Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bo billig på nas med boligreguleringsloven

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

der er masser af billige steder i København at bo du skal vise du er dansker og har arbejde , så ryger du første i boligkøen i alle de steder i de danske ghettoer og vis kan klare at se på folk med tørklæde om hovedet og lidt mere skyderier en gang imellem , end et normalt stille villa vej der er nok lidt mere rolige her en søndags aften normalt

jo udenfor byen færre udgifter end city at bo , men visse steder får prisen takt ned ad i byen

Mystisk - er det ikke diskrimination og ulovligt?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jørgen Olsen:
Gør du da ikke det?

Skal vi til at blande lønydelser og lejeydelser sammen så bliver jeg sq nødt til at forlade denne debat, så er der bedre ting at foretage sig.

Hyg jer

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 18:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Opti-web.dk | Henning:

Jørgen Olsen:
Gør du da ikke det?

Skal vi til at blande lønydelser og lejeydelser sammen så bliver jeg sq nødt til at forlade denne debat, så er der bedre ting at foretage sig.

Hyg jer

OK - beklager jeg har spildt din tid.

Håber at jeg med tiden vil modnes og kunne debattere på dit niveau.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Mikael christiansen:

der er masser af billige steder i København at bo du skal vise du er dansker og har arbejde , så ryger du første i boligkøen i alle de steder i de danske ghettoer og vis kan klare at se på folk med tørklæde om hovedet og lidt mere skyderier en gang imellem , end et normalt stille villa vej der er nok lidt mere rolige her en søndags aften normalt

jo udenfor byen færre udgifter end city at bo , men visse steder får prisen takt ned ad i byen

Mystisk - er det ikke diskrimination og ulovligt?

i visse områder er der for mange udlænding eller for mange arbejdsløse eller andre social problemer i området de mener en danske familie eller studerende kan gøre området mere rolige både kommune har råderet over vidste antal boliger og i boligforeningerne kan du udfylde disse skemaer og hurtigt få en billige bolig i København

http://www.dabbolig.dk/default.aspx?func=article.view&id=992069 udlænding eller høj arbejdsløshed i området er meget generelt i disse områder så kommer du  hurtigt ind i en billige bolig

bed om i alle boligforeningerne om fleksible udlejning skema og håb du har arbejde og dansker og er ikke krimiel, så er du på vej mod en billige bolig hurtigt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:05

Udlejning af ældre ejendomme kan fastsættes udfra følgende:
1. Omkostningsbestemt leje
2. Det lejedes værdi.

I København K/NV/N/S/Ø/V er den omkostningsbestemte leje fastsat udfra et bundbeløb med tillæg af forbedringstillæg samt tillæg som følge af skattestigningerne. Dvs. lejen fastsættes udfra omkostningerne på ejendommen med tillæg af en smule profit. Dette er typisk omkring 600 kr/m2 pr. år, selvom ejendommen ligger tæt på Kongens Nytorv.

Er ejendommen istandsat markant (eksempelvis forbedret med over ca 150.000 kr., for en 2-V'er) kan lejen fastsættes udfra mulighed 2, dvs. det lejedes værdi, hvilket typisk er cirka 1200 kr/m2 pr. år.

Nu koster en 2V ejerlejlighed på 50m2 på Nørrebro eller i Nordvest omkring 1 mio kroner, og selv udfra hvad de i denne tråd kalder en høj leje på 6.000 kr/mdr eller 72.000 kroner pr. år, før UDGIFTERNE er fratrukket, udaf en investering på hele 1.000.000 kroner, dvs. 7.2% før omkostninger i direkte afkast, og selv hvis udgifterne blot er 30.000 kr. er vi nede på et afkast på cirka 4%.

I programmet på DR1 udlejede Låsby Svendsen ejendomme til 4.000 kr. pr. måned (44.000 kr. pr. år - sort/kontant) som han kun havde betalt omkring 100.000 kroner for
- Et noget andet afkast end for danskeren, der ikke har kunne sælge sin 2V'er på Nørrebro som følge af krisen og derfor udlejer den.)

