Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få regnskabsprogrammet Billy’s Billing gratis på prøve.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg spørger dumt, men må man ikke oprette gode tilbud i "jeg har et godt tilbud til dig" ?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 07:35

Jørgen Olsen:
Undskyld jeg spørger dumt, men må man ikke oprette gode tilbud i "jeg har et godt tilbud til dig" ?

Hej Jørgen,

Det er da ikke noget dumt spørgsmål. Skype-Smile

Jo, det må man gerne.

Tråden her lå oprindeligt et andet sted og havde en anden overskrift.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Smith,

Enig det er ikke nødvendigt at skyde gråspurve med kanoner - og ja naturligvis kan man sagtens starte med en SW løsning installeret på egen PC  - i opstarten af virksomhed.

Efterfølgende kan man så udbygge - gå på netløsninger ect. alt i takt med at virksomheden og behovet vokser.

Selv anvender jeg WinFinans - en googling deraf viser hvor du kan få råd og hjælp mod betaling naturligvis - men du kan starte med programmet uden betaling.

Som nævnt anvender jeg det i egen virksomhed og i de opgaver jeg løser i mine konsulentaktiviteter for kunder der ønsker at jeg skal holde styr på deres økonomi og bogføringsopgaver!

Vel det er mindre virksomheder, men det er man jo også i en opstart!  Wink

Man er naturligvis velkommen til at kontakte mig om yderligere info. herom! Bare ring/skriv!

mvh

john sommer     

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:21

Johnny Hansen:
da jeg mener en iværksætter skal bruge sin tid på forretning og ikke bogføring

Faktisk præcis derfor er jeg selv skiftet fra e-conomic til Billy's. Jeg vil gerne selv have styr på økonomien, men ønsker at bruge mindre tid på det.

Venlig hilsen
Ole 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 12:40

Hej Johnny,

Jeg havde en kunde som jeg var konsulent for en periode og her var opgaven forretnings-udvikling herunder forretningsgange i et C5 økonomistyrings/bogføringsmiljø.

C5 som virksomheden overtog ved købet af virksomheden for nogle år siden fulgte med og var således det man anvendte. Det skal nævnes at der var betalt ca. 5000 kr. i opdateringsgebyr/år siden 1996!

I alt kr.: 2011 - 1996= 15 år * 5000 kr = 75.000 kr. !

Da jeg kontaktede leverandøren fik vi oplyst at det alene var betaling for opdaterigsrettighederne, men at der skulle betales for opdateringen da opdateringen ikke var at udføre uden konsulentbistand. Systemet skulle opsættes forfra idet alle tidligere opsætninger nulstilles.

Virksomheden ønskede naturligvis en opdatering da der var tale om et menustyret system uden de muligheder jeg selv fandt alvorlige og manglende i det system.
Hvad ville virksomheden med opdateringen de ville gerne have EAN funktionen (dette med nr. på faktura når der er levering til offentlige myndigheder), ville have en dynamisk brugerflade ect. ect. De anvender stadig C5 fra 1996!!

Den virksomhed ville nemt kunne klare sig med WinFinans ud fra de funktionaliteter der blev brugt de anvendte, bogføring, debit -og kreditor styringer, timestyring på opgaver.

Virksomheden har 10-15 mand i arbejde.

Det jeg her vil anføre det er at vi slår om os med udtryk der er målrettet STORE virksomheder og jeg er sikker på at de fleste virksomheder her i Amino ikke beskæftiger personer over 10 mand! (tager måske fejl)

Ser man på ERP systemer så er det jo til større virksomheder som SAP o.l. er det!       
Enterprise ressource planning
 eller ERP er betegnelsen for en form for integreret virksomhedssoftware, der håndterer størstedelen af virksomhedens funktionelle områder. Eksempelvis hjælper ERP med til ordrebehandling for hele virksomheden set som ét i stedet for separate stykker software i hver afdeling. ERP bygger oftest på én fælles database for hele virksomheden.
Kilde http://da.wikipedia.org/wiki/Enterprise_resource_planning

Derfor vil jeg mene at økonomistyring/bogholderisystemer skal udvælges til behovet nu – men kunne udbygges i takt med at virksomheden vokser!

Men som det er fremgået er der penge i rådgivningen af systemvalget så vær opmærksom derpå! 

Og det er der flere der kan - jeg ved da at det jeg anvender pt. nemlig  WinFinans kan det og nej jeg sælger ikke dette, men det er baseret på Microsoft Access databaseprogram som jeg har udført mange op gaver med derfor bla. men især grundet FREEWARE og dynamikken i udbygningsmulighederne!

