Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få regnskabsprogrammet Billy’s Billing gratis på prøve.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 18:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Når man er iværksætter, har man i den brug for et godt, brugervenlig og let regnskabsprogram. Det kan være svært at vide, hvad man skal vælge i junglen blandt de mange regnskabsprogrammer, økonomisystemer, bogføringsprogrammer og faktureringsprogrammer.

Få her 7 gode råd om valg af regnskabsprogram, der sætter fokus på, hvad du skal være opmærksom på, når du vælger eller skal skifte dit nuværende regnskabsprogram ud. Jeg vil tage udgangspunkt i regnskabsprogrammet Billy’s Billing, hvor jeg har min daglige gang :-)

Råd 1: et regnskabsprogram skal være let, så du let selv kan bruge det

De traditionelle regnskabsprogrammer er lavet til bogholdere og revisorer. Billy’s Billing er regnskabsprogrammet, som er udviklet til mindre virksomheder og iværksættere, så du ikke behøver at have en bogholderbaggrund for at kunne anvende det. Dermed kan du altid have pulsen på din virksomhed og begrænse dine udgifter.

Mit råd er, at selvom du ikke ønsker at lave alt regnskab og bogføring i din virksomhed, er det yderst fornuftigt, at du kan lave så meget af det selv som muligt. Du vil på den måde få de bedste forudsætninger for at forstå, hvad du tjener dine penge på, og hvad der koster virksomheden penge. Herigennem kan du optimere dit overskud bedst muligt.

Råd 2: Regnskabsprogrammet skal være online

Når du vælger dit regnskabsprogram, er der efterhånden en bred vifte af programmer som lokale programmer, der skal installeres og programmer, som ligger online som en hjemmeside. Gå helt klart efter det sidste. Sikkerheden er på niveau med din netbank og uanset, hvor du befinder dig, kan du få adgang til dit regnskabsprogram. Dit regnskabsprogram vil altid ligge på flere forskellige sikre servere, og du kan også selv tage en sikkerhedskopi. Lokale programmer har en lang række begrænsninger, og serviceniveauet for et online program er højest. Jeg har skrevet flere artikler om emnet, som du kan læse her.

Råd 3: Test regnskabsprogrammer inden ud vælger

Inden du endeligt vælger, hvilket regnskabsprogram, som passer til dig, vil jeg anbefale, at du prøver nogle forskellige. De fleste udbyder en prøveversion. I regnskabsprogrammet Billy’s Billing har vi ubegrænset prøve på en fiktiv demo-virksomhed samt første måned gratis, hvis du vil teste med rigtige tal og sende fakturaer ud med dit eget logo.

Råd 4: Sammenlign priser, men tag ikke det allerbilligste

Det er kendt, at forbrugere godt kan lide at sammenligne priser, før de køber et produkt. Men ofte tager folk det billigste uden at skele til kvaliteten og den tid, som efterfølgende skal bruges på et dårligt eller mangelfuldt regnskabsprogram. Gå efter det regnskabsprogram, hvor du får mest værdi for pengene til laveste pris, og så vil valget falde på Billy’s Billing. Hvorfor? Fordi vi har sammensat vores priser således, at vi ligger blandt de regnskabsprogrammer med de laveste priser, samtidig med at programmet er udviklet af et professionelt team af engageret og erfarne personer. Er et regnskabsprogram helt gratis, ville jeg være skeptisk! Er kvaliteten i orden, hvad vil du bruge af unødig tid på at komme i gang, og er der risiko for fejl i programmet? Ved at betale et fast månedligt abonnement eller efter forbrug er du garanteret den højeste service og løbende udvikling af regnskabsprogrammet. Det sikrer dig, at du altid har det nyeste program med de smarteste funktioner. Dermed sparer du tid og penge ved at benytte dig af det regnskabsprogram sammenlignet med programmer, hvor du betaler én gang.

Råd 5: Brugervenlighed og god navigation er alfa og omega

Vælg et regnskabsprogram som er brugervenligt og let at anvende og spar penge på både bogholder, revisor og unødvendig support. Det er jo fint, hvis virksomheden har support. Men hvis regnskabsprogrammet er besværligt at anvende, så bruger du din dyrebare tid på irriterende ting. Vælg det brugervenlige regnskabsprogram og spar oceaner af tid, når du skal sende fakturaer og lave regnskab. Sørg for at der ikke er unødige funktioner. Det gør regnskabsprogrammet mere besværligt for dig som iværksætter. Selvom et regnskabsprogram har mange brugere, er det ikke sikkert, at de brugere, der anvender programmet, har samme behov som dig. Måske er deres virksomhed mere avanceret og kompleks. Et godt råd er at tage det simple, uden du går på kompromis med de funktioner, som er vigtige for, at du kan drive din virksomhed.

