Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal lave en ny søgemaskine!!!

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har rettet indlæggest - læste forkert, det var slet ikke det du skrev :-)

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:56

JonasJ:

Du minder mig om en legekammerat jeg havde da jeg var 11. Vi talte om filmen Superman og jeg sagde, at jeg ikke syntes filmen var særligt god. Hvortil han svarede: hvorfor laver du så ikke én selv? 

Doh! Du må lige træde et niveau op, hvis jeg skal svare :) 

Nah.. nu skriver du i overskriften at "vi" skal lave en ny søgemaskine. Så er det vel ikke helt urimeligt at forvente at du er med i denne "vi".. :o)

Men jeg vil sige at for det meste meget glad for Googles resultater, da jeg oftest finder det jeg søger. Men selvfølgelig er der plads til forbedringer. Og en endnu bedre søgeresultater end dem der kommer i dag, vil jeg naturligvis hilse velkommen.

Da jeg ikke har evnerne (eller lysten, for slet ikke at tale om tiden) til at være en del af "vi", sætter jeg mig bare tilbage og afventer, hvad jeres resultat bliver. Men jeg vil til gengæld love at bruge den, hvis den giver mig bedre søgeresultater, end jeg får i dag :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 04:19

JonasJ:

Lars Nielsen:

"...ligner ..." Er det bedømt udfra at grafisk eller lingvistisk perspektiv?

Hvis jeg tager min branche og søger på ordet "travel india" så vil jeg forvente, at jeg får informationer som:

• Rejselokationer som byer, attraktioner, turiststeder, nationalparker i Indien inddelt efter landområde - gerne vist geografisk
  • Praktiske informationer herunder rejseinformation, religion, historie, kultur, transport, politiske forhold osv.
  • Mulighed for at købe rejse
  • Brugervenlighed
  • Design
Hvis jeg søger på google med ordene "travel india", så får jeg følgende websites frem, som jeg nu vil vurdere udfra ovenstående parametre: 
www.lonelyplanet.com/india - ja, ja, nej, ja, ja
www.india-travel.com/       - nej, nej, ja, nej, nej
wikitravel.org/en/India      - ja, ja, nej, ja, ja
goindia.about.com/ - nej, ja, ja, nej, nej
travelindia.com/ - nej, ja, nej, nej, nej
www.enchanting-india.com/ - ja, ja, ja, ja, ja
www.justindia.info/ - nej, ja, ja, nej, nej
www.travellinginindia.com/  -nej, ja, ja, nej, nej
Dette er min subjektive vurdering udfra, hvad jeg mener, det er godt og skidt (ingen af siderne er mine). To af siderne får 4 ud af 5 ja'er. Kun én side får 5 ja'er. 4 sider dumper. Hvis jeg havde fortsat listen, så havde endnu flere dumpet fordi wikitravel og lonely planet ikke findes flere gange. 
Disse sider er mine konkurrenter og jeg synes de er temmeligt dårlige og opfylder ikke mine behov - men det er dem jeg får frem, hvis jeg foretager en google søgning. Det synes JEG ikke er godt nok. 

Så det du mener er at på bredde søgninger skal der kun findes sider der dækker alt indenfor emnet og ingen nichesider?

Din lille søgning og efterfølgende vurdering er intet værd uden et forslag til hvad der så skal være i toppen. Hvilke sider er bedre og burde blive fundet?.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 05:16

Angaaende dit eksempel med weekendfædre, saa vil google da netop opdage at ordet kun optraeder paa meget faa sider, og at ingen af de indgaaende links omhandler weekendfædre, og derfor korrekt konkludere at sitet ikke ranker hoejt paa det ord.

Hele ideen med at bruge indgaaende links til at vurdere hvad sider handler om, og hvor gode de er er jo netop at de fleste links paa internettet, stadig er oprettet af brugerer fordi de mener at modtager siden har et formaal. Og derfor er de stadig en god metode til at finde de mest brugbare sider.

