Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WP-sider slår mine sider - HVER GANG!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har igennem de sidste par måneder holdt meget, meget øje med mine konkurrenter på mine søgeord - uanset hvilke sørgetermer jeg har forsøgt at rangere på.

Jeg har et problem. Jeg programmere selv mine hjemmesider, da jeg synes det er meget sjovere end at bruge et CMS-system som Wordpress - derudover giver det jo også lidt erfaring. Jeg går meget op i linkbuilding, og SEO af mine sider - og jeg føler ALLE on-site SEO-regler der er at følge - det kan jeg garantere. Ingen af mine sider har en PR på under 3, hvilket jo er fint nok - men det der irritere mig er at jeg bliver slået af så mange komplet random hjemmesider, som er baseret på Wordpress.

Hvis jeg eksempelvis vil rangere for søgetermen "Hej mit navn er john". Så rangere jeg oftest gerne i top 10 med søgetermen - nogle gange længere nede. Min side bliver indekseret instantly (i løbet af 1-2 timer), men så ser jeg nogle konkurrenter som også skriver et indlæg hvor der bliver forsøgt at komme op på samme søgeterm - mit problem med det er: Jeg vinder aldrig!

Når jeg ser deres sider, og chekker deres baggrund, så viser det sig ofte at deres PR svinger mellem 1-2, de har maks 20-25 links - som i øvrigt ikke er ret stærke, de gør ikke noget on-site SEO-mæssig som jeg IKKE gør.

Eksempelvis:

Søgeterm i h1
Søgeterm i title
Søgeterm i url
Søgeterm 4-5 gange i indlægget (som oftest er på 400-600 ord)
h2 og h3 bliver også brugt
Meta description udfyldes så den altid er unik
Alt-tekst på billeder (med søgeord)
og mange flere "regler"...

Der er vel 8-10 konkurrenter som slår mig HVER gang - ikke allesammen på samme søgeterm, da det er lidt forskelligt. De forsøger ligesom mig at tjene lidt penge på deres side, men de tjener mere end mig, da de altid vinder. Jeg har kigget ALT igennem, deres kildekode, deres backlinks, deres titles, deres url, deres h1'er, h2'ere osv. Jeg ser vitterlig INGEN forskel - faktisk er indholdet på siderne oftest pivringe hvis man sammenligner det med mit.

Den eneste forskel er at der i stedet for
minside.dk/hej-mit-navn-er-john
...står
deresside.dk/hej-mit-navn-er-john

Nu er det måske svært at kigge min side igennem, og deres, da jeg ikke oplyser den, men det jeg søger svar på er: Er Wordpress virkelig så forbandet godt at bruge til sammenligning, eller er der noget integreret i deres system, som automatisk gør et eller andet skide godt?

Jeg har lavet SEO i lang tid, og jeg har konfronteret nogle af mine bekendte som også "dyrker SEO", og ingen af disse kan heller finde svaret, eller en direkte forskel. Vi snakker nemlig ikke bare én, eller 2 pladser til forskel. Nej vi snakker om at min side kan ligge nummer 8, men at konkurrenten kan ligger nummer 1, 2 eller 3 uden at gøre noget arbejde.

De bruger ikke interne links heller.

Jeg finder det mystisk at blive slået konstant, jeg overvejer nærmest at rykke over til Wordpress for at se om det giver nogen forskel, men så igen - det ville være meget sært. Nogen der har oplevet det samme?

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 23:49

Kan det tænkes hvis man for ihærdigt og konstant fokusere meget på seo at det så trækker ned, bare en tanke uden jeg ved meget om det.

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57

LinkCentralen.dk:

Kan det tænkes hvis man for ihærdigt og konstant fokusere meget på seo at det så trækker ned, bare en tanke uden jeg ved meget om det.