Så også når det kommer til valg af SW til økonomi –og beslutningsstøtte samt bogholderi:
 så tænk stor og start småt!

Toke har nok en pointe

Som civiløkonom i Informatik og Økonomi måtte jeg kommentere på dette!

Mvh

John sommer  

mvh john sommer

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 13:00

Hej Smith,

Smith:
Problemet er bare at folk forventer noget også selvom dette er freeware, jeg har set flere eksempler på et "hjemmekodet" faktura program hvor kunden køber det for 200-500,- og efterfølgende slet ikke kan få support til at få det virke.

Det er jeg klar over, men det er IKKE den slags jeg går ind for og det jeg anvender WinFinans er bestemt ikke i den kategori slet ikke!

mvh

john sommer

mvh john sommer

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 20:53

Hej Ole.

Jeg fik ikke præciseret det nok, som iværksætter skal du bruge din tid på du tjener penge på, og sørge for at bogføring, moms, løn og alt det andet kedelige som IKKE giver værdi bliver udført af kompetente folk som kender debit kredit og alle de andre termer. Hvis du som iværksætter holder fast i at ville udføre opgaven selv så mener jeg man vælger forkert... .De lille beløb en bogholder koster er peanuts i forhold til den tid du skal bruge på det selv... og hvis jeg kender iværksættere korrekt, så bliver bogføring, løn, moms osv lavet om aftenen / natten, hvor din tid burde bruges på enten familie og børn, eller andre værdiskabende opgaver... Min fritid er det dyrebareste af alt, kan jeg betale en bogholder 350 kr i timen for at jeg kan holde fri eller lave andre opgaver som giver bundlinie, så foretrækker jeg det.

Så igen, hilbillys regnskabsprogram ligger op til at du som iværksætter skal udføre bogholderi opgaverne selv, hvilket jeg mener er super forkert iht til hvor ens tid skal bruges som lille virksomhed / iværksætter...

Men programmet er sikkert fint, ingen tvivl om det.

Dbh Johnny.

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:55

Brian Reinhold Jensen:

Jeg har redigeret indlægget lidt, så den tekst der var blevet hvid nu igen er læselig.

Og lige der så burde indlæget, efter min mening, blive slettet - det jo grov udnyttelse af Amino som forum til skjult markedsføring.

MVH

Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

Johnny Hansen:
Jeg fik ikke præciseret det nok, som iværksætter skal du bruge din tid på du tjener penge på, og sørge for at bogføring, moms, løn og alt det andet kedelige som IKKE giver værdi bliver udført af kompetente folk som kender debit kredit og alle de andre termer

Hej Johnny

For at præcisere lidt. Så er det altså dig som firma der hænger på den, hvis der er fejl, og ikke din bogholder eller revisor.

Den eneste undtagelse er hvis du har en stats autoriseret revisor.

Så derfor er det faktisk vigtigt at man som virksomheds ejer er inde i sit bogholderi. Alt andet er tåbeligt.

/Kenneth

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 22:09

Hej Johnny,

Johnny Hansen:
Jeg fik ikke præciseret det nok, som iværksætter skal du bruge din tid på du tjener penge på, og sørge for at bogføring, moms, løn og alt det andet kedelige som IKKE giver værdi bliver udført af kompetente folk

Jeg har erfaret i konsulentarbejdet for de mindre virksomheder, at tiden til bogholderiet IKKE er det der er det værste i bogholderi-arbejde. Men måske er det rigtigt at det skal man få andre til - men der hvor de fleste iværksættere sætter mest til det er ved IKKE, at tage sig tid til den del af bogolderiet der omfatter fakturering når arbejdet er afsluttet!

Og det er alvorligt - jeg ser eksempler på, at der ligger sager til kalkulation og fakturering der er mere end 3 - TRE måneder gamle - og det er ikke noget der er godt for virksomheden.

Det er ofte kun iværksætteren der kan foretage det da medgået tid og materialer kun er kendt for iværksætteren!

Så det er nok en god ide at bogføre så meget man orker selv da det er motiverende at udskrive faktura og se dem i den bogførte omsætning!  Wink Så kan andre tage bilagene på omkostningssiden! 

Så igen - de mindre virksomheder hvor mester selv udføre det meste også faktura grundlags - kalkulationen pas på de store systemer og lad være med at give slip på økonomistyringen - få nogen til at hjælpe dig med bogholderiet er ok - men få det FAKTURERET og sendt dem afsted når jobbet er udført!!

Det er her man ofte ser likviditet´s problemerne opstår som ofte bliver årsag til en lukning!

mvh

john sommer

mvh john sommer

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)