Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man dette?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad er b-skat? I 2 siger at man slet ikke skal betale skat, og sander siger at jeg skal betale b-skat?

Er lost..

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 16:13
Casper Jensen:

Men hvad er b-skat? I 2 siger at man slet ikke skal betale skat, og sander
siger at jeg skal betale b-skat?

Det handler om hvor meget du regner med at tjene i alt i år 2012. Har du et job ved siden af? Får du SU?

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 16:14

Ja men det er kun overskuddet du skal oplyst til skat altså hvis du køber en ting til 40 kr og sælger den for 80 så skal du oplyse de 40 kr

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

Jeg regner stærkt med at tjene under de 50.000 kr - omkring 20.000 kun.

Jeg har ikke et job, og jeg får ikke SU. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 16:14

Selvfølgelig har du et frikort, på 30-40.000 kroner. Men du skal stadig indberette din indtjening, så SKAT kan holde øje med hvornår du har opbrugt dit frikort. Så når du har tjent de 30-40.000 kroner du engang kan tjene på et frikort, så begynder du bare at betale skat.

Det er sgu nok mig der er lidt træt her op af eftermiddagen efter en lang dag, og derfor ikke er i det skarpeste hjørne til at forklare det. Stick out tongue

Bedste hilsner,
Sander 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16

Tak, Sander, haha :-).

Jeg skriver selvfølgelig mit overskud ned, og jeg kommer ikke til at tjene over 30.000 kr.

Jeg vil oplyse mit overskud ved udgangen af året - jeg skal vel ikke betale b-skat? Hvad det så end er, hehe. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 16:17

Så er det da bare gå igang ved ikke hvad dit frikort er på men så skal du ikke betale skat men oplys det alligevel så du ikke får problemer

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:18

Casper Jensen:

Tak, Sander, haha :-).

Jeg skriver selvfølgelig mit overskud ned, og jeg kommer ikke til at tjene over 30.000 kr.

Jeg vil oplyse mit overskud ved udgangen af året - jeg skal vel ikke betale b-skat? Hvad det så end er, hehe. 

Du skal betale de 40% skat, men er du 16-17 og ikke bliver 18 samme år, så har du jo et fradrag på omkring de 33.000 (skattefrit) hvis du bliver 18 samme regnskabsår så er dit fradag på 43.000

Er der ikke lige nogle der kan bekræfte:

Han skal vel indberette alt? og ikke kun overskud

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 16:20
Casper Jensen:

Jeg regner stærkt med at tjene under de 50.000 kr - omkring 20.000 kun.

De 50.000 har intet med den Skat du (måske) skal betale at gøre - det er udelukkende grænsen for hvornår du er momspligtig.
Tjener du over 50.000 skal du altså momsregistreres, det betyder at du skal inddrive moms for staten - en afgift på 25%.

Jeg mener fradraget er på 42.000. Tjener du under 42.000 i år 2012, skal du ikke betale skat - men din indtjening skal stadig indberettes til Skat.

Hehe, det er lidt kringlet, og der er mange tal i spil. Men jeg håber det giver mening :-)

PS: Jeg var ikke klar over at fradraget er mindre når man er under 18. Tak for heads-up :-)

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20

Så vil jeg igang med at finde restpartier :-). Tak for hjælpen, folkens.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)