Eksempel: Proev at soeg paa nyheder. Ingen af de sider som ligger top 10, har lavet specifik link building, og de daekker i oevrigt generalt et godt udbud af forskellige nyhedskilder.

Det er ikke fordi din ide som saadan er daarlig, og jeg tror det ville give en god search engine, men der er et stort problem som goer den stortset umuligt at gennemfoere. Hele ideen forudsaetter at din search engine kender til ALLE sider jeg surfer paa, og du vil saaledes ende med en search engine, som har totalt overblik over hvilke sider, alle brugerer i hele verdnen surfer paa. Det er et kaempe privacy issue, som goer det umuligt at lave.

Desuden vil det vaere alt for nemt at lave fake klienter, som bruger lang tid paa de sites, jeg gerne vil have oeverst i din search engine. 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 05:26

JonasJ:

Lars Nielsen:

"...ligner ..." Er det bedømt udfra at grafisk eller lingvistisk perspektiv?

Hvis jeg tager min branche og søger på ordet "travel india" så vil jeg forvente, at jeg får informationer som:

• Rejselokationer som byer, attraktioner, turiststeder, nationalparker i Indien inddelt efter landområde - gerne vist geografisk
  • Praktiske informationer herunder rejseinformation, religion, historie, kultur, transport, politiske forhold osv.
  • Mulighed for at købe rejse
  • Brugervenlighed
  • Design
Hvorfor forventer du ting som historie, kultur og politiske forhold, naar du skriver travel india?. Personligt ville jeg forvente information om hvordan man rejser rundt internt i Indien. Her er google dog lidt for smart, fordi den detecter at jeg sidder langt vaek, og at jeg derfor nok er turist*. Og hvis jeg vil vide noget om indiens historie, skriver jeg da india history som giver et rimeligt indblik i indisk historie. 
*Det som faktisk sker, er at google ser at jeg er i danmark, og at den derfor laegger ekstra vaegt paa links fra andre danske sider. Og de fleste danske sider om indien, er tiltaenkt turister.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas Jørgensen:
Efter min overbevisning har links bestemt IKKE så stor betydning, at man kan kalde den en primær faktor mht serp.

Hvilke primære faktorer ser du hvis ikke backlinks er en af dem?

Google bruger 200+ faktorer til at vurdere hvordan en hjemmeside skal placeres i SERPS, i næsten alle tilfælde kan man sagtens ranke uden alle faktorer er i spil, men står det mellem to sider hvor den ene har 0 backlinks og den anden har 200 kvalitetsbacklinks, så er den side med backlinks i 99% af tilfældende øverst, men den faktor betrager du altså som sekundær?.

Selvom social media er blevet vigtig og fylder mere, er backlinks stadig en meget vigtig faktor, især for sites hvor alt det tekniske er i orden, dvs der ikke er dc content, sidestrukturen er dog, interne links bruges godt etc etc. her er det sitet med kvalitetsbacklinks og social shares der ranker højest (langt oftest).

Hvilke primære faktorer mener du har mest indflydelse på SERPS hvis ikke backlinks er en af dem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03

Thomas Frost:

Så det du mener er at på bredde søgninger skal der kun findes sider der dækker alt indenfor emnet og ingen nichesider?

Din lille søgning og efterfølgende vurdering er intet værd uden et forslag til hvad der så skal være i toppen. Hvilke sider er bedre og burde blive fundet?.

Det synes jeg faktisk er præcist det jeg gør. Jeg inddeler i fem kategorier og giver ja og nej udfra om jeg synes sitet tjener mit søgeformål. De sites med flest ja'er er dem som jeg mener skal være i toppen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12

Martin T:

Hvorfor forventer du ting som historie, kultur og politiske forhold, naar du skriver travel india?. Personligt ville jeg forvente information om hvordan man rejser rundt internt i Indien. Her er google dog lidt for smart, fordi den detecter at jeg sidder langt vaek, og at jeg derfor nok er turist*. Og hvis jeg vil vide noget om indiens historie, skriver jeg da india history som giver et rimeligt indblik i indisk historie. 
*Det som faktisk sker, er at google ser at jeg er i danmark, og at den derfor laegger ekstra vaegt paa links fra andre danske sider. Og de fleste danske sider om indien, er tiltaenkt turister.

