Hejsa, Jeg har igennem de sidste par måneder holdt meget, meget øje med mine konkurrenter på mine søgeord - uanset hvilke sørgetermer jeg har forsøgt at rangere på. Jeg har et problem. Jeg programmere selv mine hjemmesider, da jeg synes det er meget sjovere end at bruge et CMS-system som Wordpress - derudover giver det jo også lidt erfaring. Jeg går meget op i linkbuilding, og SEO af mine sider - og jeg føler ALLE on-site SEO-regler der er at følge - det kan jeg garantere. Ingen af mine sider har en PR på under 3, hvilket jo er fint nok - men det der irritere mig er at jeg bliver slået af så mange komplet random hjemmesider, som er baseret på Wordpress. Hvis jeg eksempelvis vil rangere for søgetermen "Hej mit navn er john". Så rangere jeg oftest gerne i top 10 med søgetermen - nogle gange længere nede. Min side bliver indekseret instantly (i løbet af 1-2 timer), men så ser jeg nogle konkurrenter som også skriver et indlæg hvor der bliver forsøgt at komme op på samme søgeterm - mit problem med det er: Jeg vinder aldrig! Når jeg ser deres sider, og chekker deres baggrund, så viser det sig ofte at deres PR svinger mellem 1-2, de har maks 20-25 links - som i øvrigt ikke er ret stærke, de gør ikke noget on-site SEO-mæssig som jeg IKKE gør. Eksempelvis: Søgeterm i h1 Der er vel 8-10 konkurrenter som slår mig HVER gang - ikke allesammen på samme søgeterm, da det er lidt forskelligt. De forsøger ligesom mig at tjene lidt penge på deres side, men de tjener mere end mig, da de altid vinder. Jeg har kigget ALT igennem, deres kildekode, deres backlinks, deres titles, deres url, deres h1'er, h2'ere osv. Jeg ser vitterlig INGEN forskel - faktisk er indholdet på siderne oftest pivringe hvis man sammenligner det med mit. Den eneste forskel er at der i stedet for Nu er det måske svært at kigge min side igennem, og deres, da jeg ikke oplyser den, men det jeg søger svar på er: Er Wordpress virkelig så forbandet godt at bruge til sammenligning, eller er der noget integreret i deres system, som automatisk gør et eller andet skide godt? Jeg har lavet SEO i lang tid, og jeg har konfronteret nogle af mine bekendte som også "dyrker SEO", og ingen af disse kan heller finde svaret, eller en direkte forskel. Vi snakker nemlig ikke bare én, eller 2 pladser til forskel. Nej vi snakker om at min side kan ligge nummer 8, men at konkurrenten kan ligger nummer 1, 2 eller 3 uden at gøre noget arbejde. De bruger ikke interne links heller. Jeg finder det mystisk at blive slået konstant, jeg overvejer nærmest at rykke over til Wordpress for at se om det giver nogen forskel, men så igen - det ville være meget sært. Nogen der har oplevet det samme? |
Kan det tænkes hvis man for ihærdigt og konstant fokusere meget på seo at det så trækker ned, bare en tanke uden jeg ved meget om det.