Det ér da en mulighed, men det er dog ikke relevant for mig tror jeg. Jeg fokusere nemlig ikke SÅ meget på SEO som det måske lyder til. Brugerne kommer i første række - altid. Mine sider er i høj kvalitet, men jeg gør alt hvad Google selv anbefaler mig at gøre, og nøjagtig det samme som konkurrenterne, som ALLE bruger WP tilfældigvis, altså af dem som gør det samme som jeg selv. Det er meget nichepræget. Jeg er egentlig tilfreds nok med mine placeringer, men det irritere mig bare at jeg skal lave meget mere arbejde end de skal. Hvis jeg vil over dem, skal jeg bygge 10-15 links til hver enkelt indlæg, hvorimod de bare kan nøjes med at SKRIVE indlægget.

Jeg har 6 sider, som alle ser sig slået gang på gang. Hver gang bygger jeg systemet op fra bunden af, da de skal kunne noget forskelligt, og det giver erfaring. Der må simpelthen være noget jeg ikke ved om WP? :-)

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:03

Hvorfor ikke bruge wordpress så du kan bruge dine kodeegenskaber på faktisk at tilføje ekstra value til dit site, i stedet for at prøve at lave din egen udgave af wordpress som har meget mindre funktioner?

Morten Vadskær siger det meget godt:

"1. Vil selv-alderen
“Selvgjort er velgjort” er den største løgn. I de første mange år af Kondomatens levetid lavede jeg vores eget e-mail-marketing-system som ud over at være ekstremt tidskrævende også var ekstremt elendigt sammenlignet med systemer som UbivoxMailChimp og CampaignMonitor
Jeg gjorde det oprindeligt ud fra tanken om at det var absurd at skulle betale for at sende nogle e-mails, men i dag kan jeg godt se at det er ikke det at sende e-mails man betaler for. Man betaler for at slippe gennem spam-filtre, få detaljeret statistik, få split-test-muligheder og meget mere. 
Jeg har lavet mange andre ting selv som jeg burde have betalt mig fra. Regnskab for eksempel ... Jeg har også lært meget af det, men det er viden som var alt for dyrt købt. I dag spørger jeg mig selv "hvor lang tid tager det her, og hvor mange AdWords-annoncer kan jeg så lave på den tid?".
Take-away: Altid lave cost-benefit-analyser inden du går i gang med et arbejde!"

Respekt for du har det sjovt med at kode og så videre, men det virker da som ret spild af tid at kode sine egne sites fra bunden (og opnå færre funktioner) når wordpress eller lignende systemer klarer det så flot/nemt og åbenbart også bedre SEO mæssigt.

Så kan man jo bruge den kolossale ekstra tid man lige pludselig får til at starte 5 wordpress sider ekstra ;)

Affiliate link fjernet af moderator

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Kristoffer Broholm:

Hvorfor ikke bruge wordpress så du kan bruge dine kodeegenskaber på faktisk at tilføje ekstra value til dit site, i stedet for at prøve at lave din egen udgave af wordpress som har meget mindre funktioner?

Morten Vadskær siger det meget godt:

"1. Vil selv-alderen
“Selvgjort er velgjort” er den største løgn. I de første mange år af Kondomatens levetid lavede jeg vores eget e-mail-marketing-system som ud over at være ekstremt tidskrævende også var ekstremt elendigt sammenlignet med systemer som UbivoxMailChimp og CampaignMonitor
Jeg gjorde det oprindeligt ud fra tanken om at det var absurd at skulle betale for at sende nogle e-mails, men i dag kan jeg godt se at det er ikke det at sende e-mails man betaler for. Man betaler for at slippe gennem spam-filtre, få detaljeret statistik, få split-test-muligheder og meget mere. 
Jeg har lavet mange andre ting selv som jeg burde have betalt mig fra. Regnskab for eksempel ... Jeg har også lært meget af det, men det er viden som var alt for dyrt købt. I dag spørger jeg mig selv "hvor lang tid tager det her, og hvor mange AdWords-annoncer kan jeg så lave på den tid?".
Take-away: Altid lave cost-benefit-analyser inden du går i gang med et arbejde!"