Umiddelbart er der ikke noget til hænder for, at ejendommen kan udlejes tidsbegrænset, sålænge dette kan begrundes i udlejers forhold, samt at det fremgår af lejekontrakten, at der er tale om en ejerlejlighed.

Derudover er det som udgangspunkt muligt at opsige lejeren med 12 måneders varsel. Dette er iht. Lejelovens § 83, stk. 1, litra a samt § 86, stk. 2. Der tages dog hensyn til de specifikke forhold. Har du f.eks. købt en ejerlejlighed, der har været udlejet de seneste 30 år, hvori der bor en 70-årig enke, kan du ikke sætte hende på gaden.
Derudover har lejeren mulighed for at modsige sig opsigelsen og derved gå i retten (dette er dog forbeholdt såkaldte "Stærke lejere" da de svage i samfundet sandsynligvis ikke har råd/tid/psyken til dette)

Når dette juridiske er sagt, kan det lidt mere subjektivt siges, at lejeloven (og derved huslejenævnet) har to centrale muligheder:
1. Nedsætte lejen for en kontrakt, som begge parter velvilligt har indgået, hvor lejeren pludselig vil se, om han ikke lige kan spare lidt ekstra penge pr. måned
2. Kræve at udlejeren foretager istandsættelser, eller i specielle tilfælde selv udføre disse for udlejers regning.

Det er klart, at mulighed 2, hvor nævnet kan kræve at mangler i det lejede udbedres (eksempelvis et defekt toilet, et utæt vindue - eller uhørte eksempler som fra Låsby Svendsen) er fornuftigt. Om nedsættelse af selve lejen til typisk langt under omkostningen, til trods for den allerede indgåede aftale er fornuftigt er der vist ingen grund til at komme ind på.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:07

Hej Maria,

Så du udsendelsen ?

Næppe - så ville du skrive hvad du gør!

Behover for regulering har historierne vist os mange gange - husker du begrebet bolighej?

Husker du de mange sager ? 

At låsby svendsen overhovedet får lov til at udleje det han gør er mig uforståeligt alt byggeri der opføres skal godkendes - ejendomme til bolig formål burde kontrolleres for egenthed til bolig for mennesker! 

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 19:13

Hej Jørgen,

Ja - og et godt tip kunne være at du begyndte med at udskifte dit foto og se lidt troværdig ud!   Wink

Jørgen Olsen:
Håber at jeg med tiden vil modnes og kunne debattere på dit niveau.

Dette er nok ikke vær at spilde mere af sin tid på!    Wink

mvh

john sommer

mvh john sommer

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 19:23

john sommer:
Ja - og et godt tip kunne være at du begyndte med at udskifte dit foto og se lidt troværdig ud!   Wink

Jeg tror godt mange ved hvordan jeg ser ud - jeg har haft foto på i nogle år.

Jeg har som sådan ikke noget til salgamino, - og mener som sådan ikke at jeg har brug for et fotografi til at støtte op om min troværdighed.

Jeg er her blot for hjælpe, og for at få hjælp, - og det er derfor ikke min opfattelse at det gør den store forskel om jeg har mit billede på eller ej.

Jeg forstår godt du har et proof-of-concept billede på amino. Når man som amino-bruger dagligt ser hvor smuk du er blevet af det aloe-vera du forhandler, overvejer man næsten om man skulle anskaffe sig noget.

john sommer:
Dette er nok ikke vær at spilde mere af sin tid på!    Wink

Tak for tippet. Hvor synes du så jeg bør lægge mit fokus?

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 19:31

Jørgen Olsen:
Tak for tippet. Hvor synes du så jeg bør lægge mit fokus?

Prøv revision!               Yes

mvh

john sommer 

mvh john sommer

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:36

Erik Hamre:
Jeg mener bare at boligmarkedet et lidt specielt marked på linje med mad og vand, altså basis behov som jeg mener det er ok at sikre nogen rettigheder for både lejer og udlejer.

Nu er der altså ikke nogen form for regulering på prisen på kartofler (eller andre madvarer), så den sammenligning holder vist ikke ret langt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)