|
Jeg har aldrig haft det helt godt med konceptet, ligesom Mikkel mener jeg 25% i administration virker som meget, og derfor har jeg altid holdt projekter (både mine egne og dem jeg har berørt i jobs/bestyrelser/etc) ude af EGS. At der nu kommer 12k oven i - som går ubeskåret i jeres lommer gør det ikke nemmere for mig at håndtere det. Men ja, det er måske bare mig. Jeg tror nemt at i ville kunne klare en tur i kontanten eller lign. I tager jo ikke fusen på nogen, og spiller med relative åbne kort. Jeg tror dog at i rent strategisk gør i nællerne her. 1) Det bliver vanskeligt for jer at holde glorien ren - det er seriøst business nu, de argumenter vi møder bliver mere et spørgsmål om ROI, og ikke så meget om sultende børn. Det kunne gå hen og blive et problem for jer når i skal få nye virksomheder om bord. ROI er måske fornuftig på de penge man investerer i EGS markedsføring, men lige pludselig konkurrerer i på et helt andet marked med meget store og dygtige spillere... 2) I åbner for op for en ny spiller på online fundrasing scenen. Når i "smider" så mange EGS forretninger på gaden, og desuden strammer skruen så voldsomt ville det være en smal sag at kopiere jeres koncept, (eller nogle af de tilsvarende der findes ude i verden) og køre det live til f.eks. 1000kr pr mdr. Den nye spiller ville sikkert nemt kunne samle 50-60% op af de forretninger som i finder "uinteressante" (eller hvad det nu var i sagde :)). Ja, i har gjort det godt - men det er ikke raketvidenskab :) Havde jeg siddet for enden af bordet hos EGS havde jeg lanceret 3 modeller. 1000/2000/5000 kr pr mdr. hvor man fik flere ydelser og hjælp jo mere man betalte. Det ville give jer mulighed for at give de virksomheder som i tjener bedst på (lad os bare være ærlige her) den optimale service for at sikre at indtjeningen fortsatte og samtidigt ville det lukke hullet for en ny spiller på markedet. :) Ditlev |
Engodsag.dk hæver gebyret
www.onapp.com
|
Vi har været tilknyttet engodsag siden de startede, og har også haft begrænset udbytte af at være tilknyttet. Derfor har vi også valgt at ophøre med samarbejdet. Salget der igennem skal virkelig ændre sig radikalt for at vi vil kunne opnå udbytte ved samarbejdet. Jeg vil personligt hellere støtte direkte til organisationerne. Ikke fordi det på nogen måder kan skabe bedre salg end engodsag måske vil kunne, men fordi jeg personligt vil have det bedre med det. Og desuden giver flere af orginationerne ret til at sætte deres støtte logoer på ens hjemmeside, når man støtter med et vist beløb (som endda nogen gange er fradragsberettiget ;-) ). F.eks: http://www.cancer.dk/Foreningen/virksomheder/stoet+kamp+brystkraeft/stoet_kampen_mod_brystkraeft.htm Desuden er jeg lidt overrasket over at vi allerede er fjernet fra engodsag, da jeg forstod på deres "gebyr varslings mail" at det først ville være fra 15. Maj. Men det havde jeg nok bare misforstået (vi skrev at vi ikke ville fortsætte efter den dato). /Henrik |
|
Denne tråd (samt andre historier, som har været i medierne for nyligt - om andre firmaer, der vil tjene penge på at støtte hjælpeorganisationerne) viser vel egentlig bare, hvor svært det er at drive seriøs virksomhed indenfor denne branche. Som jeg ser det, så er det klart, at ENGODSAG ikke kan tjene penge i sin nuværende form, og derfor bliver nødt til at gøre - et eller andet...! De har så valgt at hæve gebyrerne, hvilket viser sig at give en del badwill. Forhåbentligt havde bestyrelsen forventet denne badwill, og har lagt det ind i sine kommende strategiske betragtninger. Men ser man på det produkt, som ENGODSAG leverer, så begynder det vel at ligne K2M (eller lignende annoncehajer), der tager penge for annoncering, uden at der er reel værdi i det. Forskellen er bare, at ENGODSAG i giver en del af overskuddet til velgørenhed. Jeg tror på, at ENGODSAG er opstartet - og i dag drives - med gode intentioner, og med det gamle budget er det bestemt ikke noget personerne bag bliver rige på. Men selvom konceptet og tanken bag er reel nok, så står det tydeligt frem, at der skal ske noget drastisk. Og det er jo netop det, der prøves på med dette nye budget. Jeg glæder mig derfor til at se, hvilke markedsføringsrelaterede projekter der sættes i gang, da der i fremtiden vil blive sat skrappe krav fra annoncørerne. Hvis ENGODSAG ikke kan levere seriøs markedsføring i fremtiden, så ender produktet op med at ligne et annoncehajsprodukt, som dog giver en del af overskuddet til velgørenhed. Spørgsmålet er så, om annoncørerne vil og kan acceptere det... |
|
|
|
Kære Aminoer. - Fri brug af ENGODSAG.DKs logo i intern og ekstern kommunikation - Adgang til avanceret trackingsystem med udførlig statistik. PLUS - 3000 kr./kvartal - Succesafhængig marketingaftale hvor du betaler for det antal ordrer, vi skaffer dig - Markedsføring på www.engodsag.dk og i Det Gode Program med navn, logo, beskrivelse og link - Fri brug af ENGODSAG.DKs logo i intern og ekstern kommunikation - Den virtuelle kommunikationsmappe med pressetekst, diplom og mailsignatur - Markedsføring hvert kvartal i vores nyhedsbrev til 100.000 modtagere - Tekstoptimering af din internetbutiks tekst på både vores website, i Det Gode Program og i vores nyhedsbrev - Adgang til avanceret trackingsystem med udførlig statistik - Telefonisk support og mailsupport. I øvrigt henvises til disse to sider som indeholder uddybende information: http://www.engodsag.dk/content/view/75/60/ http://www.engodsag.dk/content/view/61/52/ I forhold til de gode inputs, der har været herinde, vil jeg lige slå en kort krølle på dette. 1. MEDVIRKER MARKETINGTILSKUDDET IKKE BLOT TIL, AT ORGANISATIONERNE MISTER PENGE, OG I BLIVER RIGE I STEDET? Vi har erfaret over det seneste 1½ aar, at mange butikker (ca. 200 ud af de 580 vi samarbejder med) ingen ordrer har modtaget og derfor heller ingen penge har doneret til organisationerne. Det er hverken sjovt for butik eller organisation. Samtidig har vi alligevel brugt rigtig meget tid paa disse butikker (oprettelse, fakturering etc.), og det har bevirket, at vi ikke har kunnet bruge nok tid paa de shops, der for alvor er med til at samle penge ind til foreningerne. Dette er grunden til, at vi har valgt at lave en model for marketingtilskuddet, som skal sikre, at vi optimerer vores tidsforbrug til gavn for alle parter. Vi skal blive endnu bedre til at sikre, at de butikker, som klarer sig rigtig flot, gor det endnu bedre, ligesom vi skal sikre, at de shops, som vil betale for det, ogsaa faar mere ud af deres investering i form af bedre tekster, mere marketing etc. Ved at sikre value for money for alle, som er med i den gode |
Bliv gratis medlem