Respekt for du har det sjovt med at kode og så videre, men det virker da som ret spild af tid at kode sine egne sites fra bunden (og opnå færre funktioner) når wordpress eller lignende systemer klarer det så flot/nemt og åbenbart også bedre SEO mæssigt.

Så kan man jo bruge den kolossale ekstra tid man lige pludselig får til at starte 5 wordpress sider ekstra ;)

Det er der nogle grunde til :)

1. Jeg synes wordpress er lort. Undskyld mig, men jeg synes det er aaaalt for udbredt - alle de rådne CMS-systemer som alle har samme interface, samme kedelige look - bevares, der findes da nogle særdeles gode pragteksemplarer af wordpress-sider derude, hvor man næsten ikke kan se at det er wordpress, men jeg har aldrig gidet beskæftige mig med det, fordi jeg er ved at brække mig over at alle synes det er guddommeligt. Undskyld min hårde "tone" om systemet, men jeg synes det har ødelagt meget af internettet hvis man kan sige det sådan. Ikke systemet i sig selv, da det er fint nok, men alle de brugere som IKKE kan finde ud af at bruge det ordentligt, og bare smider noget random op og håber på at tjene en million.

2. Jeg kan sagtens se din pointe, og vil da tage den til efterretning, men jeg er ikke ekspert i Wordpress, og vil formentlig ikke kunne lave mine egne plugins og egne designs, da jeg ikke forstår systemet, og på en eller anden måde heller ikke gider lære det at kende. Når jeg programmere mine sider fra bunden af, så kan hver enkelt lille detalje laves nøjagtig efter mit hoved, uden andet end det, det reelt set skal kunne - det kan man måske også med Wordpress, men jeg tror det tager lang tid at sætte sig ind i.

3. Jeg vil gerne satse på kvalitet i stedet for kvantitet - lige nu har jeg hænderne fulde i de projekter jeg har, og jovist - opbygningen tager da lidt tid (2-5 dage), men at satse på eksempelvis nogle flere blogs i stedet for, det synes jeg bare ikke er løsningen :)

Med det sagt, så har du ret! Jeg begår nok en fejl ved IKKE at bruge wordpress i de her tilfælde, men det kan da ikke passe at man nu heller ikke kan konkurrere på fair vis, ved at lave sine egne sites. Jeg har læst om det flere steder, og den eneste konklusion jeg har fundet ud af indtil nu, er at Google simpelthen bare favorisere Wordpress-sider mere, hvilket i min hjerne er absurd :-)

Tak for dit indlæg, jeg vil dog tage det til efterretning Yes

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

1) Den visuelle præsentation har intet at gøre med min anbefaling a wordpress, det er primært på grund af systemet, admin delen, WYSIWYG, plugins og alt man kan gøre "bag kulissen" der drager mig til wordpress. At 95% af folk så ikke fatter at customize deres tema og skille sig ud, synes jeg ikke du skal bruge som undskyldning for ikke at prøve det.

Desuden synes jeg eller ikke du kan sige wordpress er lort og så basere det på:

- Alle bruger det (wonder why?)

- Det ser grimt ud(100000000 custom themes, og mulighed for 100% customization - og nu har du jo kodeegenskaber, så det er meganemt)

Hvis det virkelig er dine store problemer med wordpress så handler det jo slet ikke om wordpress, men at du bare er en stædig, gammeldags ignorant. Undskyld jeg siger det.

Udvidelse

2) Jeg kan ikke forstå hvordan du kan have en så hård mening om CMS systemer, når du tydeligvis ikke har særlig stor erfaring med det. Det minder mig om en side-ejer der for nylig ville have mig til at gæsteskrive nogle blog posts. Da jeg kom ind på admin delen (som han selv havde kodet) var skrivefeltet bare et html-form-text felt. Bevares, jeg kan da godt mine HTMLkoder, men fanden tage mig om jeg skulle sidde og skrive i et blankt tekstfelt. 

