Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemet er positioning!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 54
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

MLM fordomme:

- Dyre produkter på grund af utallige led i kæden, led som alle skal tjene på det.

- Få der tjener penge på mange, vi har nogle spidser af pyramiderne som tjener på alle dem, som de har hivet ind i klubben.

- Man belaster sit netværk, ved at tilbyde dem ting de reelt ikke har bedt om/mangler, de skal jo sælge noget.

Men kan man ikke bare lade vær med at købe produkterne, hvis man syntes de er dyre? Hvis man syntes ens venner belaster en med alverdens tilbud, kan man så ikke bare cutte dem fra, eller bede dem lade vær?

.. Og har vi ikke alle vores sunde fornuft, og kan lade vær med at smide penge i en ide/gå med på et projekt, hvis vi ikke tror på det? - JO, det kan vi, men nu kommer sagens kerne:

Problemet med mange (måske ikke alle), virksomheder der bruger MLM forretningsformen til at afsætte deres produkter, er den måde hvorpå de hverver nye sælgere.

Jeg er blevet provokeret til at skrive dette indlæg, da en lang række venner nu sælger for bl.a. ACN. Det må de for sig, selv om, men når jeg snakker med dem, er det billede de er blevet hjernevasket med, på ingen måde det rigtige.

Det handler om positioning:

Mine kammerater har på forskellige måder mødt en mand i flot jakkesæt, lædertaske, flot læderpung og en slipsenål der ser meget dyr ud, - de har småtilfældigt (og dog .. ) kommet i snak med ham, og han har tilbudt dem at de kan arbejde for ham / være med på en fantastisk forretningsmulighed, han vil ikke snakke om det her, men tilbyder dem inden at komme til et møde han holder, eller på tomandshånd på en cafe eller bar.

De har fået smag for noget der lød meget lovende, uden at få noget information. Da de møder op til mødet får de at vide de er en særlig flok, som nu vil blive tilbudt "the opportunity of a lifetime". Hjemmekontor, herrer over egen løn, selvstændig, iværksætter - guld, grønne skove og vigtigst - en forretningsmulighed så god, at det er masser af penge, for mindre arbejde. Alt for godt til at være sandt, hvilket det også er, det er meget muligt at få ACN sælgere tjener en god sum, for arbejdstimerne sat i det, men det må være en lille del, for ikke en eneste af de 10 jeg kender i ACN, har tjent penge tilsvarende timerne. DET ER FANDME FALSK REKLAME!

Den tidligere omtalte ACN hverver har bestemt ordet i sin magt, han har et flor jakkesæt på, med alt der hører til, på det ydre virker han meget succesfuld! Og som ung, arbejdsløs studerende, hvem ville ikke være som ham? Samtidig viser han lønsedler til mødet, på de mange tusind han tjener hver måned, og bruger buzzwords som "bliv iværksætter" og "eget hjemmekontor".

I henhold til det "depositum" de skal ligge, og de arbejdstimer der skal i, før de regner den ud. Kan hververen sku ikke tillade sig at fremstille det som han gør? - det er at tage folk hårdt i røven, for han ved udemærket godt hvor svært det er.  Det er måske ikke direkte virksomheden der danner dette billede? - men mellemledende i pyramiden, og da har virksomheden givet for løse tøjler.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:41

Rasmus Dahl J.:

- Dyre produkter på grund af utallige led i kæden, led som alle skal tjene på det.

Hvis du kigger her: http://www.bsb-cosmetic.com/homepage/index.php?sess_id=sess1321570467&c=a2k8k12pageidl47k7ksys_mods4sID12c - under billede nr. 2: Most innovative cosmetic product - så kan du se, at Platinum by Marcus Schenkenberg kom på en tredjeplads i denne kategori.

BSB innovationsprisen bliver givet til teknologisk avancerede produkter - og er bl.a. sponsoreret af Symrise og BASF.

Vi taler altså her om produkter, som er anerkendt for deres kvalitet og firmaer, som er anerkendt for innovativ produktudvikling.

