Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WP-sider slår mine sider - HVER GANG!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar må være "nej".. Hvordan skulle google kunne skelne og favorisere det?

Et WP theme er strikket sammen (html-mæssigt) fuldstændig som man lyster det. Har man html og php-skills kan man gøre det endnu bedre end langt størstedelen af de themes derude. Og faktisk også mere intuitivt for kunden i sidste ende - en anden snak.

WP spytter jo bare den html ud der skal bruges for at afspejle det der bliver smidt ind i backenden.

Med et CMS kommer der tit en masse crap i koden - crap som på ingen måde favoriseres af søgemaskiner - ikke så vidt jeg ved da.

Kan ikke se hvordan et system der bygger den html der skal læses har nogen som helst indvirkning på søgeresultater - slet ikke hvis outputtet er det samme som dit. Altså de gængse tommelfingerregler.

En ting der dog kan gøre en forskel som WP tilbyder ping-back-systemet. Jeg er ikke helt med på hvordan det virker, men det er vist noget med at tilmelde sig et/flere netværk(er) hvor man sender noget info afsted når der er nyt indhold - og måske derigennem kan skabe noget mere trafik, flere links etc. Det er jo i høj grad en af de ting google kigger på.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:20

Morten jeg er enig i det meste du skriver, og jeg kan da fortælle dig at fokusere man på sit eget system, og fokusere man på søgemaskineoptimering som jeg fx har gjort det. Så vil man også kunne være på forkanten med rigtig mange SEO funktioner og SEO fordele. Jeg ved det for har selv gennem mange år, bygget et SEO venligt CMS, hvor jeg gang på gang så at WP, Drupal etc. haltede bagefter på SEO fronten. Det er først her de senere år at de rent faktisk har haft større fokus på det end nogensinde.

Jeg er helt sikker på at forskellen ikke ligger i at det er en WP, eller rettere jeg tror du skal se på hvad kan WP som din løsning ikke kan, som selvfølgelig er en fordel for SEO. Har du fx implementeret ping? det er en lille ting, men det gør alligevel noget at når man skriver et indlæg eller opretter en side, så er der flere sider der hurtigt og effektivt linker automatisk til ens nyligt oprettede side.

Du skal sætte dig ned og se på forskellene, for selvom WP ikke er noget lort, så er det heller ikke perfekt, hvilket de fleste systemer rent faktisk heller ikke er. Så har især WP fanget noget af det der er vigtigt. De andre open source systemer har så haltet bagefter WP.

WP er en af de bedre open source systemer på markedet når vi snakker SEO, så skal man igang med at bygge sit eget, så er det en god ide lige at se WP over skuldrene, samt nogle af de plugins som retter nogle af de børnesygdomme som WP har. Men husk stadig på at WP ikke er perfekt, så det skal du bare prøve at opnå :) Og så skal du selvfølgelig studere og teste SEO dag ud og dag ind, da du ellers ikke kan være på forkanten hvad det angår. Det kræver enormt meget tid at skabe sit eget. jeg arbejde før i tiden 16-20 timer om dagen, alle dage. Nu har jeg så barn og familie så det er der ikke lige tid til mere. Men brug al den tid du har på systemet og på SEO så skal det nok komme af sig selv :)

Men jeg vil dog lige advare dig. Byg ikke fra bunden hver gang, da du så ikke vil nå målet. Byg et grundsystem hvorpå du så bygger moduler etc. som er tilpasset dine kunder. Du vil spare meget tid, og bygger du det korrekt, vil dine sider stadig være lige så unikke som hvis du havde bygget dem fra bunden.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 01:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Numoru:

Kristoffer Broholm:
1) Den visuelle præsentation har intet at gøre med min anbefaling a wordpress, det er primært på grund af systemet, admin delen, WYSIWYG, plugins og alt man kan gøre "bag kulissen" der drager mig til wordpress. At 95% af folk så ikke fatter at customize deres tema og skille sig ud, synes jeg ikke du skal bruge som undskyldning for ikke at prøve det.

Nu har mine cms-systemer nu også WYSIWYG-editor. Det har intet at gøre med at jeg er gammeldags - jeg er en 24 årig fyr som bare ikke kan tåle snakken om Wordpress. Det er blevet for NEMT for den almindelige bruger at oprette en side - Wordpress, og mange af de der CMS-systemer har gjort internettets losseplads 1 million gange større end før, og det irritere mig. Det Irritere mig at at se "powered by wordpress" på hver 8. hjemmeside jeg går ind på, og det irritere mig at selvom meget ofte er lavet om i form af themes, så kan man næsten altid se at det er wordpress hjemmesiden er baseret på. I øvrigt gad jeg nu godt se et fuldt optimeret community lavet i Wordpress.

Kristoffer Broholm:
Alle bruger det (wonder why?)

Fordi det er nemt, og pengene er nemme at tjene! Du kan installere det på 5 minutter, og skrive dit første indlæg umiddelbart efter. Der er ikke ret mange der gør en ære i at lave en hjemmeside mere - nu er det bare om at komme hurtigt i gang, placere ads above the fold, og tjene penge. At Google så belønner det, er mig en gåde.

Kristoffer Broholm:
2) Jeg kan ikke forstå hvordan du kan have en så hård mening om CMS systemer, når du tydeligvis ikke har særlig stor erfaring med det. Det minder mig om en side-ejer der for nylig ville have mig til at gæsteskrive nogle blog posts. Da jeg kom ind på admin delen (som han selv havde kodet) var skrivefeltet bare et html-form-text felt. Bevares, jeg kan da godt mine HTMLkoder, men fanden tage mig om jeg skulle sidde og skrive i et blankt tekstfelt. 