Okay...  Men der findes altså mange turister der gerne vil vide lidt om det land de rejser i! Jeg vil foreslå dig at læse et par rejsebøger :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:26

Martin T:

Angaaende dit eksempel med weekendfædre, saa vil google da netop opdage at ordet kun optraeder paa meget faa sider, og at ingen af de indgaaende links omhandler weekendfædre, og derfor korrekt konkludere at sitet ikke ranker hoejt paa det ord.

Hele ideen med at bruge indgaaende links til at vurdere hvad sider handler om, og hvor gode de er er jo netop at de fleste links paa internettet, stadig er oprettet af brugerer fordi de mener at modtager siden har et formaal. Og derfor er de stadig en god metode til at finde de mest brugbare sider.

Eksempel: Proev at soeg paa nyheder. Ingen af de sider som ligger top 10, har lavet specifik link building, og de daekker i oevrigt generalt et godt udbud af forskellige nyhedskilder.

Det er ikke fordi din ide som saadan er daarlig, og jeg tror det ville give en god search engine, men der er et stort problem som goer den stortset umuligt at gennemfoere. Hele ideen forudsaetter at din search engine kender til ALLE sider jeg surfer paa, og du vil saaledes ende med en search engine, som har totalt overblik over hvilke sider, alle brugerer i hele verdnen surfer paa. Det er et kaempe privacy issue, som goer det umuligt at lave.

Desuden vil det vaere alt for nemt at lave fake klienter, som bruger lang tid paa de sites, jeg gerne vil have oeverst i din search engine. 

Det passer ikke med mine oplevelser på mit eget site. Når vi har en artikel om Goa, så er vores keywords ord som Goa tour, Goa Tours, Goa travel, Tour Goa, Goa Tours, Goa Travel, Goa Tour packages etc. Vi har 300 artikler med destinationer, hvor vi bruger vores keywords på denne måde og 150 andre artikler hvor vi også bruger keywords.

Vi får traffik på en lang række underlige ordkombinationer, som intet har med vores keywords at gøre og fra brugere som søger noget helt helt andet. 

Så den traffik vi får fra Google er oftest irrelevant og Google lader ikke til at blive klogere. 

Jeg er enig med dig i, at også en søgemaskine udfra de principper jeg beskriver kunne manipuleres. Det kan alle maskiner. 

Med hensyn til hvor man vælger at tage data fra, så kan man enten gøre det fra brugeren eller fra sitet. Min tanke var, at man skulle tage data fra sitet, da det ville give et bedre statistisk grundlag. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:40

Thomas Frost:
Hvilke primære faktorer mener du har mest indflydelse på SERPS hvis ikke backlinks er en af dem?

Jeg mener alderen på websitet har mere betydning samt de faktorer, der kan manipuleres onsite.

Dog vil jeg give dig ret i at jeg i det sdidste års tid, har oplevet, at facebook aktivitet kan booste helt enormt i serp på selv helt nye sites.

Det jeg vil ind på, er tendensen til at misforstå seo, som værende 99,9999% backlinks.

Ser du på eksemplet med seoportalen.dk, så har den side jo næsten ingen backlinks (lidt over 400), ser du på de andre sites som ranker tæt på, snakker vi svimlende tons af backlinks. Sitet lige under (seotips) har over 10.000 backlinks.

Hvis vi nu vender dit eksempel på hovedet og finder 2 sites med nøjagtig samme backlink profil, så vil man kunne argumentere for, at det er sitet med bedst onsite optimering, der ligger højest eller højeste alder jada jada.

Focus ligger bare på backlinks, fordi de er svære at opnå...men også fordi de er lettere at forstå og måle. Specielt for dem, der måske ikke har sat sig så meget ind i andet stof.

Men nej, jeg vil ikke påstå at backllinks ikke er vigtige, jeg vil bare påstå, at backlinks ikke er vigtigst.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)