønsker i grundløn.. 1000,- er også en grundløn.

Hvis man er en god sælger, så ved man godt hvad man kan sælge. Man ved også at hvis det er salgsarbejde der tager tid, så aftaler man en passende ordning måske en form for aconto. 

Rigtig gode sælgere arbejder uden grundløn, men med provision uden loft og bonusordninger.

Ligesom at være selvstændig, der er sgu ikke nogen grundløn. Når kassen er tom fordi man ikke har dyrket sit marked eller har noget i pibelinen, ja så er der ikke nogen der giver dig en grundløn vel?

Hvis trådstarter er interesseret. Så kan jeg tilbyde ham flere muligheder for gode jobs. Et par af vores freelancere har en ret god løn.  Men de får ikke grundløn:-)

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55

Udmærkede argumenter, Jesper.

Jeg er dog ikke helt enig med dig.

Det vil altid være en afvejning både fra sælgers og iværksætterens side: hvad kan betale sig????

Som en webdesigner fx bliver betalt for sit timearbejde : fx 40 tim. for en website ( 600 kr i timen.) Blot et eksempel, tallene er lidt underordnede. 

Ligeledes vil en sælger gerne betales for det grundlæggende salgsarbejde. Laver du fx virksomhedslister, samarbejder med iværksætteren omkring indkredsning af målgruppe, opfølgning med informail, der skrives og sendes. Alt sammen ting som du arbejder med og lægger tid i. Det kan tage en rum tid at lave en virksomhedsliste på 60 emner fx. 

Iværksætterens bekymring er altid: kommer der salg nok..? Betaler min investering sig? Derfor provisionslønner han

MEN: det indledende salgsarbejde som kan bære frugt om 3 uger når iværksætteren kommer med i et projekt som underleverandør, som jeg har sørget for, vil jeg gerne betales for så jeg kan leve af det. Betales jeg kun 100% provision kommer min betaling først typisk efter leverancen+kredittid på 14 dage. Der kan gå 1½ måned før jeg får udbetalt hyre. IKKE holdbart

Hav respekt og betal for sælgerens arbejde og evner- han kan blive guld værd for dit firma, hvis han er go

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:25
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

flemming.dk:

Det vil altid være en afvejning både fra sælgers og iværksætterens side: hvad kan betale sig????

Som en webdesigner fx bliver betalt for sit timearbejde 

Ligeledes vil en sælger gerne betales for det grundlæggende salgsarbejde. Laver du fx virksomhedslister, samarbejder med iværksætteren omkring indkredsning af målgruppe, opfølgning med informail, der skrives og sendes. Alt sammen ting som du arbejder med og lægger tid i. Det kan tage en rum tid at lave en virksomhedsliste på 60 emner fx. 

Der er en kæmpe forskel som du er nødt til at forstå her. Webdesigneren bliver betalt for at udføre sit arbejde og får derfor ikke "løn som fortjent" 

Du kan ikke sammenligne "produktion" og "salg"

flemming.dk:
Iværksætterens bekymring er altid: kommer der salg nok..? Betaler min investering sig? Derfor provisionslønner han

Nej nej slet ikke. Det er value for money! Jeg giver gerne god løn. Vores udviklere osv får da en god fast løn. Der ved jeg at min investering betaler sig. Men hvis en sælger ikke sælger, ja så er den ikke længere, han er bare ikke god nok. Ved at betale ham for det salg han opnår holder vi begge hinanden til ilden..

flemming.dk:
MEN: det indledende salgsarbejde som kan bære frugt om 3 uger når iværksætteren kommer med i et projekt som underleverandør, som jeg har sørget for, vil jeg gerne betales for så jeg kan leve af det.

Ja det er da også fint, så får du din provision om 3 el. 4 uger når når der er betalt, kunsten som sælger er jo at have masser af denen slags i pibelinen så sælgeren ikke kun er afhængig af dette ene salg

flemming.dk:
Betales jeg kun 100% provision kommer min betaling først typisk efter leverancen+kredittid på 14 dage. Der kan gå 1½ måned før jeg får udbetalt hyre. IKKE holdbart

Ja altså, nu laver jeg ikke aftaler om en provision på 100%... Der skulle jo gerne være noget til produktionen også! Normalt er det ikke ved fakturabetaling at sælger får provision, men ved ordrebekræftelse. man må jo forvente at når der ligger en aftale mellem de to firmaer så er der penge at hente. Så jeg kan ikke se hvad problemet er..

flemming.dk:
Hav respekt og betal for sælgerens arbejde og evner- han kan blive guld værd for dit firma, hvis han er go

Jeg har masser af respekt for sælgere og deres arbejde. Vores salgschef her i huset får en grundløn fordi han laver arbejde udover salget og fordi han er god. 

Men du sammenligner dit eget oprindelige forslag som freelancer med en fastansættelse.. jeg tror du er nødt til at ændre på din indstilling. Du bliver jo ikke fastansat, det er jo ikke det du lægger op til?

Jeg vil gerne betale dig, hvis du kan levere. Kan du det? Sælg noget for mig, overbevis mig om at du er så god, så skal jeg nok honorere dig:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vores uenighed står krystalklart her:

"Der er en kæmpe forskel som du er nødt til at forstå her. Webdesigneren bliver betalt for at udføre sit arbejde og får derfor ikke "løn som fortjent" 

Du kan ikke sammenligne "produktion" og "salg"

Ergo skal sælgeren ikke betragtes på lige fod med designeren som betales for sit arbejde...??