Derudover kunne man ikke tilføje billeder direkte. Man skulle uploade først og bruge im src koder. Det gjorde simpelthen bare at jeg sagde, nejtak. Jeg finder et andet sted at skrive, hvor man tager det lidt mere seriøst.

3) Wordpress plugins er såvidt jeg ved skrevet i PHP, så det burde ikke være svært for dig at sætte dig ind i.

4) Der er ingen grund til at afvise noget software fordi 99% af folk ikke fatter at bruge det rigtigt. Der er heller ingen grund til ikke at bruge noget, bare fordi alle gør det. Fokuser på hvad der er vigtigt (udseende, indhold) og drop med at spilde tid på at udvikle noget der allerede findes i sådan en skidegod udgave.

5) Jeg anerkender at jeg provokerer en smule, men somsagt har jeg lige haft den her diskussion med en anden, og jeg fatter ikke at man i den her alder gider bruge tid på at udvikle sit eget wordpress. Jeg kunne forstå hvis der var nogle mangler eller fejl, men man kan jo ALT med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kristoffer Broholm:
1) Den visuelle præsentation har intet at gøre med min anbefaling a wordpress, det er primært på grund af systemet, admin delen, WYSIWYG, plugins og alt man kan gøre "bag kulissen" der drager mig til wordpress. At 95% af folk så ikke fatter at customize deres tema og skille sig ud, synes jeg ikke du skal bruge som undskyldning for ikke at prøve det.

Nu har mine cms-systemer nu også WYSIWYG-editor. Det har intet at gøre med at jeg er gammeldags - jeg er en 24 årig fyr som bare ikke kan tåle snakken om Wordpress. Det er blevet for NEMT for den almindelige bruger at oprette en side - Wordpress, og mange af de der CMS-systemer har gjort internettets losseplads 1 million gange større end før, og det irritere mig. Det Irritere mig at at se "powered by wordpress" på hver 8. hjemmeside jeg går ind på, og det irritere mig at selvom meget ofte er lavet om i form af themes, så kan man næsten altid se at det er wordpress hjemmesiden er baseret på. I øvrigt gad jeg nu godt se et fuldt optimeret community lavet i Wordpress.

Kristoffer Broholm:
Alle bruger det (wonder why?)

Fordi det er nemt, og pengene er nemme at tjene! Du kan installere det på 5 minutter, og skrive dit første indlæg umiddelbart efter. Der er ikke ret mange der gør en ære i at lave en hjemmeside mere - nu er det bare om at komme hurtigt i gang, placere ads above the fold, og tjene penge. At Google så belønner det, er mig en gåde.

Kristoffer Broholm:
2) Jeg kan ikke forstå hvordan du kan have en så hård mening om CMS systemer, når du tydeligvis ikke har særlig stor erfaring med det. Det minder mig om en side-ejer der for nylig ville have mig til at gæsteskrive nogle blog posts. Da jeg kom ind på admin delen (som han selv havde kodet) var skrivefeltet bare et html-form-text felt. Bevares, jeg kan da godt mine HTMLkoder, men fanden tage mig om jeg skulle sidde og skrive i et blankt tekstfelt. 

Jeg har naturligvis prøvet wordpress, og jeg fandt det ikke tiltrækkende. Wordpress kan i følge mit hoved også meget, meget mere end den almindelige webside-ejer kan bruge til noget. Jeg tror ikke du ved hvordan mine programmeringsevner er - det lyder lidt som om du ikke har ret høje tanker om dem, men det er selvfølgelig forståeligt nok når du ikke har set noget af det jeg har lavet. oh well :)

4) Der er ingen grund til at afvise noget software fordi 99% af folk ikke fatter at bruge det rigtigt. Der er heller ingen grund til ikke at bruge noget, bare fordi alle gør det. Fokuser på hvad der er vigtigt (udseende, indhold) og drop med at spilde tid på at udvikle noget der allerede findes i sådan en skidegod udgave.

