Hej.. Du skriver bare, ved godt jeg måske lyder en my negativ, men det er bare sure lærepenge jeg øser ud af.. |
Undskylder alle mine stavefejl, håber det gir mening alligevel..
Held og lykke med det..
/Anders
Hej.. Du skriver bare, ved godt jeg måske lyder en my negativ, men det er bare sure lærepenge jeg øser ud af.. |
www.conzeptz.dk - Grafisk design - grafisk kunst på lærred
Undskylder alle mine stavefejl, håber det gir mening alligevel.. /Anders |
www.conzeptz.dk - Grafisk design - grafisk kunst på lærred
Hej Anders, Uden at sige for meget, lyder det lidt til at du har været på mega bonderøvs disko, hvis der var en omsætning på 80 til 100 kr. pr. gæst... Det lyder mere som omsætning på en ti kroners bar uden entre og garderobe... Men ja, kan kun tilslutte mig, regn ud hvad en drink, fadøl etc koster og find så din avance, så kan du kalkulere dig ud derfra, du vil så hele tiden kunne opjustere eller nedjustere på antal enheder af de forskellige ting som drikkes pr. gæst, og dermed ved du også hvad omsætning og avance pr gæst er, så kan du kalkulere dig ud derfra på hvad resultater bliver med 100 gæster til 400 gæster... /M |
Jeg vil med glæde give mine 5-6 års erfarring med her. Først vil jeg tilslutte mig Ander og hans indlæg - Han rammer rigtig meget af det rigtige. Omsætning: Mine erfaringer siger mig også at et gennemsnit forbrug ligger omkring 80-120,-. Bonderøvs diskotek eller ej. Dette gennemsnits forbrug er regnet udfra priser hvor en drink koster 45,- og en 0,5 fadøl til 40. 10 shots for 180. Jeg kan sagtens se at mange som ikke har kendskab til branchen tænker "Kan det virkelig passe?" Men ja, det gør det. Jeg har arbejdet på et diskotek med plads til ca. 250. Og på en almindelig lørdag er vel omtrent 5-600 unikke gæster igennem. Grunden til at gennemsnits forbruget er så "lavt", er jo at utrolig mange gæster ikke bruger penge. Eks. de fleste unge piger, og så er der også dem som betaler entre kl 3 om natten, for at være der i 1 time, købe 1 fadøl, og så gå hjem i seng. Bemærk at dette gennemsnits forbrug er foruden Entre. Så hvis du regner med 100,- i gns. forbrug, så læg din entre oven i. Hvad angår Entre, vil jeg anbefale at ligge den 10'er du ville tage i garderobe, oven i Entre. Så bliver Entre prisen pludselig væsentlig mere overkommelig. Hvad angår kasse apparater, kommer det i særdeleshed an på hvor meget kontrol du har tænkt dig at køre over dit varelager. Du kan sagtens få systemer som har knapper til morgan-cola, razz-sprite, gin-lemon. Og derved kan du beregne det præcise forbrug. Men er du så også parat til at lade din bartender bruge 5-10 sekunder ekstra. pr. betjening, fordi han skal finde den rigtige knap ud af 80 knapper? Mht. at drikke på arbejde, er jeg ikke tilhænger. Bevares - en øl inden arbejde og en enkelt drink kan få dine medarbejdere i stemning. Men jeg ville aldrig betale folk for at være berusede. De er der for at arbejde, og kan de ikke underholde uden alcohol, er de i det forkerte sted. Desuden er en fuld bartender et rigtig dårligt signal overfor kunderne. Jeg ville ikke føle at personalet havde kontrol over stedet, og kunne tage vare på sine gæster, hvis de var fulde. Smid mig en PM hvis du har brug for yderligere råd. |
Og mht. til personale - så afhænger det af din opbygning af barer (plads), samt dine mål mht. produktivitet og ventetid i baren. Min erfaring siger mig at hurtig betjening er altafgørende, med mindre det drejer sig om eksklusive cocktails, hvor fremgangsmåden og behandlingen er mere vigtig. |