Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fik en rigtig god ide

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så skriver jeg lige igenSmile Har lige fået en god ide. Har brugt en masse tid på at gennemsøge nettet for at se, om den er brugt, og det ser ikke ud til. 

Jeg tror virkelig, at denne ide kunne blive populær. Selve det community som skal udvikles, skal være med et simpelt og brugervenligt interface. Jeg vil gå i gang med at tegne en skitse af det, og de elementer, som skal være tilstede. 

Der skal kunne oprettes en profil. Der skal også kunne tilføjes folk til ens venneliste. Skype skal være fast integreret på hver profil, så hver eneste bruger kan kommunikere live med hinanden, hvis de har installeret skype. Jeg ved ikke, om man kan gøre sådan at der er mulighed for flere videoprogrammer til at kommunikere med, hvis man ikke vil eller kan bruge skype. Det vil selvfølgelig være bedst med flere muligheder, så brugeren ikke fravælger mit site. 

Så skal der selvfølgelig være mulighed for at uploade billeder og videoer. 

Nu er mit spørgsmål, om I kan komme med en pris i en nogenlunde prisklasse. Jeg er studerende. Selve designet skal ikke være noget prangende eller vildt. For at tage et eksempel, så kunne det være ligeså simpelt af udseende som Facebook var, da det blev tilgængeligt i 2004, men med mulighed for løbende udvikling af sitet. 

Tænkte på om der kan spares penge på udviklingen, hvis et firma laver det i Joomla til mig? 

Og jeg vil rigtig gerne diskutere min ide med nogle herinde fra omkring pris og hvad der skal være. Det er ikke fordi, jeg ikke stoler på jer ( det er det jo nok altid lidt Smile, vil jo ikke have min ide bliver misbrugt ), men hvad hedder det dokument, man kan sende ud, inden man snakker om sin ide, som den anden skal skrive under på, så han er fortrolig med ideen? Kan det downloades? 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Stor respekt for din uddybende beskrivelse. Dine overvejelser omkring det økonomiske og Joomla, vidner om at du er seriøs

Held og lykke med at finde en der kan give dit projekt vinger. Opgaven virker realistisk - der findes open source projekter der, i kombination, kan opfylde det du beskriver. Så du kan nok finde en programmør, til en fair pris.

Klø på og giv ikke op.
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 00:06
Mht pris er jeg enig i at den nok er over budget. Men det er klart at ved at bruge et CMS er du nået langt. Alt efter hvor stort dit system er skal du huske at ved store systemer er der sjældent den store forskel i prisen på open source og kommercielle systemer. Udgiften er bare et andet sted. I kommercielle systemer betaler man typisk for færdige moduler, og ved open source betaler man for udvikling. Meget groft sagt, open source er ikke det samme som gratis eller fri for omkostninger.

Men 50000 - 100000 så er du langt med den første version.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 09:09

Mange tak for jeres ros af mit indlægSmile

Havde gået og været naiv, og troet det kunne laves for 20-30000kr hehe, men kan godt se, det nok er urealistisk.

Lige for at give et bedre overblik over det community, som jeg gerne vil have lavet, uden at røbe for meget, så skal følgende gøre sig følgende:

Simpelt og brugervenligt men skal virke professionelt. Det skal ikke virke useriøst.
Mulighed for video, billeder, søgefunktioner, videochat almindelig chat, måske et forum som popper op i et nyt vindue. ( Bare et meget simpelt forum ). Der skal også bruges penge på seo, da jeg gerne ser, at sitet får en god placering på Google.

Kan det laves til en pris omkring 50.000kr? Det skal som sagt ikke være avanceret. Det skal være simpelt, men brugbart og let at navigere rundt på. Selve designet skal i starten ikke være helt unikt eller prangende. Det kan altid videreudvikles, hvis det opnår succes. De forskellige love om design mønstre skal selvfølgelig følges, så det bliver så brugervenligt som muligt.

Jeg tænker også, hvis jeg selv havde 50-100000kr. af mine egne penge, ville I så selv tage chancen, og bruge hele jeres opsparing på jeres ide. Jeg tænker på, at så undgår jeg i starten at skulle give folk indflydelse på mit produkt, og jeg behøver ikke at tænke på, at der sidder nogle folk, som jeg skylder penge, eller gerne vil have del i indtjeningen.