For nu at tage dit udsagn om priserne:

De 2 produkter på 1. og 2.pladsen koster hhv. kr. 449,- og kr. 319,- for 50 ml. og kommer ikke fra MLM-firmaer. Platinum, som kommer fra et MLM-firma koster også kr. 319,- i vejledende udsalgspris - men hvis du opretter dig som kunde hos producenten, kan du få Platinum for kr. 229,-.

Vi taler altså her om et prisbelønnet kvalitetsprodukt, til langt under prisen for tilsvarende produkter på markedet.

Med andre ord er det altså også muligt i MLM-branchen at få kvalitetsprodukter til fornuftige priser.

Rasmus Dahl J.:

- Få der tjener penge på mange, vi har nogle spidser af pyramiderne som tjener på alle dem, som de har hivet ind i klubben.

I de fleste bonusplaner jeg har set, er der indlagt niveauer på en sådan måde, at man ikke kan tjene i uanede led, så selv om man er i toppen af netværket, så skal man stadig starte nye netværk op, for ellers bliver man overhalet af sine egne forhandlere, og får dermed ikke provision af deres omsætning.

Personligt har jeg heller intet imod, at mine uplines (som det hedder) får provision af den omsætning jeg genererer, da de samtidig jo også hjælper mig med at generere denne omsætning - enten ved at stille sig til rådighed med råd og vejledning, stille produkter til rådighed til produktpræsentationer, lave produktseminarer, salgskurser mv.

Personligt synes jeg det er helt fair, at de får lidt betaling for dette. Hvis de ikke gjorde, hvorfor skulle de så hjælpe mig? Det, der er så fantastisk ved systemet er, at den betaling de skal have, ikke går ud af min lomme, men den får de fra MLM-firmaet.

Jeg mener derfor, at man langtfra ser hele perspektivet i forretningskonceptet, hvis man mener, at "dem i toppen" bare sidder og kradser ind ved kasse 1. (når vi altså taler om reelle MLM-firmaer.)

I det firma jeg selv repræsenterer, sidder der flere hundrede personer i toppen - og de har jo bl.a. været med til at starte hele herligheden i DK, og det synes jeg da personligt også godt, at de må få lidt credit (læs: bonus) for. ;-)

Rasmus Dahl J.:

Den tidligere omtalte ACN hverver har bestemt ordet i sin magt, han har et flor jakkesæt på, med alt der hører til, på det ydre virker han meget succesfuld! Og som ung, arbejdsløs studerende, hvem ville ikke være som ham? Samtidig viser han lønsedler til mødet, på de mange tusind han tjener hver måned, og bruger buzzwords som "bliv iværksætter" og "eget hjemmekontor".

I henhold til det "depositum" de skal ligge, og de arbejdstimer der skal i, før de regner den ud. Kan hververen sku ikke tillade sig at fremstille det som han gør? - det er at tage folk hårdt i røven, for han ved udemærket godt hvor svært det er.  Det er måske ikke direkte virksomheden der danner dette billede? - men mellemledende i pyramiden, og da har virksomheden givet for løse tøjler.

Jeg har selv været til ACN info-møde, og giver dig helt ret i, at der bliver lagt lidt for meget vægt på alle pengene der kan tjenes, og ikke så meget på HVORDAN de tjenes og HVAD DER SKAL TIL for at tjene dem.

For mig inkluderer en ordentlig og seriøs forretningspræsentation også, at man sammen med den potentielle forhandler sætter mål og delmål og taler om, hvad der skal til, for at nå disse mål.

I mange seriøse MLM-firmaer har man også mulighed for at få sit indskud tilbage inden for et år - og sådan mener jeg også det bør være hvis man tager "depositum" for opstart.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Dahl J.:

MLM fordomme:

- Man belaster sit netværk, ved at tilbyde dem ting de reelt ikke har bedt om/mangler, de skal jo sælge noget.

Men kan man ikke bare lade vær med at købe produkterne, hvis man syntes de er dyre? Hvis man syntes ens venner belaster en med alverdens tilbud, kan man så ikke bare cutte dem fra, eller bede dem lade vær?