Jeg har naturligvis prøvet wordpress, og jeg fandt det ikke tiltrækkende. Wordpress kan i følge mit hoved også meget, meget mere end den almindelige webside-ejer kan bruge til noget. Jeg tror ikke du ved hvordan mine programmeringsevner er - det lyder lidt som om du ikke har ret høje tanker om dem, men det er selvfølgelig forståeligt nok når du ikke har set noget af det jeg har lavet. oh well :)

4) Der er ingen grund til at afvise noget software fordi 99% af folk ikke fatter at bruge det rigtigt. Der er heller ingen grund til ikke at bruge noget, bare fordi alle gør det. Fokuser på hvad der er vigtigt (udseende, indhold) og drop med at spilde tid på at udvikle noget der allerede findes i sådan en skidegod udgave.

Jo - det er det. For mig er det sgu nedern at opbygge noget, baseret på noget andet - fred være med det at nogen ikke er til det, men jeg vil gerne sidde tilbage til sidst og sige "jeg har sgu skabt noget unikt - noget som ikke kan ses andre steder".

Nu ved du ikke hvad mine projekter primært går ud på, hvilket måske også er lidt problematisk, men når folk snakker om at de lige har fået deres nye fede hjemmeside op, og jeg klikker derind og ser at det er en modificeret udgave af Wordpress, så tænker jeg "yaii, du er godt nok dygtig" :)

Kald mig et gammeldags fjols trods mine 24 år, men jeg håber Wordpress på et tidspunkt dør ud ligesom buffalo sko, og alle andre ting som er på mode et stykke tid.

-------------------------

Mit spørgsmål er blot: Er der noget jeg ikke ved om Wordpress og dets forhold til eksempelvis Google - er det blot pga. favorisering af system?

Wow - seriøst? Du synes at noget er blevet FOR nemt og nægter derfor at bruge det? Hvorfor skal noget være besværligt at bruge før du gider det?

Det er da en mærkelig holdning at have til det hele. 

----

Det skal naturligvis siges at der er hjemmesidetyper hvor CMS-systemer ikke er optimal, men i de fleste tilfælde ville jeg hellere integrere wordpress med mit eget layout og så customize derfra. Eller lad mig sige det på en anden måde, jeg vil hellere bruge tiden på at udvikle noget unikt til min hjemmeside end at genudvikle de samme funktioner som man får ved en standard CMS installation.

Jeg er kæmpe fan af CMS systemer da det tillader mig at bruge min tid på det der er vigtigt, nemlig at skabe indhold. Jeg skal ikke først kode et adminsystem, et billeduploadsystem, en wysisyg editor, et seo plugin, et kommentaringsplugin, et nyhedsplugin, et .....jeg tror du forstår hvor jeg vil hen.

Det svarer lidt til at prøve at opfinde den dybe tallerken igen, bare fordi alle bruger den nuværende.

Jeg har intet imod at man laver noget selv, men hvorfor ikke hellere have din side oppe og køre med det samme og så fokusere på det som alle ikke har? Custom layout, custom design, custom plugins og ikke mindst INDHOLD. 

Ja der er mange skodhjemmesider med wordpress derude, men før wordpress var der bare en masse skodhjemmesider. Så det ændrer i virkeligheden ikke så meget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:01

Kristoffer Broholm:
....

A = Dig
B = Mig
Konklusion: Vi bliver aldrig enige Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:02

Jeg skriver og svare på indlæggende i morgen(senere), smutter til køjs nu, sov godt derude.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 02:33

Jeg lavede også engang alle mine ting fra bunden, og det gav mig en helvedes masse god erfaring, uden tvivl! Men jeg kom til et tidspunkt, hvor jeg havde lavet et udemærket CMS, som fungerede fint med nogenlunde fleksibilitet. På det tidspunkt drejede jeg 180 grader, og begyndte at kigge nærmere på Joomla og Wordpress. Hvorfor? Jo, simpelthen fordi jeg ville spare en MASSE tid på det.

Jeg kunne sagtens videreudvikle mit eget CMS, men i stedet for at bruge min tid der, kunne jeg komme igang med rent faktisk at tjene penge på det jeg laver meget hurtigere, da mange funktioner jeg skulle kode fra bunden, allerede eksisterede som plugins.

Jeg koder stadig ting fra bunden af, men ofte laver jeg plugins til wordpress og joomla, simpelthen fordi deres standardfunktionalitet efterhånden er ved at være så god at det ikke gav mening IKKE at udnytte den.

Både Joomla og Wordpress giver mig mulighed for at lave 100 % customized sider, med mulighed for alt den ekstra-funktionalitet jeg overhovedet kan finde på, da begge er ret nemme at programmere op imod.

Der er selvfølgelig ting som jeg aldrig ville bruge Wordpress til, men de forskellige systemer har hver deres styrker og svagheder, og mulighederne er stort set uendelige, hvis man bruger bare lidt tid på at sætte sig ind i dem.

Så det var derfor jeg vendte om. Jeg kunne komme igang med at tjene penge og rent faktisk arbejde på de ting der giver mening, i stedet for at kode standardfunktionalitet, der allerede eksisterer velunderstøttet i andre systemer :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:06

Hej Morten,

Du savner at se et fuldt udbygget community baseret på WP? Prøv at tjek www.mashable.com, det er en fin lille side med en 6-7.000.000 månedlige besøg som kører med systemet! :-)

Wordpress er hvad man gør det til. It's as simple as that!

Mvh
Peter

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)