Råd 6: Vælg regnskabsprogrammet, hvor der er mennesker og liv

Hvilken virksomhed vil du helst indgå samarbejde med? – Den virksomhed, du altid kan få fat på, og hvor der sidder dedikerede mennesker eller en enkeltmandsvirksomhed, hvor du ikke ved, hvornår du kan få hjælp, og du kan være i tvivl om sikkerheden, kvaliteten og niveauet af kundeservice? Svaret er ganske enkelt – du vil vælge den, hvor du får højest service, hvor du er sikker på kvaliteten og der hvor sikkerheden er i top. Jeg plejer at sige, at man indgår ikke aftaler med virksomheder, man indgår aftaler mellem personer. Og er virksomheden fyldt med personer, som brænder for det, de laver, får du sublim service. En service som du er garanteret hos Billy’s Billing.

Råd 7: Almindelig sund fornuft og mavefornemmelse

Mit sidste råd er ganske simpelt: Brug din sunde fornuft og vælg regnskabsprogrammet, som er troværdigt og intuitivt med fokus på dig som ny bruger. Billy’s Billing er lavet til mindre virksomheder og iværksætter – vi tilfredsstiller ikke alle. Til gengæld gør vi alt for vores brugere, sådan så de altid har et godt og brugervenligt regnskabsprogram, som hjælper dem frem for at gøre ting besværlige.

Hvorfor henvise til andre regnskabsprogrammer?

Jeg har ikke noget problem med at lade dig vide, at der eksisterer andre regnskabsprogrammer end Billy’s Billing. Selvfølgelig gør der det. En ting er dog sikkert: I Billy’s Billing er der lagt rigtig meget vægt på brugervenligheden, så mindre virksomheder og iværksættere let kan komme i gang, samtidig med at det, de ser på, er pænt og overskueligt. Jeg tror på, at du ikke kan finde et bedre alternativ. Derfor tør jeg tale om de andre programmer :-) Og du kan gratis prøve regnskabsprogrammet Billy’s Billing her.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Et helt igennem unbiased indlæg ;)

Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:34

Guide.. det er en spændende definition.. men det var da meget spændende at læse om jeres program..

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:03
Toke Kruse:
Billy’s Billing er regnskabsprogrammet, som er udviklet til mindre virksomheder og iværksættere

Toke Kruse:
Regnskabsprogrammet skal være online

Toke Kruse:
som efterfølgende skal bruges på et dårligt eller mangelfuldt regnskabsprogram.

Toke Kruse:
med de smarteste funktioner

Er det ikke ved jer hvor jeres API er 5-6 måneder forsinket? Jeg spørger bare....
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 20:36

Undskyld mig -  er du ikke expert blogger? Det var dog den dårligste guide nogensinde - det er jo direkte reklame, hvilket også er helt i orden, men guide er fandme ikke orden at kalde det. Det er jo slet ikke neutralt.

Jeg er dog enig i nogle af dine synspunkter, og andre studser jeg lidt over.

Toke Kruse:
Når du vælger dit regnskabsprogram, er der efterhånden en bred vifte af programmer som lokale programmer, der skal installeres og programmer, som ligger online som en hjemmeside. Gå helt klart efter det sidste. Sikkerheden er på niveau med din netbank og uanset, hvor du befinder dig, kan du få adgang til dit regnskabsprogram.

Hvorfor gå efter det sidste - der er mange fordele for en række virksomheder ved at vælge C5, Aesiras, SAP, Mamut, Visma og andre gængse ERP mfl. 

Og Billys Billing ryger i min verden som du selv skriver under regnskabsprogram og ikke som i dine seo tekster økonomisyste,

Er det bare for ren SEO du gør teksten i toppen hvid? eks.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej med jer. Skype-Smile

Indlægget er anmeldt for forkert placering.
Jeg er enig i, at det mere ligner et tilbud eller en annonce.
Det er derfor flyttet hen på den placering, som efter min vurdering bedre passer.
Jeg leder efter det konkrete tilbud til aminoerne. En ren reklame er kategorien ikke beregnet til.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:29
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg har redigeret indlægget lidt, så den tekst der var blevet hvid nu igen er læselig og antallet af ens links i teksten er nedbragt.