Hej Rasmus

Jeg kan ganske enkelt ikke vurdere hvad der er dyrt og hvad der ikke er dyrt. Sammenligningerne er i mine øjne helt umulige, for hvem er inde i samtlige produkter der findes? Det er selvfølgelig muligt man kan finde noget der er billigere, men hvad endeholder det? Er en parfume bare en parfume, hvorfor koster Gosh så en brøkdel af Gucci?

I min egen butik, køber jeg forskellige ting, ja det er da muligt at jeg kan finde nogle ting andre steder der er lige så gode. Men udfra enkelte test, så ved jeg også at nogle af de produkter som kvalitetsmæssigt kan sammenlignes, er dyrere.

Jeg kunne godt tænke mig at se din ledforklaring på skrift, har du disse detaljer nogen steder? Udfra min forretning, er det ikke tilfældet. Placeringsmæssigt er jeg laaaangt nede i ledene, men der sidder ikke en 100 led over mig og tjener penge. Der sidder ikke en 10 led over mig og tjener penge på mit arbejde. Hvis Allan (bare for at tage et eksempel) tager et smut forbi min webshop, opretter sig og køber for 1000 kr, så vil min provision være 20% og så er der max 6 personer over mig der belønnes af firmaet med en lav procent. "Jeg vil hellere have 1% af 100 mands arbejde end 100% af mit eget"... Er jo faktisk meget rammende.

Eksempel: Jeg hjælper 12 personer til at opbygge en webshop hver, hver enkelte skaber en omsætning på 30.000 kr. ved hjælp af oplæring, markedsføring og en masse information. Dette giver hver enkelt en provision på ca. 6.000,- Firmaet belønner mig for at hjælpe, træne, støtte, oplære osv med 1.500,- så jo flere jeg hjælper til penge, jo flere penge tjener jeg. Det syntes jeg er en win win løsning. Har jeg hjulpet 12 igang, men ingen af dem tjener penge, så tjener jeg heller ikke penge. Derfor er det jo i min interesse at alle der starter, opnår en succes og en indtjening.

Min forretning er f.eks. netop "gået ind" i Milano, men istedet for at betale rejseomkostninger osv, så har jeg to "uplines" som har en fordel i at min forretning forbedres, disse to tager fra Schweiz og holder forretningspræsentationer og hjælper de nye folk jeg har hjulpet igang så godt som jeg nu har kunnet over nettet. De bliver belønnet af firmaet. Går min forretning godt i Milano, så er det disse to uplines der har gjort det meste af arbejdet. Jeg håber de tjener kassen på min forretning i Milano...for så gør jeg det også.

Mht. venner og familie, så har jeg faktisk holdt mig mest til mit erhvervsnetværk indtil videre, MEN, det er bl.a. fordi der er den kritik om vennesalg. Jeg sælger som jeg har skrevet et dusin gange....ingenting, jeg sælger intet til familie og venner (med mindre min svigermor nærmest kræver at jeg køber til hende, men det er fordi hun stadig ikke er helt tryg ved nethandel). Men hvis jeg tager udgangspunkt i at jeg kan hjælpe mennesker til at tjene penge, såfremt de lytter og lærer, hvem ville jeg så gerne unde succes...familie og nærmeste venner selvfølgelig.

Jeg kan godt forstå at du syntes det er irriterende hvis man vil presse noget på en som man ikke mangler eller ikke har brug for. Det er jeg heller ikke vild med, og bl.a. er jeg da også super tilfreds med den måde vi arbejder på. Jeg spurgte i forbindelse med en masse en række deltagere om "hvis man kunne behandle appelsinhud og mormorarme hjemme i privaten", ville det så være interessant for dem. De der svarede ja, dem har jeg efterfølgende sendt en rolig markedsføringsmail med lidt opfølgning, men de folk der ikke syntes det var interessant får da ingen "reklame" fra mig.