Sælgerens arbejde er først noget værd når kunden har betalt??? No way, du. Det er ringeagtende for sælgerbranchen. HVORFOR? Fordi den kontakt du har skabt til den kommende kunde kan give payoff på længere sigt, som sagt projektet virk. kommer med i, kan blive realitet om 1-2 mdr. Plus de andre frø du har sået rundt omkring, spredt budskab om, får værdi for din virksomhed...Der er mere i det end blot det salg der kommer ind. Får sælger en rigtig go kontakt til den nye kunde, kan det blive en fast kunde fremadrettet.. Hvorfor skal sælgerens arbejde ikke belønnes?? Uden ham var du fucked up ( sagt på nydansk)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 11:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

flemming.dk:
Vores uenighed står krystalklart her:

Og derfor bliver du aldrig en rigtig sælger med succes...

Jeg kender "sælgertypen" der bare snakker og snakker uden at levere noget, de har ingen lukkemuskel. Det lyder lidt som om du er den type. Men det er svært at sige når vi ikke har talt sammen, kun debatteret..

flemming.dk:
Ergo skal sælgeren ikke betragtes på lige fod med designeren som betales for sit arbejde...??

Nej selvfølgelig ikke. Uden en sælger havde designeren jo ikke noget at lave. En sælgers "lod" er at der er emner der bliver til noget og ander der ikke bliver til noget.  Derfor har vi begrebet resultatorienteret løn!

flemming.dk:
Sælgerens arbejde er først noget værd når kunden har betalt??? No way, du

Hvor kommer det der fra hele tiden? Det er når der er en bekræftelse. Lad nu være med at gå i selvsving:-)

flemming.dk:
Fordi den kontakt du har skabt til den kommende kunde kan give payoff på længere sigt, som sagt projektet virk. kommer med i, kan blive realitet om 1-2 mdr. Plus de andre frø du har sået rundt omkring, spredt budskab om, får værdi for din virksomhed...Der er mere i det end blot det salg der kommer ind.

Ja men det er da også fint, når det frø så bliver til et salg så får du løn som fortjent. Hvordan ellers mener du at det kan give en værdi for virksomjeden at du har snakket og snakket med et emne, men der er ingen salg?

Alt det andet, er jo marketing, det får du sgu ikke løn for med mindre det er en del af aftalen, men det er jo slet ikke det vi taler om her vel?

flemming.dk:
Får sælger en rigtig go kontakt til den nye kunde, kan det blive en fast kunde fremadrettet.. Hvorfor skal sælgerens arbejde ikke belønnes??

Ja præcis, og hvergang denne nye kunde køber noget får sælgeren provision, det er da meget enkelt, hvorfor mener du ikke at det belønnes?

flemming.dk:
Uden ham var du fucked up

Nej den type sælger du beskriver er netop den type der fucker virksomheden op. Tro mig, jeg har prøvet det mange gange. Jeg har haft med sælgere at gøre mange mange gange. Og den der bare snakker og snakker og vil have fast løn og sjette ferieuge og bedre headset og færre ringetimer og bedre mobil højere grundløn det er dem der ikke kan en skid når det kommer til stykket. Ud med dem..

Held og lykke med dine projekter og dit snak. Lad os endelig høre fra dig eller dem du "sælger" for hvordan det går/er gået.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg lukkede to ordrer i dag, mister teltstrøm- så sælge kan jeg godt

Anyway, jeg lukker strømmen til dig Jesper, du er lidt for useriøs og mangler noget respekt i din debatstil..

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Weltström:
Og derfor bliver du aldrig en rigtig sælger med succes...

Det aner du absolut intet om. Har du overvejet hvordan du selv fremstår med så tåbelige postulater? Du kender ikke Flemming, og fordi du er uenig med ham mener du at kunne tillade dig at skrive han aldrig bliver en sælger med succes (?).

Det bedste for dig selv er vist at du ikke skriver mere i tråden nu, både så vi andre ikke skal høre mere på dig, men også for din egen skyld da det kun er dig der ser dum ud her.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Frost:

Det aner du absolut intet om. Har du overvejet hvordan du selv fremstår med så tåbelige postulater? Du kender ikke Flemming, og fordi du er uenig med ham mener du at kunne tillade dig at skrive han aldrig bliver en sælger med succes (?)

Det er et debatforum, uenighed og debat går vist hånd i hånd. Så er det heller ikke værre..

Thomas Frost:
Det bedste for dig selv er vist at du ikke skriver mere i tråden nu, både så vi andre ikke skal høre mere på dig

Der er ikke læsetvang her, du er da velkommen til at springe det over.

Thomas Frost:
men også for din egen skyld da det kun er dig der ser dum ud her.

Jeg er så ikke den eneste åbenbart der kan udtale mig på andres vegne..

Slut herfra, hav en god dag med salg allesammen. Med eller uden grundløn:-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:55

Weltström:
Det er et debatforum, uenighed og debat går vist hånd i hånd. Så er det heller ikke værre..

Ja et debatforum, men det giver ikke ret til at fortælle folk de aldrig bliver til det de er/drømmer om. Debat og uenighed er helt ok, din nedladenhed er ikke.

Weltström:
Jeg er så ikke den eneste åbenbart der kan udtale mig på andres vegne..

Jeg udtaler mig om hvordan det virker med så hårde udmeldinger du kommer med. Jeg skriver ikke at du aldrig kan arbejde med det ene eller det andet fordi du ikke kan finde ud af at begå dig på et forum. Jeg skriver blot hvordan dine udgydelser ser ud for læserne, og påpeger at du får noget negativt ud af at skrive så nedladende på et iværksætterforum. Der er stor forskel, men det er vi nok ikke enige om.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)