Men på den anden sidde ville det selvfølgelig også være dejligt, hvis der var mulige investorer, som var interesseret, og ville hjælpe mig økonomisk. Det jeg er bange for er, at de kommer til at eje for meget af produktet. Ville gerne kunne købe dem ud igen, hvis det bliver muligt.

I må også meget gerne komme med forslag til webbureauer, som udvikler alt efter kundens ønsker, og som har erfaring med online community's ( sociale netværk o.lign. )

Det som skræmmer mig er pengeproblemet. Selvom jeg gerne vil have community'et opbygget simpelt og brugervenligt, så koster det jo stadigvæk en del. Vil heller ikke opgive min ide. Vil arbejde på at udvikle en powerpoint, som kan bruges til præsentation, hvor der er skitser og beskrivelser af min ide. Men pengene er selvfølgelig noget, som får mange til at opgive sine projekter. Jeg ved slet ikke, hvad jeg kan gøre omkring pengeproblemet endnu. Men håber der er muligheder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 09:15

Jeg ville nok se hvor langt jeg kunne komme med gratis software. Eksempelvis en wordpress installation kan måske være nok til at starte op og køre et årstid og så skifte til en anden platform. Måske skulle du trykprøve ideen eller en del af ideen, dvs. lave  et forum/community der kan lidt af det du vil og se om det har nogen interesser. Misforstå mig ikke, det kan sagtens være en god ide, nogle gange er man bare lidt nemt ved at blive enig med sig selv om at det er verdens fedeste ide man har og den  KAN mikke gå galt. 

Prøv at se om det kan lade sig gøre at komme langt med en wordpress installation og se hvilket feedback du får på det, kan brugerene lide det osv. Det er du næsten nødt til at gøre inden du kan smide de penge efter det - det ville jeg gøre.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:25

Thomas :

Jeg tænker også, hvis jeg selv havde 50-100000kr. af mine egne penge, ville I så selv tage chancen, og bruge hele jeres opsparing på jeres ide. Jeg tænker på, at så undgår jeg i starten at skulle give folk indflydelse på mit produkt, og jeg behøver ikke at tænke på, at der sidder nogle folk, som jeg skylder penge, eller gerne vil have del i indtjeningen.

Men på den anden sidde ville det selvfølgelig også være dejligt, hvis der var mulige investorer, som var interesseret, og ville hjælpe mig økonomisk. Det jeg er bange for er, at de kommer til at eje for meget af produktet. Ville gerne kunne købe dem ud igen, hvis det bliver muligt.

Først lige det økonomiske, selv hvis det kunne laves til ca 50.000 (og det tror jeg er svært, men du kan være heldig og finde nogle krise ramte udviklere der er meget sultne) så skal et altså også lige lanceres, evt skal der noget advokat inover og sikre nogle rettigheder/navne skidtet skal vel også markedsføres osv? Det er ikke for at sige at det ikke kan lade sig gøre, men bare at du måske skulle kigge på dit samlede budget en gang mere, og tænke alle udgifter med?

Det andet spørgsmål med selv og satse hele butikken, er jo også svært at svare på efter så kort en beskrivelse, personligt vil jeg hellere have 20-30% af noget der er en formue værd, end 100% af ingenting :-) Men langt de fleste herinde tænker det modsatte og vil have rub og stub, du må nok gøre op med dig selv hvad du er mest til, det er jo svært at beregne på det her tidspunkt.

Hvis du skal have en af de chekkede business engels ind så tidligt i processen som det her og du skal købe dem ud senere skal du nok regne med at det skal koste dig ca 10*deres indskud. Altså hvis de skal smide 500.000kr ind skal de have 5 mil når du vil købe dem ud.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 20:22
Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:27

Hej Thomas,

Jeg er selv ved at få udviklet en idé. Dette gør jeg sammen med en god ven, derved betaler vi begge for udgifter og har aftalt, at vi får 50/50 ved indtægter. Jeg synes det er den bedste måde at gøre det på, men hvis du ikke har nogle gode programmerings venner, så er det måske i orden med en inverstor :)

Mvh.

Berti.

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 01:04

Hej Thomas

Hvis du er interesseret i en model hvor der evt. kunne udarbejdes en money-split løsning vil jeg gerne prøve at se på programmeringsarbejdet. Så forestiller jeg mig noget i stil med 20.000 og 15% af sidens indtjening alt efter hvor omfattende en opgave det viser sig at være.

Eneste problem jeg kan se er at jeg er bosat i kbh. og det ser ud som om du er fra Jylland. Du kan jo overveje det.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)