En lang række MLM firmaer har start op pakker med produkter, så man køber produkter for de penge man vælger at investere. ACN er anderledes, det er ikke en stil der tiltaler mig, men det er jo op til hver enkelt og det er jo ikke en hemmelighed at man skal investere ca. 4.000 kr. hvor pengene så kan fordeles lidt anderledes. Jeg er ærlig talt ligeglad med om folk investere 100 kr. eller 7.000 kr. det er ikke der min indtjening skal komme fra.

Rasmus Dahl J.:

Det handler om positioning:

Mine kammerater har på forskellige måder mødt en mand i flot jakkesæt, lædertaske, flot læderpung og en slipsenål der ser meget dyr ud, - de har småtilfældigt (og dog .. ) kommet i snak med ham, og han har tilbudt dem at de kan arbejde for ham / være med på en fantastisk forretningsmulighed, han vil ikke snakke om det her, men tilbyder dem inden at komme til et møde han holder, eller på tomandshånd på en cafe eller bar.

De har fået smag for noget der lød meget lovende, uden at få noget information. Da de møder op til mødet får de at vide de er en særlig flok, som nu vil blive tilbudt "the opportunity of a lifetime". Hjemmekontor, herrer over egen løn, selvstændig, iværksætter - guld, grønne skove og vigtigst - en forretningsmulighed så god, at det er masser af penge, for mindre arbejde. Alt for godt til at være sandt, hvilket det også er, det er meget muligt at få ACN sælgere tjener en god sum, for arbejdstimerne sat i det, men det må være en lille del, for ikke en eneste af de 10 jeg kender i ACN, har tjent penge tilsvarende timerne. DET ER FANDME FALSK REKLAME!

I første omgang kunne jeg godt tænke mig at vide om du selv har været med til et af disse møder, eller om din viden stammer fra andenhånds.

Men jeg giver dig helt ret i at "mindre arbejde" det er absurd at sige.

Ham slipsedrengen har jeg heldigvis ikke mødt iblandt de sidste mange hundrede MLM'ere jeg er stødt ind i og jeg har heldigvis ikke oplevet "den særlige flok". Jeg render selv rundt i en polo eller en Barca trøje - Cesc i dagens anledning...

Men ja, jeg giver heller ikke meget information på forhånd, dette skyldes generelt at jeg vil undgå at folk har fejlantagelser, formoder forkert, misforstår eller vurdere udfra en begrænset info. Og det ER hvad der sker 9 ud af 10 gange. Til gengæld gør den begrænsede info også at mange møder op skeptiske, hvilket er helt fedt i mine øjne. De skal lytte til forretningen, kigge på det med skeptiske forretningsbriller og BAGEFTER selv vurdere og undersøge om tingene nu ser så spændende ud som jeg syntes de gør.

I øvrigt ville jeg blive sur, hvis nogle tilbød mig at arbejde for dem, i MLM...Jeg arbejder for mig selv, det gør alle de folk jeg samarbejder med både i mit team og udenfor mit team også.

Mht. indtjening og timer...Så oplever jeg både i min forretning og andre MLM forretninger jeg får info fra, at timer og indtægt ikke følges ad til at starte med...Kender man det som selvstændig??? De første 2 år i reklame&mediebranchen havde vi et underskud på et par hundrede tusinde, 60 timer ugentligt mindst, hele ugen var en hverdag. Det ER misvisende at tro at der ikke skal lægges knofedt i en MLM forretning. Men istedet for at jeg investere et par hundrede tusinde på kassekreditten for at bygge noget op, så investere jeg x antal timer.

Lad mig spørge dig, de 10, hvor længe har de været igang i ACN? I bund og grund skal man se på den første periode, start op periode som en oplæring hvor indtægten er lav, men tidsforbrug højt....Kan man acceptere det i 6 måneder? Hvor længe kan man acceptere at få 0 i en traditionel selvstædig forretning man starter?

Til sidst, så kan jeg godt forstå at du reagere voldsomt overfor mr suit, men syntes stadig det er ærgerligt at du fortæller en andens historie HVIS du ikke selv har været med til møderne.

