Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bo billig på nas med boligreguleringsloven

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

bed om i alle boligforeningerne om fleksible udlejning skema og håb du har arbejde og dansker og er ikke krimiel, så er du på vej mod en billige bolig hurtigt

Der er ikke korrekt, der er ingen almene boligselskaber der må fravælge lejere på grund af race, den såkaldte fleksibel udlejning sætter ganske rigtigt nogle kriterier for indkomst, at man er i arbejde, eventuelt også at man har tilknytning til kommunen i forvejen, samt flere andre kriterier, men hvis en indvander opfylder betingelserne må han ikke afvises.

Undskyld til trådstarter - for at gå op topic.

Kim

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:26

Kim Villumsen:

Undskyld til trådstarter - for at gå op topic.

Kim

Det må du ikke undskylde.

Det glæder mig da at vi ikke er nået så vidt.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:12

john sommer:

Det er ikke ok!

Udsendelsen om låsby svendsen og hans udlejningscirkus?

Det har Martin i US sikkert ikke set for så ville dit svar Martin sikkert ikke have været så arogant!

Den omhandlede udlejning af ejendomme der var uegnet til bolig - men det var udlejning til samfundets bund - folk der i forvejen var helt på røven - men som lejede disse boliger i udkantsområderne.

Det er ok at der er regulering på det private boligområde når erhvervsfolk ikke kan opføre sig redeligt!

Jagten på guldet kan også blive for meget af det gode!

Troede egentligt at man havde læret den lektie ved de mange demonstrationer rundt omkring i verden mod grådigheds-mangfokeligheden blandt erhvervsfolk og den slags!  Wink

mvh

john sommer

John, hvis du nu læste det jeg skrev, så havde du ikke svaret så arrogant ;-)
Det jeg angreb, var at Henning ville have reguleret erhverslejen og det er for langt ud.

Men når det så er sagt, så syntes jeg egentlig ikke at det er private borgeres pligt at give adgang til billige boliger til folket. Det må være staten der tager sig af den opgave.
Hvis private skal udleje til bestemte priser, så burde man jo tage den helt ud og tvinge supermarkeder til at sælge billig mad til fattige mennesker.

Nej jeg bryder mig ikke om de reguleringer vi ser og Jørgens tilfælde, hvor han betaler langt mere for lejligheden, end han får ind, er ikke en enlig svale. Det er noget mange folk er kommet ud for og det er ikke rimeligt.

De bedste hilsner

Martin

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 02:31

Ja det er sku sørgelige. Jeg har selv haft et helved med LLO & Huslejeklagenævnet hvor jeg selvfølgelig måtte lide et tab.

Trods man kan bevise en betydelig værdiforøgelse af lejemålet er man heller ikke sikre sig retten at hæve huslejen.

En aftale er ikke en aftale når det kommer til udlejning af lejemål.

Udlejere er i LLO & Huslejeklagenævnets øjne nogen onde kapitlister som er så onde at de tager penge fra folk for at de kan få tag over hovederne.. ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:31

Lundsby:
Jeg kan ikke lige huske hvor lang tid, det tager at få vedkommende ud.

12 måneders opsigelse, hvis man selv agter at benytte lejemålet.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:10

Det er fint med mig.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:22

Hej Martin,

Jeg er nu heller ikke tilhænger af at staten skal blande sig i alt. Markedskrafterne skal nok styre prisniveau. Vi ser dog i dag hvordan grådighed er roden til finanskriser mv. Og vi har jo set af historien hvordan der plattes på boligmarkedet.   

Du kan godt genkende nedenstående Martin:

Behovet for regulering har historierne vist os mange gange - husker du begrebet bolighej?

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)