Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO i udlandet

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank,

Frank Hellerup Madsen:
Ikke for at hjælpe Google. For at citere fra denne Google-blogpost om websites med flere sprog: "Keep in mind that Google ignores all code-level language information, from “lang” attributes to Document Type Definitions (DTD)."

Skal det forstås sådan at man ikke skal bruge "lang" attributten eller skal man bruge den, da f.eks. andre søgemaskiner ser på den ? (Det er jo ikke i alle lande at Google har så førende position, som de har i DK).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:08

Hej Frank

Nu er der andre søgemaskiner end Google. Måske bruger de det heller ikke pt., men det kan du aldrig vide om de gør i morgen :)

Derfor er det godt at gøre. Det vil i hvert fald ikke skade siden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 00:34

Tak for de mange gode svar - det var yderst fyldestgørende Smile

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 00:55

Når det kommer til multinationalitet har du flere muligheder, når det kommer til domæne opsætning.

Fx er der med toplevel domæne: mitdomæne.dk, mitdomæne.se, mitdomæne.no

Men du har også mulighed for subdomæne: dk.mitdomæne.com, no.mitdomæne.com, se.mitdomæne.com
Eller subpath: mitdomæne.com/dk/, mitdomæne.com/no/, mitdomæne.com/se/
Der er flere fordele og ulemper ved det ene og det andet. Tag det toplevel domæne eksemplet, hvis nogen linker til en side (mitdomæne.dk/side/bla) vil det ikke have indflydelse på .no og .se, hvorimod hvis man linkede til dk.mitdomæne.com eller mitdomæne.com/dk/, ville det også have indflydelse på de andre nationaliteter. Og eksterne links er jo alt i dagens SEO verden, så det er virkelig vigtigt at tænke over ting som dette. De 2 nederste er naturligvis også billigere :-)
Omvendt en af ulemperne ved de to nederste er det generelt vil være nemmere for .dk at rangere godt på google.dk, .se rangere bedre på google.se osv. Så spørgsmålet er om de 2 ting vejer hinanden op, og det er igen noget du selv må overveje. 

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Discover Russia Skrevet kl. 08:18

Tusinde tak for alle jeres kommentarer.

Jeg vil sætte mig ned og kigge lidt på det, men tror nok det bliver prisen der kommer til at bestemme i sidste ende.... Og så skal jeg jo også have fat i en tolk! :-/

Mvh

Søren Rosborg
Discover Russia 

Discover Russia · Eksklusiv russisk te. En ren nydelse for krop og sjæl.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:39

Hej IT-Konsulenten og Theis,

Jeg reagerede på, at sprog-angivelsen i kode skulle gavne i forhold til søgemaskinerne. Det gør det altså ikke i forhold til Google, som i Norden stort set er lige med søgemaskinerne. (Efter hvad jeg kan læse mig til, har Google mindst samme markedsandel i Sverige, Norge & Finland som i DK, dvs. 9x%).

Men kan man på nem vis indsætte sprogangivelse på sine sider uden at bruge mange minutters arbejde på det, kan man da godt gøre det alligevel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

Ja okay, men tak for din kommentar. Det er altid godt med flere bud på fremgangsmåder.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Dinkonsulent.nu Skrevet kl. 10:40

Hejsa

Jeg vil klart anbefale dig at få domænerne i de lokale lande du ønsker at være repræsenteret også netop af hensyn til at domæner er med til at påvirke din hjemmeside i søgemaskinerne.

Dog er der krav til registrering i både Norge og Finland at du skal have lokal tilstedeværelse.

hjælper dig gerne videre hvis du har behov for sparring.

Mvh

Pernille

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udover de åbenlyse SEO fordele der er ved at have et lokalt topdomæne med lokalt indhold på. Så har det en fantastisk stor betydning for de kommende kunder. Mange svenskere vil være tilbageholdende med at klikke ind på en side ala mitdomæne.dk/se... eller se.mitdomæne.dk

Mht om der er den store forskel på at have serveren stående i det pågældende land eller ej er der sagt og skrevet meget om. Men faktum er at ret mange sider hostet ved one.com eller unoeuro og andre faktisk ranker lige fint i fx sverige selvom serveren står i tyskland! Eller sågar holland...

Læg mere vægt på at få en side opbygget efter svenske standarder, med rent svensk sprog på et .se domæne. Så skal det nok virke godt i søgemaskinerne.

Når det er sagt. Så vil jeg sige at det sgu ofte er langt langt lettere at gå ind i tyskland min shop fremfor sverige. Svenskerne er mit favorit folkefærd, jeg har selv boet og drevet firma der i 6 år, er flydende i sproget. Men svenskerne er ikke danskere! Og en kopi af et dansk site funker bare ikke i sverige..

Ofte inden man får set sig om så er den energi, tid og sum man har brugt på sverige pludselig bedre givet ud i tyskland. Markedet er meget større, så gevinsten er større set i forhold til arbejdsindsatsen:-)

Held og lykke med det. Kontakt mig gerne hvis du skal have yderligere hjælp. Vi har flere dansk/svenske sites

Mvh

Jesper Weltström

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:26
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)