Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til budgettering på diskotek

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 63
Fra  conzeptz Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg har 12 års erfaring fra branchen som både Dj og selvstændig.

Jeg har været selvstændig med et såkaldt provins diskotek, og de tal som bliver nævnt i denne tråd, har jeg lidt svært ved at kunne genkende. Det er efterhånden et par år siden jeg bevægede mig i det miljø så med mindre folk har fået flere penge vil jeg da mene at beløbet hedder 80-100 pr gæst i gennemsnit.

Når det er sagt er det ikke så vigtigt hvor meget dine gæster bruger i snit men derimod din avanche på de forskellige produkter, jeg ville starte med at få lavet en masse aftaler med de forskellige leverandører, og få lavet nogle holdbare aftaler.

Der er meget forskel på de forskellige aftaler som de forskellige diskoteker har, dette er en meget vigtig faktor og have med.

Det kan være svært og sige hvordan dit budget ser ud, men mine erfaring siger mig at nu ældre dine gæster er desto flere penge bruger de, samtidig har de unge også en eller anden mærkelig lyst til at ødelægge ting når de for noget og drikke.

Men igen det vigtigste er at du hele tiden tænker på at det du giver dine kunder, dette er alt fra musik stil, personale og events..

Lønnen for de enkelte variere meget jeg har været steder hvor en afrydder fik 200 kroner og en flaske sprut andre steder har de fået op til 1500 kroner så dette variere meget.

En lille fidus er at vælge de personale ud geografisk sørg for at have min en medarbejder hver uddanelses institution i nærområdet, dette gør at du sætter gang i snakken meget hurtigere hvilket også helt klart er den bedste fremgangsmåde hvis man vil have kunder indenfor den branche.

Og et sidste tip sørg for at dit personale føler at de har et tilhørsforhold til dit sted,, det er helt vildt hvor mange kunder en utilfreds medarbejder kan hive med sig.

Dørmænd er op til den enkelte politikreds, de har erfaringer fra området og vil helelr en gerne tage en dialog med dig, sørg for at have et godt samarbejde med dem ellers kan de gøre det hele til et helvede.


Til sidst angående kassesystemet, hvis det var mig ville jeg gå en runde ca 1 gang i timen og tømme kassen, der sidder som regel tæller på både sprut og fadølsanlæg, halv fulde unge på SU bag baren og en masse penge kan hurtigt gå galt...

Du skriver bare, ved godt jeg måske lyder en my negativ, men det er bare sure lærepenge jeg øser ud af..

Men igen bare smid en mail eller andet hvis du har brug for hjælp..

/Anders 

www.conzeptz.dk - Grafisk design - grafisk kunst på lærred

Fra Ølstykke
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 63
Fra  conzeptz Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskylder alle mine stavefejl, håber det gir mening alligevel..

Held og lykke med det.. 

/Anders

www.conzeptz.dk - Grafisk design - grafisk kunst på lærred

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Uden at sige for meget, lyder det lidt til at du har været på mega bonderøvs disko, hvis der var en omsætning på 80 til 100 kr. pr. gæst...
Hvis du bare tager indgang og garderobe så har man typisk brugt de første 60 til 65 kr. i allefald var det sådans sidst jeg var på disko, og så en fadøl til 50 kr, ja så er du allerede på 110-115 kr, men tvivler på de fleste nøjes med en fadøl, på et diskotek eller en drink...

Det lyder mere som omsætning på en ti kroners bar uden entre og garderobe...

Men ja, kan kun tilslutte mig, regn ud hvad en drink, fadøl etc koster og find så din avance, så kan du kalkulere dig ud derfra, du vil så hele tiden kunne opjustere eller nedjustere på antal enheder af de forskellige ting som drikkes pr. gæst, og dermed ved du også hvad omsætning og avance pr gæst er, så kan du kalkulere dig ud derfra på hvad resultater bliver med 100 gæster til 400 gæster...

/M

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil med glæde give mine 5-6 års erfarring med her.

Først vil jeg tilslutte mig Ander og hans indlæg - Han rammer rigtig meget af det rigtige.

Omsætning: Mine erfaringer siger mig også at et gennemsnit forbrug ligger omkring 80-120,-. Bonderøvs diskotek eller ej. Dette gennemsnits forbrug er regnet udfra priser hvor en drink koster 45,- og en 0,5 fadøl til 40. 10 shots for 180. Jeg kan sagtens se at mange som ikke har kendskab til branchen tænker "Kan det virkelig passe?" Men ja, det gør det. Jeg har arbejdet på et diskotek med plads til ca. 250. Og på en almindelig lørdag er vel omtrent 5-600 unikke gæster igennem. Grunden til at gennemsnits forbruget er så "lavt", er jo at utrolig mange gæster ikke bruger penge. Eks. de fleste unge piger, og så er der også dem som betaler entre kl 3 om natten, for at være der i 1 time, købe 1 fadøl, og så gå hjem i seng.

Bemærk at dette gennemsnits forbrug er foruden Entre. Så hvis du regner med 100,- i gns. forbrug, så læg din entre oven i.

Hvad angår Entre, vil jeg anbefale at ligge den 10'er du ville tage i garderobe, oven i Entre. Så bliver Entre prisen pludselig væsentlig mere overkommelig.

Hvad angår kasse apparater, kommer det i særdeleshed an på hvor meget kontrol du har tænkt dig at køre over dit varelager. Du kan sagtens få systemer som har knapper til morgan-cola, razz-sprite, gin-lemon. Og derved kan du beregne det præcise forbrug. Men er du så også parat til at lade din bartender bruge 5-10 sekunder ekstra. pr. betjening, fordi han skal finde den rigtige knap ud af 80 knapper?

Min holdning til dette er, produktivitet er nøgleordet! Gør det nemt for dine medarbejdere. Tællere på flaskerne er også en mulighed, som jeg dog også ville fravælge. Frihed under ansvar, og lad dine medarbejdere vise at du kan stole på dem. En gns. betjening tager bare 5-15 sekunder længere pga. click systemet. Dvs. efter 2 betjeninger, kunne du have fået en ekstra oven i hatten. Så vil du hellere have 1 spilt cl, iform af en bartender der hældte for meget op, som måske koster dig 2,- max, eller en omsætning via 1 ekstra betjening, på ca. 90-100 kroner? Du tager valget. Få et system som er enkelt, eks. del dine produkter op i forskellige prisgrupper. drink 45- drink 60- fadøl 40... osv osv.

Mht. at drikke på arbejde, er jeg ikke tilhænger. Bevares - en øl inden arbejde og en enkelt drink kan få dine medarbejdere i stemning. Men jeg ville aldrig betale folk for at være berusede. De er der for at arbejde, og kan de ikke underholde uden alcohol, er de i det forkerte sted. Desuden er en fuld bartender et rigtig dårligt signal overfor kunderne. Jeg ville ikke føle at personalet havde kontrol over stedet, og kunne tage vare på sine gæster, hvis de var fulde. 

Smid mig en PM hvis du har brug for yderligere råd.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Og mht. til personale - så afhænger det af din opbygning af barer (plads), samt dine mål mht. produktivitet og ventetid i baren. Min erfaring siger mig at hurtig betjening er altafgørende, med mindre det drejer sig om eksklusive cocktails, hvor fremgangsmåden og behandlingen er mere vigtig.

Husk du tjener kun penge, når der bliver sendt noget over disken! 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)