Dette er ikke nogen thumps op for ACN, for jeg ville ikke bryde mig om den metode du forklare her. Jeg er ikke fortaler for ACNs metoder, hverken depositum eller måden de markedsfører sig overfor studerende.

Jeg kan ikke fortælle dig hvor mange arbejdstimer der skal til, det er nok forskelligt fra person til person.

Mvh. Martin

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 15:37

Hej Allan.

Angående lønsystemet, kvalitet og pris på varende etc. er det en diskussion der ramler frem og tilbage konstant her på Amino ( du er ofte repræsenteret;) ), og hvor der er alt for mange der sætter alt MLM i en bås. Jeg vil helst undgå at generaliserer eller konkluderer noget, da jeg ikke har noget konkret at konkluderer ud fra, ud over min sunde fornuft. Min fornuft og hvad jeg kan tænke mig til er bare ikke nok i de debatter, og derfor har jeg også holdt mig ude af dem.

Mit problem er det som jeg også holder fokus på her i indlægget (beklager hvis det ikke fremgik tydeligt nok).

Fedt at du har været til et ACN møde og kan se min pointe, netop lokkes en masse uvidende tosser i fælden, fordi de loves guld og grønne skove. 

Interessant du tager fat i depositummet til sidst, ACN giver nemlig en fortrydelsesperiode, på 1 måned .. MLM eller anden virksomhedsform, ingen virksomhed spiller fra day one, og heller ikke den første måned. Altså er fortrydelsesretten intet værd.

Og netop dette sammenlagt med slipsemanden og generelt den måde hvorpå de fanger uvidende, er dybt forkastelig.

Håbet for indlæget var netop at andre ville dele deres erfaringer med indmeldingsprocessen i en MLM virksomhed :)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:07

Hej Rasmus,

Jeg synes du skulle have søgt på Network Marketing- MLM før du begynder at skrive mere om emnet i mere end 5 år har det været debatteret og der er ikke meget nyt at vende sten på i området!

Men hvorfor du nu synes at du vil fortælle den historie ved kun du - men den kunne egentligt god have være skrevet over temaet Roskilde Bank her var der rigtigt mange der fik store tab og ringe rådgiving.

Underligt at der ikke er en hektisk debat herom - lidt mere vigtigt end mlm skulle jeg mene!

På en søgning i Amino fandt jeg alene dette!

Hwer fandt jeg dette: http://www.amino.dk/forums/t/38130.aspx#235792

7 skriver syv indlæg ?

Meget tankevækkende ikke!  Wink

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 16:08

Beskeden var også til dig Martin. Der er som du siger netop ingen forretning der fungerer på en måned, eller 2 eller i de fleste tilfælde meget længere tid. Men som jeg skriver i svaret til Allan, er 1 måneds returret på sit "depositum" intet værd, det at de kalder det et depositum siger noget om, hvor meget de fordrejer sandheden. Idet at "depositummet" skal arbejdes ind, for at man kan få det igen og derfor intet har med et depositum at gøre.

Jeg har desværre endnu ikke selv deltaget i et møde hos ACN, men jeg overdriver ikke, når jeg siger at jeg har 10 venner, eller for den sag skyld smører jeg heller ikke tykt på videreberetningen. Har haft muligheden, men sagt nej, men det er planen at prøve det, for at hører det med egne ører.

Til slut vil jeg igen understrege at jeg ikke selv vil gå ind i den resterende MLM debat, men kun dette ene eksempel, og hører folks erfaringer :)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:12

Rasmus Dahl J.:

Hej Allan.

Angående lønsystemet, kvalitet og pris på varende etc. er det en diskussion der ramler frem og tilbage konstant her på Amino ( du er ofte repræsenteret;) ), og hvor der er alt for mange der sætter alt MLM i en bås. Jeg vil helst undgå at generaliserer eller konkluderer noget, da jeg ikke har noget konkret at konkluderer ud fra, ud over min sunde fornuft. Min fornuft og hvad jeg kan tænke mig til er bare ikke nok i de debatter, og derfor har jeg også holdt mig ude af dem.

