Udover de åbenlyse SEO fordele der er ved at have et lokalt topdomæne med lokalt indhold på. Så har det en fantastisk stor betydning for de kommende kunder. Mange svenskere vil være tilbageholdende med at klikke ind på en side ala mitdomæne.dk/se... eller se.mitdomæne.dk
Mht om der er den store forskel på at have serveren stående i det pågældende land eller ej er der sagt og skrevet meget om. Men faktum er at ret mange sider hostet ved one.com eller unoeuro og andre faktisk ranker lige fint i fx sverige selvom serveren står i tyskland! Eller sågar holland...
Læg mere vægt på at få en side opbygget efter svenske standarder, med rent svensk sprog på et .se domæne. Så skal det nok virke godt i søgemaskinerne.
Når det er sagt. Så vil jeg sige at det sgu ofte er langt langt lettere at gå ind i tyskland min shop fremfor sverige. Svenskerne er mit favorit folkefærd, jeg har selv boet og drevet firma der i 6 år, er flydende i sproget. Men svenskerne er ikke danskere! Og en kopi af et dansk site funker bare ikke i sverige..
Ofte inden man får set sig om så er den energi, tid og sum man har brugt på sverige pludselig bedre givet ud i tyskland. Markedet er meget større, så gevinsten er større set i forhold til arbejdsindsatsen:-)
Held og lykke med det. Kontakt mig gerne hvis du skal have yderligere hjælp. Vi har flere dansk/svenske sites
Mvh
Jesper Weltström