/Brian

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:19

Toke,

Citat:

Råd 4: Sammenlign priser, men tag ikke det allerbilligste

Det er kendt, at forbrugere godt kan lide at sammenligne priser, før de køber et produkt. Men ofte tager folk det billigste uden at skele til kvaliteten og den tid, som efterfølgende skal bruges på et dårligt eller mangelfuldt regnskabsprogram. Gå efter det regnskabsprogram, hvor du får mest værdi for pengene til laveste pris, og så vil valget falde på Billy’s Billing. Hvorfor? Fordi vi har sammensat vores priser således, at vi ligger blandt de regnskabsprogrammer med de laveste priser, samtidig med at programmet er udviklet af et professionelt team af engageret og erfarne personer. Er et regnskabsprogram helt gratis, ville jeg være skeptisk! Er kvaliteten i orden, hvad vil du bruge af unødig tid på at komme i gang, og er der risiko for fejl i programmet? Ved at betale et fast månedligt abonnement eller efter forbrug er du garanteret den højeste service og løbende udvikling af regnskabsprogrammet. Det sikrer dig, at du altid har det nyeste program med de smarteste funktioner. Dermed sparer du tid og penge ved at benytte dig af det regnskabsprogram sammenlignet med programmer, hvor du betaler én gang.
Citat slut

Du glemmer vist at der findes ganske gode og brugbare freeware SW til dette brug - og du kan tilmed ekspandere det i takt med din virksomhed vokser se - bare for at nævne et - på WinFinans!

En standalone løsning med mulighed for at gå på en netløsning når og hvis !!!!

Jeg bruger det selv - og nej jeg er ikke sælger deraf, men en glad bruger der gerne hjælper andre med at komme igang med brugen deraf og som bruger det i økonomistyring og bogførings opgaver for egen virksomhed og for mine kunder!  

Se mer her:

http://www.winfinans.dk/produkter/winfinans-small-business/download

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:59

john sommer:
Du glemmer vist at der findes ganske gode og brugbare freeware SW til dette brug - og du kan tilmed ekspandere det i takt med din virksomhed vokser

Kære John, 

Det er korrekt at der findes nogle freeware, og open source løsninger som eks. Saldi :)

Problemet er bare at folk forventer noget også selvom dette er freeware, jeg har set flere eksempler på et "hjemmekodet" faktura program hvor kunden køber det for 200-500,- og efterfølgende slet ikke kan få support til at få det virke.

Der er flere eksempler fx. Winfinans, WinKompas, Aesiras, mv. som er gratis op til X antal posteringer og kan klare en del behov.

Det er bare vigtigt at understrege og gøre opmærksom på når man vælger ERP/økonomisystem hvilket konsekvenser det måtte have. 

Og som jeg skrev i mit indlæg er jeg dybt uenig i at en webløsning´s løsning altid er det rette valg ,for det er jeg bestemt ikke enig i ! 

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 06:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super debat...

Jeg må melde mig i rækken af dem som IKKE forguder online regnskabsprogrammer. og så syntes jeg folk glemmer forskellen på ERP/økonomisystemer kontra regnskabsprogrammer...

(Har brugt e-conomic i 4 år i vores firma, og er glad for det, men vi sælger større ERP systemer til vores kunder, så har erfaring nok til at udtale mig) 

e-conomic, Hilbillys og mange andre online systemer er simple små regnskabsprogrammer, hvor du som kunde betaler ganske lidt, men også må nøjes med ganske lidt funktionalitet, uanset hvad udbyderne siger! Fx tilbyder de forskellige API kun op til 40% adgang til systemet, det betyder kort fortalt at alle de funktioner som du som bruger ser i systemet, ikke nødvendigvis kan tilgåes bagom systemet, faktisk langtfra, det giver storre udfordringer når der skal laves integrationer til systemerne.

De større ERP/økonomsystem platforme tilbyder en helt anden servce, i dem kan du tilpasse systemet, få integrationer som du lyster og meget mere.... Altså er det systemer som koster væsenligt mere, men altså også kan lige præcis det du ønsker, hvis du vil betale for det.... og så kommer det store spørgsmål, vil du begrænses din virksomheds kunden fordi det it system ikke kan klare opgaven? IKKE hos mig!!

e-conomic syntes vi selv er fint, og jeg vil understrege at Hilbillys tanke med at bogføring er gjort nemt og enkelt er skam en sød tanke, men det tiltaler ikke mig, da jeg mener en iværksætter skal bruge sin tid på forretning og ikke bogføring = få andre til at lave bogføring for dig, og disse andre er bogholdere som langt langt hellere vil arbejde i kendte systemer hvor regnskab ligner regnskab, og ikke systemer som hvor regnskat er gjort tegneserielign eller tilpasset så børn kan bruge det... :)
Så ros for ideen og flot flot system, men i praksis tror jeg bare ikke på det , sorry Toke.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)