Mit problem er det som jeg også holder fokus på her i indlægget (beklager hvis det ikke fremgik tydeligt nok).

Fedt at du har været til et ACN møde og kan se min pointe, netop lokkes en masse uvidende tosser i fælden, fordi de loves guld og grønne skove. 

Interessant du tager fat i depositummet til sidst, ACN giver nemlig en fortrydelsesperiode, på 1 måned .. MLM eller anden virksomhedsform, ingen virksomhed spiller fra day one, og heller ikke den første måned. Altså er fortrydelsesretten intet værd.

Og netop dette sammenlagt med slipsemanden og generelt den måde hvorpå de fanger uvidende, er dybt forkastelig.

Håbet for indlæget var netop at andre ville dele deres erfaringer med indmeldingsprocessen i en MLM virksomhed :)

Super initiativ med erfaringer mht. processen. Jeg syntes det er fint at få en række statements fra folk der har været til en præsentation og således har kendskab til "indmeldelsen".

Og jeg tror ikke der er nogen herinde der i bund og grund har ekspertise til at vurdere alle produkter, deres konkurrenter, priser, produktionspriser osv.

En forretning kan nu godt spille fra første måned, men det er godt nok sjældent det sker. Men jeg vil da mene at fortrydelsesretten er ganske udemærket. Du har en måned til at vurdere om det er noget for dig, det ser man sørme da ingen andre steder. Hvis man kommer hjem fra slipsedyret og "pludselig" kommer på bedre tanker, så er der altså 30 dage til at ahh, det er sgu ikke mig.

Der syntes jeg faktisk ACN gør det ganske godt.

Mht. indmeldelse, så er jeg klart tilhænger af at man får noget for sine penge. Jeg er også tilhænger af at folk der vil dette vælger at investere et beløb der kan mærkes. Der er et ordsprog der hedder noget med fingrene på kogepladen - det er ikke et MLM ordsprog :) men hvis du starter op gratis eller med en investering på 200 kr, så er det noget lettere at opgive end når der er investeret 10.000,- Der er noget mere commitment når der investeres i det. Men fordi jeg er tilhænger af det, betyder det ikke at det er et krav...

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 16:17

Hej John. Skal gerne indrømme at jeg ikke har læst samtlige indlæg om MLM med tilhørende debatter, som du selv siger er der rigtig meget. Og har ikke set netop denne sten vendt før, debatten går som regel på de andre faktorer jeg nævner i indlægget.

Et indskrænket forum vi ville få, hvis samme sten ikke måtte vendes, drejes og vurderes 2 gange :) Jeg syntes bare det var aktuelt da det i min omgangskreds som sagt er eksploderet, netop med ACN.

-----

Det er bestemt tankevækkende, men vi kan jo passende vende og dreje den med Roskilde bank, en ekstra gang ;)

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 16:21

En god point, men så må ideen bare ikke fremstilles af "slipsedyret" som den gør :) 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:34

Hej Rasmus,

Enig naturligvis;

Rasmus Dahl J.:
Et indskrænket forum vi ville få, hvis samme sten ikke måtte vendes, drejes og vurderes 2 gange :) Jeg syntes bare det var aktuelt da det i min omgangskreds som sagt er eksploderet, netop med ACN.

- synes bare at der er proportionsforvridning i den debat der drager mange gentager mange når talen falder på Network Marketing - men som samtidig giver udtryk for deres manglende lyst til at deltage i denne virksomhedsform men til stadighed deltager ivrigt i debat om emnet - Hvorfor mon!  Wink

Det der foregår pt. i finansverden er langt mere - gentager - langt mere useriøst end folk der forsøger at skabe sig en aktivitet og indkomst ved at prøve kræfter med en forretningsform der ikke indebære nogen risiko for gældsstiftelse der er af betydning! 

Hvor tror du at det i netop din omgangskreds er eksploderet som du siger?

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)