Jo - det er det. For mig er det sgu nedern at opbygge noget, baseret på noget andet - fred være med det at nogen ikke er til det, men jeg vil gerne sidde tilbage til sidst og sige "jeg har sgu skabt noget unikt - noget som ikke kan ses andre steder".

Nu ved du ikke hvad mine projekter primært går ud på, hvilket måske også er lidt problematisk, men når folk snakker om at de lige har fået deres nye fede hjemmeside op, og jeg klikker derind og ser at det er en modificeret udgave af Wordpress, så tænker jeg "yaii, du er godt nok dygtig" :)

Kald mig et gammeldags fjols trods mine 24 år, men jeg håber Wordpress på et tidspunkt dør ud ligesom buffalo sko, og alle andre ting som er på mode et stykke tid.

-------------------------

Mit spørgsmål er blot: Er der noget jeg ikke ved om Wordpress og dets forhold til eksempelvis Google - er det blot pga. favorisering af system?

Fra Skovlunde
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 00:56

Jeg tror ikke wordpress i sig selv er grunden. Wordpress er et fint cms... men selve grunden ligger nok nærkere i at så mange bruger wordpress, og derfor ser du dig også slået af sites lavet i wordpress hele tiden. 

Sandsynligheden for at en der har skrevet en tekst og title, som google ser som den bedste er ganske simpelt større... 

Et site programmeret direkte til dets formål, er selvfølgelig altid bedre. Om det er tiden værd og investeringen værd, det er jo så altid spørgsmålet. 

Men har du det sjovt med at lavet dit eget, så ender det sikkert med at blive bedre... er jo ofte lysten der driver værket :)

Er selv i gang med at lave mit eget lille site, hvor jeg ikke har valgt wordpress, af den oversag, at jeg tror jeg rent seomæssigt kan skabe noget bedre... men nu må vi jo se ;)

Hvilket system, eller om man skal lave det selv, kommer vel altid an på formålet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:57

Morten Numoru:

Det er der nogle grunde til :)

1. Jeg synes wordpress er lort. Undskyld mig, men jeg synes det er aaaalt for udbredt - alle de rådne CMS-systemer som alle har samme interface, samme kedelige look - bevares, der findes da nogle særdeles gode pragteksemplarer af wordpress-sider derude, hvor man næsten ikke kan se at det er wordpress, men jeg har aldrig gidet beskæftige mig med det, fordi jeg er ved at brække mig over at alle synes det er guddommeligt. Undskyld min hårde "tone" om systemet, men jeg synes det har ødelagt meget af internettet hvis man kan sige det sådan. Ikke systemet i sig selv, da det er fint nok, men alle de brugere som IKKE kan finde ud af at bruge det ordentligt, og bare smider noget random op og håber på at tjene en million.

Helt seriøst, så mener du bare ik ovenstående er en begrundelse for, ik at benytte f.eks Wordpress?

Det svare lidt til, at du ik vil købe en Fiat, fordi de fleste du ser køre Fiat, er dårlige bilister. Eller du ik gider handle i Netto, fordi de fleste af de flabede mennesker du møder i din dagligdag, handler der.
Der står ik en eneste negativ ting om WP eller andre CMS-systemer, der står negative ting om andre SIDER! Dvs det er ik systemet, som er problemet, men nogle andre website, som du er stødt på... 

Ovenstående er jo en direkte modsætning af dit punkt 3, hvor du siger du vil satse på kvalitetsindhold. Hvis alle andre er så elendige, så burde du få en giga fordel ud af det! 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 00:59

Morten Numoru:
Der er ikke ret mange der gør en ære i at lave en hjemmeside mere - nu er det bare om at komme hurtigt i gang, placere ads above the fold, og tjene penge

Google har faktisk lige lanceret en ændring i deres algoritme, der skulle betyde at du bliver straffet hvis du har for mange reklamer above the fold... 

Nu må vi se hvor meget det ændre...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)